dinsdag 17 januari 2017

★ Annabel's birdroom, leftover wallpaper. Annabel's vogeltjeskamer, behangresten.






Bijna klaar, Annabel haar gezellige meisjeskamer, hier op de foto's is het resultaat nog niet te zien, ik deel eerst stap voor stap wat ik zoal deed. Een leuk verzoek, verschillende lezers van de blog lieten weten dat ze graag meekijken terwijl ik nog bezig ben, iets wat ik voorheen eigenlijk nooit deed, ik liet alleen het resultaat zien, of de voor en de na situatie, nooit wat er in de tussentijd gebeurde. En waarom niet, ik vind het eigenlijk heel leuk om je dit te laten zien en waarschijnlijk heb je er veel meer aan mee te kijken met wat ik zoal doe dan wanneer ik alleen de foto's van het eindresultaat laat zien. Op Instagram is al meer te zien, ik loop achter op de blog, het is ook zo makkelijk om even snel een foto op Instagram te gooien. 






Het vogeltjes behang en een verf staal in de kleur Sapphire



Ik experimenteer graag met behang, er is zoveel mogelijk. Vooral als je net even iets anders wil is het leuk om behang toe te passen zoals ik hier deed. Door verschillende behangetjes te combineren probeer ik van deze hoek in Annabel haar kamer iets verrassends te maken. Ons huis is vrij standaard, er zijn geen bijzonderheden die voor sfeer zorgen, dat moet ik zelf toevoegen. In ons vorige huis had een lege kamer al sfeer vanwege de kenmerken die horen bij een oud huis, dan heeft een ruimte niet veel meer nodig, de basis is al goed. In de kinderkamers zat een houten balkenplafond, inbouwkast met oud paneeldeur en we verfden de originele houten plankenvloer. Vier rechte wanden zorgen ervoor dat je veel mogelijkheden hebt, het is net even een grotere uitdaging in een ruimte met een schuine wand, daar moet ik rekening mee houden. Zo maakten we een bedstee in Pepijn zijn kamer omdat zijn hoge Zweedse meegroeibed niet in zijn huidige kamer paste vanwege de schuine wand. 






Mijn liefde voor behang gaat zo ver dat ik maar moeilijk resten kan weggooien, wat resulteert in een enorme voorraad behangresten, soms zelfs zo'n klein stukje behang dat je je afvraagt wat ik daar nog mee kan doen, toch bewaar ik het. En dat blijkt nog best eens van pas te komen, Pepijn gebruikt het vaak voor zijn knutselpraktijken, zo maakte hij eens een bootje met zeil van behang. Ik gebruik soms een stukje behang als kaartje en schrijf er een korte tekst op, leuk bij een mooi ingepakt cadeautje. Je kunt behang ook prima gebruiken als cadeaupapier, of met behang en kartonnen dozen je eigen cadeauverpakking maken, zoals je hier kunt lezen: kartonnen dozen beplakt met behang. Ik gebruikte nog meer resten behang in Annabel haar kinderkamer, voor de houten vogelhuisjes van Tilda. Nooit eerder combineerde ik zoveel verschillende behangetjes in een kamer, ik experimenteer er op los en deze ruimte leent zich er prima voor, leuk om weer iets nieuws te kunnen laten zien. Verschillende kleuren en dessins, een beetje lef en je ziet dat er veel meer mogelijk is dan alleen die ene accentwand in een kleurtje of met behangetje. Dat zien we al genoeg, kun je zelf ook bedenken, heb je mij niet voor nodig. 







Ik gebruikte hier twee soorten behang. In het midden een baan pearls behang van Christian Lacroix, hier te zien in onze zitkamer. De banen links en rechts, het bekende wybertjes behang van Karwei of Harlequin behang van Ferm Living. Deze gebruikte ik in Pepijn zijn vorige kamer in het andere huis. Omdat ik in de rest van de kamer alle wanden, behalve de schuine wand, heb behangen met het blauwe vogeltjes behang en een deel verfde in de kleur Sapphire van Painting the Past koos ik in deze hoek voor behangetjes zonder veel kleur. Ik blogde al eerder over de kleur Sapphire op onze muur in de zitkamer, deze groen laat ik daar nog even op de muur zitten vanwege een blogopdracht, daarover later meer. Dit de ideale plek voor het roze geverfde buikkastje van mijn opa en oma en een vloerkleed dat ook al in het oog springt (hier nog niet op de foto's). Ik koos daarom voor behang met een witte achtergrond, wel beide met verschillende grafische prints.

Hier vind je eerdere blogposts, over de peacock chair, het rotan stoeltje en de zoektocht naar vintage spullen en over haar bedhuisje en het vogeltjesbehang.





1 opmerking:

  1. Echt leuk gedaan met het behang. Handige tip dat je met stukjes behang dat je over hebt eigenlijk nog een stukje muur mee kan op vrolijken. Voor de rest vind ik de kamer echt super schattig ingericht. Echt een creatieve interieur stylist aan de gang geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!