vrijdag 15 januari 2016

★ Sil's Home, Friesland #1 Shop Inspiration






Zoals beloofd deel ik in deze blogpost foto's van een van mijn favoriete shops, eigenlijk is het niet nodig veel te vertellen, de foto's spreken voor zich. Ik maakte de foto's afgelopen zomer op een paar zonnige dagen, een dag waren Anne-Roel en ik samen op pad, mijn ouders paste op Pepijn en Annabel, terwijl hij buiten voor het grote pand met Agaath op de houten bank koffie drinkt en een sigaret rookt loop ik rond en fotografeer zoveel mogelijk. Toch staat lang niet alles op de foto, sommige ruimtes waren te slecht verlicht en zouden niet mooi genoeg worden, ze zouden afbreuk doen van de werkelijkheid en dat vind ik zonde. Bij deze deel een van waarschijnlijk vier, om het per blogbericht wat kort te houden, ja zoveel valt er echt te delen. Kijk en geniet..





Een deel van het pand met helemaal rechts, 
verborgen achter al dat groen, het huis van mem









Agaath en mem, of mem en Agaath, de dames van Sil's Home, "Ze is nogal van de beelden", Agaath over haar moeder, zelf houdt ze van wat stoerder, een goede combinatie van die stijlen, of je nou gaat voor lieflijk, romantisch, brocante, stoer, industrieel, beton, zink, kant of leer, alles kom je hier tegen en laat dat nou de reden zijn waarom ik er zo graag rondloop. Ik houd nu eenmaal van alles tegelijk en wil dat ook graag in huis laten zien, het contrast zorgt ervoor dat het niet snel verveelt. Zoals inmiddels vrijwel iedereen weet houd ik vooral van unieke items, ik heb graag spullen in huis die niemand anders heeft, die vind ik bij Sil's Home. Soms koop ik niks, niet omdat ik niets kan vinden maar omdat ik teveel heb gezien en niet kan kiezen, dat vind ik het enige nadeel. Ik droom nog steeds van die mooie groene garderobe kast met geslepen glas voor in de gang, weg met de kapstok, lekker alles weggewerkt in die prachtige kast. Foto's daarvan volgen in een later bericht. Van de kast in de winkel dan, hè, hij staat helaas (nog) niet bij mij thuis. 












Naast meubels, schilderijen, beelden, zinken bakken, lampen, kussens, kandelaars en noem maar op wat voor accessoires verkopen ze ook de verf van Painting the Past. Jaren geleden begon hier bij Sil's Home mijn liefde voor de verf, ik vergaapte me aan de meubels geschilderd in de mooiste kleuren, zoals ik het graag zie maar ook wit of diepzwart, prachtig. Zodra ik een stap over de drempel deed stond ik met rode blosjes op mijn wangen en een hart wat steeds een sprongetje maakte de sfeer op te snuiven en keek ik mijn ogen uit, dit was ver voordat er op elke hoek van de straat brocante te koop stond. Ik deed er ideeen op voor later in mijn grote mensen huis niet wetende dat ik nu (later) foto's maak van de winkel die zoveel in mij aanwakkerde en ik werk met de verf waar ik toentertijd al zo'n liefde voor had. En, nee, dit is niet gesponsord, ik krijg geen gratis blik verf. Dit is mijn oprechte mening, er zijn twee verfmerken waar ik bij zweer, Farrow & Ball gebruikte ik voor het exterieur van mijn inmiddels mintgroene huis maar mijn voorkeur gaat uit naar het Nederlandse label Painting the Past. Ik heb ruime ervaring met veel verschillende merken en kies datgene waar ik het beste en mooiste resultaat mee behaal. 







Agaath





' Geachte klant, loop gerust door', van de ene ruimte naar de andere,
ik loop vaak minstens twee keer langs alles en zie steeds weer iets nieuws
















De entree en toonbank, een oude kassa met daarop dit bordje,
'Wij zitten even buiten bij het water'










Painting the Past





Een lange gang met daaraan grenzend verschillende ruimtes, 
stijlkamers ingericht op kleur met links de verf van Painting the Past




Oude koffers, kapstokken, bordenrekken, kroonluchters of industriele robuuste lampen, er zitten echte pareltjes tussen. Klanten vanuit elke hoek van het land, geen webshop, wel koffie. Ik hoor vaak mensen zeggen dat Friesland zo ver weg is, Nederland is natuurlijk maar een heel klein land, je bent in een dik uurtje vanaf ons huis in Amsterdam, dat stelt echt niet zoveel voor, kan ik ook nog verklappen dat vanaf Amsterdam naar ons huis niet eens veel verder is, sterker nog, ook dat is een dik uurtje rijden. Ik heb hier en daar al even gepolst of er animo is voor een lunch, lijkt dit je wat, op deze locatie, zodat je voor en na de lunch de tijd hebt om rond te neuzen en zelf de sfeer op kunt snuiven laat het mij dan gerust weten. Wie weet treffen we elkaar dan, kletsen we even bij, lijkt me leuk. Op het punt na dat ik totaal geen organisatorisch talent ben, integendeel, ik ben een ramp op dat vlak, Marrit bood zich gelukkig al aan als vrijwilliger, zij zou dat op zich willen nemen, hoera!

Mocht je niet kunnen wachten en n.a.v. dit blogbericht een bezoek willen brengen kijk dan even op de website van Sil's Home voor adresgegevens en openingstijden. Let op, ik maakte de foto's afgelopen zomer, 2015, de collectie wisselt continue en ruimtes worden opnieuw ingericht, het kan zijn dat je iets op de foto's ziet wat inmiddels al verkocht is. Als je iets ziet op de foto wat je graag wil hebben en je moet er een eindje voor rijden bel dan gerust eerst even om te vragen of het er nog is, dit om teleurstelling te voorkomen.





Parkeren voor het pand, mijn mintgroene bolide vriendinnetje







5 opmerkingen:

  1. Ja, dit is een prachtige winkel! Ik ben er nu al een hele tijd niet geweest maar wil er zeker snel weer eens heen. Mooie foto's heb je weer gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kom er ook veel te weinig, ik wil het liefst zonder de kinderen zodat ik lekker ongestoord kan ronddwalen en daardoor komt het er vaak niet van. Gelukkig heb ik inmiddels een archief vol foto's waar ik me aan kan vergapen wanneer ik maar wil, haha..

      Verwijderen
  2. Jaaaaaaaaa bij Agaath en Corrie is het altijd feest !!!
    Zowel met de dames zelf of met de mooie spullen en de sfeer....een feestje.
    Toe ik er voor het eerst kwam was ik even van de wereld.....en nu...ja nu komen we natuurlijk zo af en toe langswippen en gaan nooit met legen handen naar huis.
    Een mooie post heb je gemaakt....nouuuuu Agaath...een blikje verf kan er nu wel vanaf toch voor deze schrijfster ;-)))

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou me nog steeds aanbevolen hoor, lijkt me heel gezellig een lunch en daar even heerlijk ronddwalen!

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!