vrijdag 29 april 2016

★ New wallpaper, why this wall, tips and tricks about wallpaper. Over behang, tips en waarom juist deze wand?





Een nieuw behangetje, iets opvallend, toch ook subtiel (dat lijkt een onmogelijke combinatie) voor op de wand rond het raam achter de okergele bank, omdat de saaie witte wand dat verdiende. En zoals altijd, vragende gezichten, verontwaardigd, waarom nou juist die wand? Ik weet het, jij zou de wand achter de kast kiezen, de roze wand, de meest voor de hand liggende keuze, zelfs voor menig collega interieurstylist. Ik weet ook dat je er vast niet van opkijkt dat ik het net even anders doe, ik koos juist voor de wand waar een ander niets mee zou doen. Ik leg uit waarom..




Het messing tafeltje/kastje met gerookt glas kocht ik bij Living Once



Behang is dat wat je interieur net even dat beetje extra geeft. Als je, zoals ik, graag onderscheidend wil zijn en geen voorspelbaar dertien in een dozijn interieur wil kun je heel eenvoudig, door het behangen van een wand, zo een hele eigen look creëren. Je hoeft daarvoor niet eens een hele wand te behangen. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor slechts twee banen (dit zal ik toepassen in de kamer van mijn zusje) of je kunt een paneel behangen, zoals ik in ons vorige huis deed. Genoeg mogelijkheden, denk bijvoorbeeld ook eens aan een wand om een raam, je ziet op deze foto's dat juist de wand waar je misschien het laatst aan zou denken de meest geschikte is. 

Behang is niet alleen esthetisch maar ook zeker praktisch. Ik heb niet alleen vanwege de looks gekozen ervoor gekozen om deze wand te behangen. Pep en Bella rennen hier vaak door huis, we hebben de ruimte en de meubels staan vrijwel allemaal los in de ruimte dus ze kunnen flink wat rondjes maken wat ze dan ook elke dag weer doen. Achter de bank is vooral voor Annabel een favoriet plekje, als verstopplekje, of ze loopt langs de wand met haar stokpaardje, of ze speelt met Pepijn zijn auto's en rijdt daarmee over de muur. Dat laat allemaal zijn sporen achter. Op de witte wand zaten dan ook genoeg zwarte vegen, dit behang met de parel print zal dat vanaf nu fijn verdoezelen. Anne-Roel maakte nog een opmerking die mijn hart even liet stilstaan, hij hoopt dat onze zeer ondeugende Bellalientje het niet zal zien als een grote kleurplaat. Ik doe alsof ik het niet heb gehoord.








Ik vind het Pearls behang van Christian Lacroix fantastisch! Ik bestelde het bij Femke, ik koop graag daar waar ik weet waar mijn geld naartoe gaat, ik volg haar graag, zij inspireert en brengt nog meer prachtige interieurs tot leven die verre van standaard zijn en daarom wil ik graag een steentje bijdragen door bij haar mijn bestelling te plaatsen. De banen hebben niet de standaard breedte van ongeveer 50 cm maar zijn ongeveer 70 meter breed, dit is niet alleen heel fijn behangen, je smeert de muur in en plakken maar, het is in ons geval ook de ideale afmeting vanwege de print, het dessin komt nu heel mooi uit. Ik zal het ook gebruiken voor een stukje wand achter de piano, omdat wij eerst nog de wand haaks op deze gaan verven zal dat nog even moeten wachten, eerst verven, dan behangen is een betere volgorde. 







Behang is ook een goede manier om verschillende ruimtes met elkaar te verbinden. Zoals in ons geval de zitkamer met de tv waar de okergele bank staat en de serre. Onze serre is een aparte ruimte, deze is er later pas aangebouwd. Op zich hebben wij een vrij standaard huis, een vrijstaand huis met een L vorm woonkamer zoals je zo veel ziet hier in Nederland. Doordat er later de serre bij aan is gebouwd kwam er ineens een extra ruimte bij, deze maakt de standaard verdeling iets meer bijzonder en minder voorspelbaar. Doordat je het behang ook ziet vanuit de serre op de zijkant van de wand om het raam in de zitkamer verbindt het deze twee ruimtes met elkaar. Ik vind het ook vanuit de serre prachtig, de celadon kleurige gordijnen, de zwart witte parel print, de roze wand en de okergele bank, het is bijna een real life moodboard.


