zondag 27 december 2015

★ Christmasdecoration 2015 -Christmas in the girlsroom





Kun je na kerst nog bloggen over kerst? Het schoot even door mijn hoofd om het niet te doen maar mijn blog, mijn leven, dus nu nog even over deze kerst. Ik redde het niet meer foto's te maken, niet van het kerstboompje in de keuken, niet van het kerstboompje en de kerstversiering in de pianohoek met o.a. de mooie papieren engeltjes van Jurianne Matter, geen foto's van het kleine kerstboompje in de gang of de hoek in de gang met kerstversiering op de vensterbank, ik probeerde het even snel tussendoor, de foto's waren donker en sfeerloos, te gehaast, ik verwijderde ze weer. Dan maar geen foto's van alles, ik neem genoegen met foto's van het meeste, ook leuk.




 Haar zelfgemaakte kerstboom







Over Annabel haar kamer, ik krijg elke keer weer veel complimenten op het getoonde stukje van haar kamer, de wand met het vogeltjes behang en haar roze kast, nieuw voor wie mij nog niet zo lang volgt, bekend voor wie mij inmiddels al heel wat jaartjes volgt. De kast was er eerder dan de kinderen, ik kocht deze jaren geleden bij de kringloop, een geloogd grenen kast met glas. Voor het verven van de kast verwijderde ik het glas, het glas van een deur brak waarop ik hier iets anders voor in de plaats verzon, kippengaas. Een helse klus, ik verfde de kast eerst in een ander kleurtjes waar ik toch niet zo heel tevreden over was waarop ik besloot de binnenkant wit te verven en de buitenkant roze, met muurverf omdat ik een hele matte verf zocht en er geen matte lak was die ik mooi genoeg vond, tegenwoordig heb ik die gevonden in de matte lak van Painting the Past.








Het poppenwiegje maakte mijn nichtje Daphne




Ik zette nieuwe greepjes en knopjes op de lades




Het behang koos ik gehaast, ik kon maar niet kiezen, dan maar deze, achteraf gezien had ik beter kunnen besluiten niets te doen, te wachten tot de ideeën vanzelf opborrelden zoals vaak het geval is. Ik vind het prachtig, bijna schilderachtig, ik vind de kleuren van de vogeltjes zo mooi in combinatie met het blauw op de achtergrond maar toch wil ik iets anders. Inmiddels heb ik het in mijn hoofd helemaal uitgewerkt, heb ik een nieuw behangetje en nieuwe kleuren gekozen, nu alleen nog de tijd vinden om dit te realiseren.

De kerstboom staat inmiddels voor het raam in de keuken, met lichtjes, gekleurde hartjes en cupcakes, kleine hangers zodat het subtiel blijft. Voor Annabel dit jaar geen kerstversiering in haar kamer, haar keuze, probeer ik het volgend jaar gewoon weer. De kersboom in Pepijn zijn kamer kocht en versierde hij zelf, helaas is het daar te donker en ligt de vloer bezaaid met Lego, ik had geen zin om de boel te verschuiven zodat ik een behoorlijke foto kon maken van zijn scheve boom, dus ook hier geen foto's van. Er zijn in totaal drie kerstboompjes in ons huis die nergens op de blog terug te vinden zijn, twee wel.




Blote benen in de winter




Het poppenbedje van mijn zusje, nu van Annabel




De roze kast stond ook al in Bella haar babykamer in het vorige huis, te zien in het mini woonboek, ik vond het prachtig in combinatie met het mintgroene vintage behangetje met een vleugje parelmoer glans, waar ik nog steeds een beetje verliefd op ben. Het blijft ons bezighouden, zowel mij als Anne-Roel, de liefde voor oude gebouwen, oude huizen, voor ons het mooiste wat er is, wij hopen toch in de toekomst wel weer iets te treffen wat echt bij ons past, iets ouds en authentiek, met de sfeer waar wij zo van houden. Hoe leuk we ons huidige huis ook vinden, hoezeer we het naar onze smaak inrichten en er een eigen stempel op drukken, het blijft het soort huis waarmee wij niet zoveel hebben, te gewoon, te rechttoe rechtaan, te nieuw.








Het is een rare vakantieweek, met even tussendoor de feestdagen, twee dagen met familie, de ene en de andere, de zijne en de mijne, onze familie. Eerste kerstdag thuis, tweede kerstdag in het prachtige huis van familie, een pand waar je je ogen uitkijkt en waarvan het hart van iedere interieurliefhebber een sprongetje zou maken, dat van mij in elk geval iedere keer weer. In een volgend blogbericht meer daarover, de feestdagen, het laatste stukje kerst op de blog, ook al is het weer voorbij, ik deel het toch nog even met je.










8 opmerkingen:

  1. Je mag precies dat met ons delen, wat je wilt. Kerst is altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik deed het gewoon nog een keer, dat is echt de laatste, volgend jaar weer ;-)

      Verwijderen
  2. Je hebt wel prachtige lichte daglichtfoto's weten te maken!

    Nee, het behang leek me ook niet echt jouw stijl. Benieuwd naar de nieuwe versie als je er eens voor gaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor......geniet van nog een hele week vrij.....liefs van mij ❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pepijn en Annabel vliegen elkaar helaas flink in de haren deze vakantie, het is iets minder genieten dan normaal ;-) we maken er wel iets van.. Liefs!

      Verwijderen
  4. Het ziet er hartstikke mooi uit Suus... zonde om zo snel alle twee de kinderkamers weer opnieuw te (moeten) behangen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Afgaande van deze foto's zou ik het met je eens zijn maar gezien het totaalplaatje, de hele kamer, is dit niet de goede wand voor dit behang.. Plus het behang wat ik nu gevonden heb is zoveel leuker, ik heb er echt zin in om mee aan de slag te gaan, ik krijg daar juist altijd een stoot energie van, heerlijk!

      Verwijderen

Love to hear from you!