dinsdag 4 oktober 2016

★ World Animal Day, and the worst holiday ever. Dierendag, plus een waardeloze vakantie..





Het gooide alle plannen die wij voor de vakantie hadden overhoop, we zaten in spanning zodra we hoorden dat de steeds groter wordende bult op zijn heup toch kwaadaardig bleek te zijn en de dierenarts niet zeker wist of zij alles zou kunnen verwijderen. De wond was groot en ik moest een paar dagen lang met mijn vinger een honinggoedje op de open wond smeren, man en zoon waren op een vierdaagse trip terwijl Bella en ik de boel thuis draaiende hielden. Ik rilde en gilde, blijkbaar ben ik geen held op elk vlak, in ieder geval moet ik ver weg blijven van een open wond, ik moest me flink inspannen om niet flauw te vallen. Al die EHBO/BHV cursussen ten spijt, aan mij heb je niets zodra er bloed bij komt kijken.



Colly en de kap (wond zit aan de andere kant, wilde ik jullie besparen)






Blauwe plekken op mijn zitvlak en benen, de kap ramde tig keer tegen mijn kont of tussen mijn korte benen, want, paste niet door mijn benen. Hond alleen al niet, grote hond, kleine ik, laat staan inclusief die belachelijk grote kap, maar hond was pas overtuigd na tachtig pogingen. De dierenarts was verliefd, zo'n lieve hond, ze was net zo overtuigd als wij en wilde graag een poging wagen, al wist ze niet of ze alles zou kunnen weghalen. Het is nu afwachten of alles echt weg is of weer zal gaan groeien. Ook al ben je met je negen jaar inmiddels een oudje, je sterke hondenlijf kan nog jaren mee, wij hebben goede hoop.


We vertrokken met zijn viertjes en twee honden naar ons vakantieadresje, vanwege de kap en wond gingen onze honden niet naar hun vakantieadres terwijl wij op vakantie gingen maar nu gingen we met zijn allen. Twee auto's, man en dochter in de ene met achterin onze honden, Pepijn en ik in mijn mintgroene bolide vriendinnetje. Hij en zij, hij en ik, team papa, team mama, zoals altijd. Ik glunderde toen wij door de weide zonder weg hobbelend door de natuur reden, "O, kijk nou!" gilde ik bij vrijwel alles en Pepijn zei dat hij het zelf ook wel zag zonder dat ik hem er op wees en als ik gewoon mijn mond zou houden zou hij er ook nog van kunnen genieten. Gezellig. Ik hoor nog alle mensen zeggen, juffen, zijn oma, hoe bijzonder leuk zijn uitspraken altijd zijn.


Annabel naast het huisje



Pepijn naast het huisje



Anne-Roel naast hetzelfde huisje


Uiteraard reed ik met mijn kleine Fiatje 500 zo achteruit een sloot in en zaten Pepijn en ik als in een raket, plat op de rug, ready for take off. De mini bolide stond op haar kont met haar neus naar de wolken, tot groot vermaak van alle automobilisten die passeerden op de weg ernaast. We waren de weg kwijt, of eigenlijk was het manlief die de weg kwijtraakte. Volgens hem was het uiteraard de navigatie die verkeerd zat, in elk geval ik reed braaf achter hem aan tot ik geen ruimte zag om te parkeren en even achteruit wilde rijden om een plekje te zoeken, ik lette goed op of ik geen paaltje zag, uit ervaring weet ik dat ik die ook nog weleens over het hoofd wil zien en zag dat de ruimte achter ons vrij was. Volgende moment zat ik in die sloot.







Pepijn en Chica






Terwijl manlief de weg vroeg aan een mevrouw en mij al helemaal niet meer in zijn gedachten had stuur ik Pep de auto uit, haal papa even op. Even ben ik verbaasd als ik vanaf een afstandje zie dat Pepijn iets zegt en Anne-Roel gewoon zijn gesprek voortzet met de mevrouw, later hoor ik dat Pep hem vertelt dat ik met de auto in een kuiltje zit, een kuiltje? Ondertussen staat er naast mij in de sloot, wat blijkt, droge sloot, gelukkig, een jonge knul en vraagt me of ik hulp kan gebruiken. Gewoon uit het niets ineens zomaar die leuke jongen naast mijn auto. Graag, natuurlijk, ik zie mijn man nog steeds gezellig kletsen met de mevrouw dus grijp ik deze kans met beide handen aan. Een tel later stormen er, als in een droom, allemaal sterke knappe gasten op mijn autootje af. Wauw. Droom is snel voorbij als er eentje zo leuk is om mevrouw tegen me te zeggen maar mijn auto hebben ze in een wip aan wal.








