maandag 19 september 2016

★ Frivole pink and yellow bedroom #1 Cole & Son woods wallpaper. Frivole slaapkamer, poederroze, okergeel, brass en zwart wit behang






Onze slaapkamer, eigenlijk een tussenstand, inmiddels hebben we een nieuw bed maar ik loop vanwege de zomerstop zo achter dat we gewoon net doen alsof dit nu is en ik spontaan vertel over dit stukje van ons slaapvertrek. Doet u gewoon even lekker mee, dank u.

Inmiddels een welbekende niet zo heel verrassende kleurencombinatie maar nog steeds een van mijn favorieten dus ik gebruik het hier wederom, poeder roze en okergeel. Waarom vertel ik straks, zo ook welke kleuren ik bestelde.







Dit bed maak je eenvoudig zelf, van wat planken met schroeven, wij kochten erbij een simpel houten lattenbodem maar wel goede matrassen, uiteindelijk gaat het tenslotte om de matras, de rest is bijzaak. Ik hou van een simpel bed, geen poespas, ik hou niet van een boxspring, vind ik eigenlijk een beetje oude mensen bedden. Dat komt wel als we op leeftijd zijn en het bed nodig hebben om met een druk op de knop rechtop te kunnen zitten. Zitten doen wij sowieso nooit in bed, tv komt er niet in en zodra mijn hoofd het kussen raakt slaap ik dus ik heb niet veel nodig van een bed.











Het Cole & Son woods behang zat er natuurlijk al op toen dit eerst nog Pepijn zijn slaapkamer was. Het was bedoeld voor zijn jungle kamer, een fantastisch idee, waar ik nooit aan toe kwam om te realiseren, hij vond de kamer te groot en dus ruilde wij onze slaapkamer in voor deze. Veel meer ruimte, ik ging er alleen maar op vooruit maar ik had eigenlijk een ander plan voor onze slaapkamer, dus ik moest improviseren. Omdat het behang de ruimte wel een heel modern uiterlijk gaf koos ik voor het contrast (daar was 'ie weer, mijn liefde voor contrast) een vintage tafeltje wat ik lekker truttig decoreerde. Omdat het behang juist weer stoer is kan dat prima.

Het roze en geel in de slaapkamer geeft precies de sfeer waar ik op hoopte. Ik vind de okergeel heel goed kleuren bij het berkenstammen behang, het geel haalt de boel wat op. Zou ik de schuine wand alleen roze verven werd het weer iets vlakker en voor mij te saai. Roze kan heel goed in combinatie met de zwart wit print van het behang, alles kan tenslotte bij zwart wit, toch zorgt het niet voor hetzelfde effect zoals bij de combinatie met geel, het springt er niet uit. Een hele goede oplossing voor als je het juist rustig wilt houden. De hele wand geel verven zou weer te druk zijn, daarbij is geel de kleur die zorgt voor een opkikker, in de slaapkamer wil je juist tot rust komen. De hoeveelheid geel is nu precies goed.








Het cliché wandplankje boven het bed waarop alle kekke trendy prullaria en liefst wat voorspelbare teksten op tentoon kunnen worden gesteld kun je natuurlijk niet aan een schuine wand bevestigen. Jammer. Of toch niet. Naast de wand in twee kleuren schilderen koos ik ook nog voor iets extra's door deze goudkleurige, brass, lampen op te hangen. Haakje in de muur, zwart satijnen strikje om een lus te maken en klaar. Omdat er geen schakelaar aan het snoer zit en wij niet steeds achter het bed willen duiken om het licht aan en uit te doen gebruiken wij een afstandsbediening. Je duwt even een adaptor in je stopcontact en klaar ben je. 


Get the look. Daar gaan we, stukje aanvullende info. Niet gesponsord, niet gratis gekregen maar eigen keuze. Hou in je achterhoofd, vooral wanneer je ineens ziet dat zoveel bloggers/Ig'ers dezelfde kleur op de muur smeren, laat je inspireren maar neem nooit zomaar iets over wat je online ziet. Ik vind deze manier van beïnvloeden persoonlijk niet zo fijn, het leidt zo vaak tot teleurstellingen. Ik kan het niet genoeg benadrukken maar kleur is niet absoluut. Sterker nog, kleur is niet kleur, kleur is licht, even kort door de bocht. Heel belangrijk om in je achterhoofd te houden als je op zoek gaat naar jouw ideale kleur. Veel bloggers zijn geen interieurstylist of kleurconsulent van huis uit, zij hebben geen idee wat de invloed is van licht op kleur, net als omgeving. 



Info

Pale pink, oud poeder roze, hier in combinatie met (oker)geel. Kleur, 'Morning Tea'. Let er wel op dat deze kleur in een donkere ruimte een veel grijzer uiterlijk zal hebben, hier duidelijk te zien. Het liefst gebruik je deze teint op de wand waar direct daglicht op valt. 
Mustard yellow, okergeel. Ook de naam van de kleur op de wand 'Mustard'. Zowel op de wand met direct daglicht als een wand in een donkere hoek toe te passen, hij zal een lichtere of juist meer vergrijsde uitstraling hebben, het is maar net wat je voorkeur heeft. Vooral in combinatie met oud roze, blush roze maar ook mint groen of diep (indigo) blauw zal deze kleur heel goed tot zijn recht komen. 
Beide kleuren zijn matte (muur) krijtverf van Painting the Past
Woods behang van Cole & Son, via Femkeido 
Vintage tafeltje, Living Once
Brass lampen van House Doctor, via Wonen met Lef







3 opmerkingen:

  1. Verrassend of niet... Het ziet er geweldig uit! Wat een mooie combinatie en dan met de lampen als echte eyecatchers erbij... Gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! I can only understand half of the text with google translator :-D but the pictures are great. This is a really lovely design! I especially like the green stripe next to the wallpaper. A great way to use green, but not cover the whole wall. I also have this wallpaper and I used green curtains to get some colour in. The other walls in the room are white. Additionally I designed sofa cushions that fit to the wallpaper. I drew my own trees and little animals such as butterflies and a squirrel that live on the trees. The cushions are available to buy on Wraptious.com until November 13, 2016. It is a competition, so the availability is limited. If you are interested, you can check out my blog where I posted pictures of the cushions.

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!