Afgelopen week was Marrit hier op bezoek, een medeblogster die net andersom verhuisde, zij ging van de omgeving waar wij nu wonen naar onze oude woonplaats. Ze gaf aan dat het heel moeilijk te visualiseren is aan de hand van de foto's die ik zoal deel hoe de verdeling is. Bij deze laat ik daar iets meer van zien. Zoals je ziet op de foto hieronder is achter de bank een favoriet plekje van Annabel, ze verstopt zich hier gedeeltelijk voor de foto, ze wilde er niet op, Pepijn gooit net wat ballonnen om de foto "wat op te fleuren". Zij snappen nog steeds niets van hun moeder die alles in huis maar op de foto blijft zetten, dat hele bloggen blijft maar raar. Ik ben raar, gelukkig hebben ze daar vooral veel lol om, zij zijn net zo raar, daar komen ze nog wel achter, ha ;-)










Ik koos voor het behang met de zwart wit print van Christian Lacroix omdat wij veel kleur in huis hebben, genoeg kleur. Het is een opvallende print in een subtiel kleurenpalette, non kleuren, monochrome. Het zwart met wit laat de kleuren nog beter uitkomen, de zitkamer met de roze wand en de okergele bank en de serre met de mintgroene bakstenen muur, de celadon gordijnen en de diepblauwe accessoires. Opvallend en subtiel, kleur en monochrome, uni en print, de combinatie van dat alles maakt het spannend en verrassend, precies zoals ik het graag wil. Vanuit mijn favoriete plek in huis, de serre, heb ik het mooiste uitzicht waar ik nu nét iets meer van geniet. Fijn weekend alvast!










13 opmerkingen:

  1. Het ziet er weer prachtig uit!!Leuk die onverwachte styling ideeën van jou! Lekker loslaten, en gewoon doen wat je zelf mooi vindt! Hou ik van 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er weer prachtig uit!!Leuk die onverwachte styling ideeën van jou! Lekker loslaten, en gewoon doen wat je zelf mooi vindt! Hou ik van 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel gaaf! Net een tikkeltje stoer bij al je andere kleuren en spullen, ik hou ervan. Krijg altijd heel veel inspiratie en verander plannen door jou, nu nog de gelegenheid om er aan te beginnen hihi... Fijn weekend en geniet van jullie mooie behangetje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Wat lief toch altijd, je complimenten, doet me goed.
      Fijn je te mogen inspireren, doe rustig aan, je hebt nog een heel leven.
      Liefs!

      Verwijderen
  4. Ik ben het helemaal met je eens dat je juist die wand hebt gekozen. Zo is het mooi in evenwicht. Ik kan ook heel tegendraads zijn wat andere niet snappen, maar mijn man wel leuk vind. Ik vind het alhoewel niet mijn stijl, echt heel mooi allemaal. Je decoratie en.alles bij elkaar past naar mijn idee niet bij elkaar,(mijn inrichting kwa kleur is gewoon erg saai) maar op de een of andere manier vormt het een prachtig geheel. Ik snap niet hoe je dat kan en doet... Ik vind jouw huisje prachtig mooi. Als ik je vensterbank achter je bank zie dan zou ik daar een vurehoute vensterbank plaatsen zegt mijn gevoel. Geniet van je nieuwe wandje en bedankt voor de inspiratie...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik ook het leukste, het verrassende van al die verschillende stijlen samengevoegd tot een geheel, mijn geheel. Je blijft kijken omdat het vanuit elke hoek weer heel anders is en daar hou ik zo van. Plus, werken met wat er is, zoals het vensterbank, ik vind het zelf niet eens zo mooi maar ook dat mag, ik heb ook echt dingen in huis die ik van lelijkheid leuk ben gaan vinden omdat het bij de rest best kan. Ik kan hier echt mijn ei kwijt en blijf zeker genieten. Liefs!

      Verwijderen
  5. Zo zeg ik het misschien beter... Als je veel verschillende kleuren en matrialen gebruikt word het meestal een bijenkast geraapt zootje... Snap je wat ik bedoel, maar dat laat zien dat je een echte intrieurstylist bent... Bij jou is het een geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de kleuren hartstikke mooi overkomen, maar bij de derde foto zou ik een mooie duorolgordijn plaatsen zodat je net nog even wat extra lichtinval hebt:) De gordijnen zijn net ffkes te lang:) Sowieso een hele bijzondere wandbekleding, niet zo vaak tegengekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie de reactie nu pas, dank je.
      De gordijnen zijn niet te lang, al mag iedereen daar natuurlijk een andere mening op na houden, ik vind het te statisch en voorspelbaar om ze net op de grond te hebben of iets daarboven, wat doorgaans wordt geadviseerd. Ik doe dit nooit, ik vind dat ze rijk moeten vallen, liefst iets rommelig. Ze hangen precies zoals ik ze wil. Lichtinval hebben we meer dan genoeg, het is een serre, alleen maar ramen rondom en nog een dakraam, wij willen de lichtinval graag beperken, vandaar deze keuzes.

      Verwijderen

Love to hear from you!