Een lekke band, een houten balk met spijkers in de droge sloot, natuurlijk. Het huisje blijkt niet bijzonder, iets te krap en te klein, tuin rondom is fantastisch, veel ruimte, heel veel groen, kinderen direct op de grote trampoline, honden zien we niet terug, die vermaken zich in de bosjes, op een enkele keer na, als we Colly moeten bevrijden omdat hij met zijn kap vastzit in het struikgewas. Na een paar dagen alleen maar stortregen, natte broeken van de nog nattere trampoline, bibberend van de koude wind op het terras op de enige droge bewolkte dag, besluiten we de week niet vol te maken en snel naar huis te vertrekken. Thuis waar we alle ruimte hebben, acht keer het vakantiehuisje. Bella en ik zwaaien papa en Pepijn uit, ik blij en enthousiast, Annabel gillend in mijn armen, "IK WIL MEE!!!". Wij hebben vier hele fijne meidendagen, zij vier hele fijne mannendagen, met live verslag, de appjes stromen binnen. De derde avond een verdrietig meisje, zij mist papa en als ik na heel veel knuffels en kusjes een gerust meisje welterusten wens zie ik het dringende appje. Snel Facetime ik en daar is mijn grote knul met dikke tranen, hij mist mij, de volgende dag komen ze naar huis.



Als je met je kont op een natte schommel gaat zitten



Als je met je natte kont van de schommel op de grond valt



En dit als jouw papa vakantie heeft, duizend keer per dag


Het gaat goed met de wond van Colly, gelukkig. Ten tijde van de operatie wist onze andere hond Chica niet wat ze met zichzelf aan moest, piepend lag ze in haar mand. Zodra ze de auto hoorde stormde ze naar buiten en week ze niet meer van zijn zijde, hoe irritant hij dat ook vond, versuft als hij was na de narcose zat hij niet zo op het enthousiaste onthaal te wachten. Eigenlijk wilde hij alleen maar dat ik de hele dag zijn kop krabbelde, zodra de kap even af was. Natuurlijk jaloezie bij Chica, zij deed er alles aan om ook een beetje van die extra aandacht op te eisen. Vandaag een beetje extra liefde voor beide. En onze poes Ushi.
Fijne dierendag!



4 opmerkingen:

  1. Hallo, wist helemaal niet dat jullie honden hadden, leuk, wat een zorg kun je dan hebben om zon beestje he. Hier heeft er ook net een (golden retriever) met kap op gelopen, had een hot spot, op zn poot. Begint met onschuldig muggebultje, vervolgens bijten ze, als je niets doet, zolang op die plek, tot op het bot, letterlijk. Maar door de kap is het gelukkig weer goed gekomen. Hoop dat het met jullie hond goed mag komen. Wat eengedoe die kap he, ze zat hier ook overal vast, en bonkte het hele huis door.

    groetjes,

    Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, hou op, het was zo vreselijk onhandig. Gelukkig zijn onze honden vrijwel de hele dag buiten, deur van de garage staat altijd open mochten ze naar binnen willen dus alleen 's avonds was het in huis erg ongemakkelijk maar wat een gedoe. We lieten de kap ook weleens af maar dan begon hij toch direct aan de wond te likken dus duurde het nog langer voor het heelde. Maar goed, zoals het nu lijkt is alles weg en is de wond mooi geheeld, nu hopen dat er niks meer gaat groeien want dan zei de dierenarts ook al dat opereren dan geen zin meer heeft. Fijn dat het bij jullie goed is gekomen, liefs!

      Verwijderen
  2. Och wat naar om te lezen over jullie hond. Laten we hopen dat alles weer goed gaat komen. En wat die kap betreft het is dat je ze ermee helpt maar wat een ondingen zijn het eigenlijk. Onze hond had er om een gegeven moment beetje maling aan de duwde overal met kap en al tegen aan. Kwam hij er niet langs? Dan duw ik toch wat harder? Misschien lukt het dan toch. Hilarisch soms.
    Ik heb weer genoten van je prachtige foto`s en je schrijven. Heerlijk.
    Bij deze wens ik jullie alvast een fijn weekend toe.
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel onhandig, zo'n kap maar gelukkig vond hij het zelf niet eens zo vervelend en gaf zich er wel aan over, we hebben inderdaad veel lol gehad om het stug volhouden en gewoon overal tegenaan duwen met kap. Gelukkig geen last meer van.
      Wat lief, je complimenten, fijn om te lezen, dank je.
      Inmiddels een weekend verder, fijn weekend, liefs!

      Verwijderen

Love to hear from you!