zondag 20 december 2015

★ Christmasdecoration 2015 - Christmas in the pink and yellow room..







Omdat ik zo lekker bezig ben wil ik opblijven, ik vind het heerlijk om 's nachts mijn ding te doen, terwijl iedereen ligt te slapen, rust in huize Otter, besluit ik deze tijd volledig te benutten, ik ga ons huis versieren, tijd om alles onder te dompelen in kerstsfeer. Met op de achtergrond de tv aan volg ik half een enge film, het is net even wat griezeliger als je alleen bent en het buiten pikkedonker is, terwijl ik ondertussen de bij elkaar gesprokkelde kersttakken uit eigen tuin op een hoop gooi. Wat is het toch vreselijk fijn om je ding te doen zonder dat er iemand je voor de voeten loopt, geen pottenkijkers die vragen wat je toch allemaal van plan bent, zet je dat daar neer, wat ga je daarmee doen, waarom haal je het nou weer weg... zo makkelijk is het nog niet met publiek. Ik geniet van de volledige vrijheid, ik kan doen wat ik wil, heerlijk.










Voor het eerst geen sneue boom dit jaar, we waren er vroeg bij en de eerste paar bomen die we pakten waren allemaal mooi van vorm, ik twijfelde nog even over het formaat, vorig jaar stond een van de kerstbomen op een kruk, ik besluit ook dit jaar weer een niet al te grote boom te kopen die op een kruk kan staan. En natuurlijk nog wat kleintjes erbij. Anne-Roel deelt mijn liefde voor zoveel mogelijk kerstbomen in huis helaas niet, Annabel heeft (nog) geen mening, met een zichtbare verveeldheid welke ze niet van plan is te verbergen vraagt ze of we al naar huis gaan, wat doen we eigenlijk, een boom kopen, waarom? Lekker ding.

 De kerstboom in dit deel van ons huis besluit ik toch gewoon op de grond te zetten, in een zinken bak uit de tuin waarin we in de lente weer bloemetjes zullen zetten. De zinken bak heeft ook een deksel, zoals met veel spullen weet ik niet meer hoe ik er aan kom, ik heb deze al jaren, voordat Anne-Roel in mijn leven kwam. De boom staat goed stevig en vult deze hoek mooi op, ik besluit er niet al te veel in te hangen, eigenlijk vind ik de boom van zichzelf al mooi genoeg. De matte oudroze kerstballen heb ik al zeker meer dan tien jaar, net als de transparante met subtiel glitter motief. Ik kocht ze toentertijd voor in mijn witte nepboom, waarover ik nogal wat kritiek ontving, een witte boom was in die tijd raar omdat men het nog nergens had gezien.










Ik vond het jammer dat de grote spiegel niet op de vakkenkast kon worden geplaatst zoals in ons vorige huis, het plafond in dit huis is lager waardoor het helaas niet past, maandenlang wist ik niet wat ik daarvoor in de plaats graag op de kast wou hebben, ik hou er niet van iets te forceren, ik wacht af tot ik het ineens wel weet. Omdat ik spiegels gebruik als trucje om meer licht en ruimte in huis te creëren koos ik voor deze kleinere. De spiegel met geslepen rand had een zilverkleurige lijst, ik nam het mee na het overlijden van mijn schoonmoeder en wij haar appartementje in het verzorgingstehuis waar zij enkele maanden verbleef leeg moesten halen. Ik verfde de lijst met matte krijtverf in de kleur 'Blossom' van Painting the Past en hing het toen aan de muur van onze overloop in ons vorige huis, niet wetende dat we niet lang daarna in haar huis zouden wonen, nu ons huis met haar spiegel op de kast.

