woensdag 9 november 2016

★ Paint it pink, blush, dark. New wall colour for this fall. Een roze wand verven, blush, of een donkere tint. Nieuwe herfstkleur op de muur.







Een eenvoudige manier voor een opvallende verandering in huis is toch wel het verven van een wand. Hoewel ik vaak mensen hoor zeggen hoeveel werk ze dit vinden, het is even een klusje, toch heeft het een groot effect waardoor je ineens een heel nieuwe sfeer kunt creëren zonder dat je allemaal nieuwe spullen hoeft te kopen. Ik pleit nog steeds voor spullen met een verhaal, unieke items, dingen waar je niet snel op bent uitgekeken en afscheid van wil nemen.


Zomer 2014 koos ik de kleur Powder Blush van Painting the Past voor deze wand. Deze komt erg overeen met een van Pantone's kleuren van het jaar 2016, Rose Quartz. Dat roze in het interieur nog steeds een grote trend is momenteel kun je lezen in dit artikel van Elle Decoration. Roze blijft een van mijn favoriete kleuren, op mijn Pinterest bord #pink vind je genoeg inspiratie. Vooral de zacht roze tint die eigenlijk overal wel mee valt te combineren, wij kozen in ons huis voor okergeel als tegenhanger, een combinatie die een grote trend is geworden de afgelopen jaren. Ik heb al talloze interieurs voorbij zien komen op social media en mocht veel reacties en mailtjes ontvangen, zoals bijvoorbeeld van Miss Jettle waarin ik word bedankt voor de inspiratie. Zij combineert dit subtiel met veel wit waardoor het fris en licht blijft. Niets leuker dan dat, anderen op ideeën brengen en inspireren meer kleur te gebruiken in huis. Het is ook echt een hele fijne kleurencombinatie. Voor meer sfeerfoto's kun je op mijn Instagram account kijken bij #frivolepinkandyellow










Waarom ik niet zo ben voor steeds weer de nieuwste trends in huis halen, trends komen en gaan, zo blijf je bezig. Liever je omringen met spullen die echt iets voor je betekenen, spullen met een verhaal en in de stijl die bij jou past, zo blijf je er van genieten. Ik ben wel voor verandering, zo wissel ik vaak maar wel met spullen die ik niet wegdoe en waarvoor ik weer nieuwe moet kopen. Ik bewaar wat ik heb en wissel nu en dan, vaak per seizoen. Zo heb ik bijvoorbeeld mijn wollen plaids, schapenvellen en dit kleedje wat ik jaren geleden haakte, hier op de foto in het vintage rotan stoeltje in de zomer op zolder geborgen en deze herfst weer tevoorschijn gehaald. Misschien is het meer weglaten en later weer toevoegen dan wisselen. Ik heb spullen vaak jarenlang, waar ik wel op uitgekeken ben, of wat ik misschien niet handig meer vind in huis vanwege de spelende kinderen, geef ik vaak weg aan mijn moeder, of iemand anders in mijn omgeving.

We mogen best wat bewuster kijken naar wat we kopen. Plak lekker een nee sticker op je brievenbus, laat je niet verleiden door goedkope acties in folders van winkels die elke week hun collectie veranderen om jou zo vaak mogelijk naar hun winkel te trekken. Ik krijg regelmatig het commentaar dat niet iedereen een ruim budget heeft om maar dure dingen te kopen. Toch zie ik hoe vaak men goedkope aankopen doet, daarop uitgekeken raakt en maar blijft kopen omdat ze elke keer ook dat ene nieuwe item willen wat ze in de folder of bij iemand anders hebben gezien. Op die manier geef je ongemerkt meer geld uit dan je denkt, bij elkaar opgeteld is het misschien wel net zoveel als dat ene dure item waar je waarschijnlijk veel langer plezier van hebt.

Wat vind je van deze warme, donkere blush tint? Dit is de kleur Rosewood van Painting the Past en ik zit er aan te denken de wand in deze kleur te verven. Ik vind het een hele fijne zachte tint, een stuk donkerder dan het soort roze wat nu op de muur zit, in mijn ogen de perfecte herfsttint. Ik loop al een tijdje met deze verf staal in mijn handen en ik ben wel toe aan iets nieuws in dit deel van het huis. Ik denk dat deze nieuwe kleur ook prima past bij de rest, de vakkenkast (twee kasten, ik zaagde van een de poten en plaatste deze bovenop de andere), de koperen/messing kandelaars die ik in de loop der jaren heb verzameld samen met de tinnen blakertjes, ooit gekocht bij Rosa Rugosa. Zo bij elkaar vormen ze een mooi groepje.

Kort samengevat, eigenlijk wil ik in dit blogbericht alleen maar zeggen dat je niet elk seizoen, of ieder jaar, nieuwe accessoires hoeft te kopen als je iets wil veranderen. Vergeet de kussens en kaarsen in dezelfde accentkleur welke je steeds wisselt als je een ander kleurtje wil. Hou lekker je mooie zorgvuldig uitgekozen spullen, dat kan prima in verschillende kleuren, of juist naturel of zwart wit en verf gewoon de wand in een andere kleur als je toe bent aan iets anders.





Styling & fotografie Susanne Otter -frivole.nl


2 opmerkingen:

  1. Oeh ja, mooi, vooral met het koper en het hout. Wel nogal roze, oeh aanwezig, spannend, maar door het bruine erin is een muur hiermee niet te Engels, daar kunnen de kleuren nogal te zijn... Sowieso zal het bij jou mooi uitpakken :) Succes en ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad geen makkelijke kleur en ik snap wat je bedoelt met te Engels, dat kan vooral met deze kleur heel snel die kant op gaan. Wat ook het leuke is van kleur, vind ik, dat er zoveel mogelijk is en het elke keer weer heel anders kan uitpakken. Ik denk vooral dat het heel mooi zal zijn in deze hoek met de okergele bank erbij, ik ben een beetje uitgekeken op het geel maar denk dat het in combinatie met deze donkere tint juist weer leuk is. Ik vind het zo'n mooie warme tint, een mooie kleur voor het najaar denk ik. We gaan het zien, moet de verf nog bestellen en dan natuurlijk de wand verven en foto's maken, duurt even. Liefs!

      Verwijderen

Love to hear from you!