vrijdag 28 oktober 2016

★ Annabel's birdroom #2 Vintage rattan peacock chair. Annabel's vogeltjes kamer, rotan kinderstoel.






Unieke vondst, deze vintage rattan peacock chair. Wat ik nog steeds het leukste vind zijn de dingen die je niet zo snel ergens anders ziet, wat direct ook is wat anderen dan weer minder leuk vinden. Onlangs was het commentaar dan ook dat ik vaak iets deel waar je niet zoveel aan hebt omdat het nergens verkrijgbaar is. Bij deze dus wat tips, plus een stukje uitleg, hoe gaat dit bij mij, hoe komt het dat ik altijd dit soort leuke dingen vind. Het zal je tegenvallen, ik vind vaker niets dan iets.


Neem de tijd, de echte leuke unieke spullen ontdek je vaak niet allemaal in een keer. De meeste mensen willen nog steeds graag in een keer klaar zijn met hun interieur, een ruimte moet het liefst direct ingericht en voltooid zijn. Om die reden worden er vaak dingen gekocht waar men achteraf spijt van heeft, omdat er niet dat ene leuke item te vinden was wordt er vaak iets voor in de plaats gekocht wat later toch niet helemaal is waar men blij mee is. Een miskoop is op deze manier snel gedaan, wacht daarom gewoon nog even en koop niets tot je echt tegen iets aanloopt wat je mooi vind, zelfs al is dat een jaar later (of bijna twee jaar later, zoals in mijn geval).







Een tweede tip, ga niet op zoek naar iets specifieks, pin je niet vast aan een plaatje. Neem als voorbeeld deze peacock chair, een trend momenteel, je ziet ze overal voorbij komen, toch was ik er niet naar op zoek. Als mij advies voor een kinderkamer wordt gevraagd krijg ik vaak de vraag naar iets wat ik zelf ook heb, lastig want vaak is dat net het ene item waar ik zomaar tegenaan liep, niet iets wat ik in een winkel heb gekocht waar ze er nog tien van hebben staan. En als ik op zoek ga naar hetzelfde vind ik het vaak niet, zo werkt dat nou eenmaal, helaas. Probeer je hoofd leeg te houden, mijn ervaring is dat je meer ziet als je niet op zoek bent naar het plaatje in je hoofd. Als je op zoek bent naar precies zo'n peacock chair als deze kan het zomaar zijn dat je iets anders over het hoofd ziet wat misschien nog wel veel leuker zou zijn geweest, zonde.  









En nu en dan krijg je gewoon spullen. Het andere rattan stoeltje, met zwarte pootjes, namen mijn ouders en zusje jaren geleden mee uit Frankrijk, dit stond lange tijd bij hen op zolder tot Annabel groot genoeg was om er op te zitten. Ik zal de prijs voor me houden, het was een fractie van de prijs die de bekende winkels er nu voor vragen, het voordeel van spullen ontdekken voor ze een trend zijn. Een grotere staat bij ons in de woonkamer, deze was eigenlijk voor Bella haar kamer gereserveerd maar toen liep ik tegen de peacock chair aan en die vind ik hier veel leuker staan. Het is echt een mini woonkamer geworden, met een eigen keuken waar ze thee zet en koekjes bakt. Vanwege de verf kleur en het gekleurde vogeltjes behang op de muren (hier nog niet op de foto's) wilde ik geen gekleurde meubeltjes, dat zou een beetje teveel zijn. Dit is ook de reden waarom ik in deze hoek resten behang gebruikte in grijs, zwart wit, het roze geverfde buikkastje van mijn opa en oma zorgt al voor genoeg kleur. Ik gebruik veel kleur maar wel zo dat het nooit schreeuwerig is, zo blijft het mooi in balans. 


Info:

Vintage rattan peacock chair: Living Once
Vintage rotan stoel zwart onderstel, cadeau uit Frankrijk
Maileg bunny's: Petit Jule
Speelkeukentje: Ikea 
Behang Harlequin grijs wit: Ferm Living
Behang Pearls Christian Lacroix: Femkeido
Rugtas (oude collectie): Zara Kids
Buikkastje van opa en oma
Kleur buikkastje: Blossom by Painting the Past






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Love to hear from you!