De diverse kandelaars, koper, messing maar ook de tinnen blakertjes verzamelde ik door de jaren heen, een paar kreeg ik, enkelen kocht ik bij de kringloop en Rosa Rugosa (de tinnen blakertjes). Ik heb een kaarsen tic, het is zelfs zo erg dat ik altijd een lading kaarsen en waxinelichtjes op voorraad moet hebben, zodra ik zie dat de voorraad slinkt sla ik nieuw in, zo vreselijk lijkt het me dat ik zonder kom te zitten, dat ik dan moet kijken naar een kandelaar zonder kaars omdat ik niet op tijd was mijn voorraad bij te vullen. Dat zou ik zo sneu vinden, vooral voor de kandelaar, het is toch een duo, kaars en kandelaar, zo hoort het gewoon. De zilverkleurige lamp kocht ik ooit ergens voor een paar euro, grappig dat ik daar al zoveel reacties op heb gekregen, het is een van die dingen die ik weer tegenkwam tijdens de verhuizing nadat het jarenlang in een doos op zolder heeft gelegen, ik geloof dat het in ons vorige huis niet eens uit die doos is geweest, het stond in ons huisje waarin wij daar weer voor woonden, in de slaapkamer op mijn nachtkastje.










De houten vakkenkast blijft een populair ding, ik heb inmiddels een lijst met namen van mensen die ik moet mailen mocht ik ooit van plan zijn de kast weg te doen, al heb ik benadrukt dat dit echt nooit het geval zal zijn, ze staan genoteerd. Dit is ook al zijn derde huis, de kast heeft al een bewogen leventje achter de rug, eigenlijk zijn er best veel spullen in ons huis al een hele tijd bij ons, of bij familie waar wij het weer van hebben gekregen, soms omdat zij er op uitgekeken waren, soms omdat ze er niet meer zijn. Hoeveel spullen ik ook heb, ik zal er niet snel afscheid van nemen. De verhalen erachter, waar ze voor staan, de mensen aan wie wij denken bij het zien van die spullen zijn mij teveel waard, veel meer dan de lege ruimte die zal ontstaan wanneer ik mij van dit alles zou ontdoen. Daarbij hou ik van veranderen, ik vind het heerlijk dat ik spullen heb die ik af en toe weer tevoorschijn kan toveren of weg kan zetten als ik toe ben aan iets anders.










Ik wens je nog geen fijne feestdagen, ik moet immers nog de rest met je delen, de overige kerstbomen, al een beetje te zien op Instagram, ik hoop zo dat ik de tijd zal vinden om foto's te maken en te bloggen, het is kerstvakantie, de kinderen zijn vrij en wij doen lekker rustig aan, het is tijd voor leuke dingen en kijken vooral niet op de klok, heerlijk. Het kan zijn dat ik er niet aan toe kom, dan deel ik alleen foto's op Instagram, het is sneller en eenvoudiger, wat tegelijkertijd de redenen zijn waarom ik nou juist het bloggen zoveel mooier vind maar ook ik heb weleens moeite met het verdelen van mijn tijd waardoor ik de verleiding van het snelle en makkelijke niet kan weerstaan en daarvoor kies. We zullen zien, ik zeg gewoon tot snel.









6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je! Lekker even twee weken niksen, heerlijk.. Jij ook fijne feestdagen, liefs!

      Verwijderen
  2. Ziet er gezellig uit hoor!...fijne dagen liefs Ria ❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dit ook zo'n gezellige tijd, gaan we van genieten. Liefs!

      Verwijderen
  3. Heerlijk om het huis te versieren zonder 'hulp' en zonder dat je wordt gestoord. Ik geniet van al je foto's en je verhaal. Heerlijk om te genieten van een huis zo anders dan mijn huis en zo mooi.
    Ik ben nieuwsgierig naar jouw andere kerstbomen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat echt zo fijn, even aanmodderen en rommelen in mijn uppie, heerlijk. Het is niet gelukt de andere kerstbomen op de foto te zetten, het waren drukke maar heel gezellige dagen, het kwam er niet meer van. Groetjes!

      Verwijderen

Love to hear from you!