dinsdag 15 december 2015

★ Christmasdecoration 2015 #1 DIY paper stars



De lamp is een diy, daarover later meer



Vorig jaar had ik er weinig zin in, eigenlijk de jaren ervoor ook niet. Ik dacht altijd dat het hele kerstversiering gebeuren niet zo mijn ding was, daar kom ik nu op terug. Dit is het eerste jaar dat ik er echt zin in heb, ik stap de tuin in met mijn scherpste schaartuingereedschapding op zoek naar bruikbaar groen, gelukkig veel van dat alles. Ik begin bij de grote boom met meer dan genoeg kersttakken voor wat ik in mijn hoofd heb, volop kerstsfeer in huis, wat heerlijk dat ik mijn eigen kerstversiering bij elkaar kan sprokkelen uit eigen tuin, terwijl de vogeltjes fluiten en ik goed uitkijk, ik schrik nogal eens van een plots opspringende pad, de horror. Ik blijf diep van binnen toch een beetje dat stadsmeisje.




De boom, afgelopen zomer




Het was natuurlijk een vreemde tijd, de reden van verhuizen is triest, dat blijft een naar verhaal, gelukkig met een fijne uitkomst, hoe dubbel dat dan ook weer is. Vorig jaar voelde als kerst in het huis van de ander met spullen van mijzelf. Ik weet nu dat ik me hier niet thuis voelde, ik denk dat dit ook de grootste reden is waarom het me moeite kostte er mijn eigen draai aan te geven. In grote lijnen heb ik mijn best gedaan, de basis was goed, alles wat moest gebeuren voor de verhuizing was gebeurd, in rap tempo. Ik bedacht de nieuwe indeling van onze badkamers, koos tegels en sanitair, veranderde tig keer de opstelling van de nieuwe keuken, kocht een vloer en besloot welke kleuren ik op de meeste wanden wilde, de rest kon wachten tot na de verhuizing, de rest moest wachten, er was geen tijd meer.


Inmiddels kan ik gelukkig zeggen dat dit echt ons thuis is en ondanks Anne-Roel zijn drang naar iets nieuws zijn we niet van plan op korte termijn te gaan verhuizen. Afgelopen weekend hebben we de laatste spullen die nog opgeslagen stonden in een garagebox in onze vorige woonplaats hiernaartoe verhuist, we hebben nu alles onder een dak en wat is het veel. Ik heb een paar honderd kilo XL garen liggen, er dook nog een echte Thonet met helaas kapotte zitting op, een oude fauteuil en bankje en nog ongeveer tweehonderd houten kistjes die nu opgestapeld voor de garagedeur onder de carport staan, een kleine greep, er is meer. Veel meer. Dat kan allemaal wachten, kerst gaat voor.








Zoals altijd als ik foto's maak, even snel in beeld




Kerst dit jaar voelt nu al anders, het huis is anders, wij zijn anders. Van onwennig, alles nieuw in een onbekend huis, een vreemde omgeving naar thuis in ons huis, nog steeds vrijwel alles nieuw, in een fijne omgeving met veel leuke mensen. De houten bank in de serre vorig jaar maakte plaats voor een wollen mintgroene variant, iets plezieriger aan de poezelige billen, inmiddels hebben we er al vele dutjes op gedaan, het is de bank waarop we luieren, stoeien, spelletjes spelen en de bank waarop we liggen als we eens ziek zijn. Ik wilde absoluut geen grijze bank, zoals in vrijwel elk interieur in heel Nederland, ik schuw zoveel mogelijk de veilige keuzes en blijf mezelf uitdagen door te proberen en nieuwe dingen te combineren. 




 Ook een diy, het muurtje met de zwevende planken



Koeien, schapen, nog meer natuur in huis








De serre is inmiddels in kerstsfeer, hier hoeft niets meer te gebeuren, behalve genieten van wat we al hebben gedaan. Eigenlijk is de serre gewoon onze woonkamer, ik vind het zonde deze ruimte niet te benutten, vanwege het licht is dit een heerlijke plek om te vertoeven, we zitten er graag. Het is zo fijn een plek te hebben waar de tv geen rol speelt, terwijl de kinderen in het woonkamerdeel wat wij de tv ruimte noemen een film kijken hebben wij een eigen plek om te zitten, we spelen een potje backgammon, lezen een boek, kijken op onze telefoon of bladeren door tijdschriften.

Een leuke en simpele snel-klaar diy, de papieren sterren. Althans, de sterren kocht ik kant en klaar, het ophangen is de diy. Ik scheurde repen stof van oude linnen gordijnen en gebruikte dit als lint, zo gepiept. Omdat de sterren ook ergens aan moesten hangen en ik volop andere ideeën heb, zoals de talloze lege flesjes die ik de afgelopen jaren verzamelde te gebruiken als vaasjes met daarin slechts een bloem, tientallen hangend midden in de serre, ik kwam er helaas afgelopen zomer niet aan toe, zocht ik iets stevigs waaraan ik voortaan van alles aan zou kunnen hangen. Het werd een stalen frame, uit het tuincentrum, deze spoot Anne-Roel lichtjes met een witte verfspray en hij bevestigde houten latten waarop het frame kwam te liggen, vervolgens stak hij rondom wat van de kersttakken van de grote boom uit de tuin en klaar was het. 












Oude, vintage of brocante spulletjes mogen eigenlijk niet ontbreken, ik hou nu eenmaal van verschillende stijlen en vind heel veel dingen mooi, met name de combinatie van dit alles vind ik het leukste wat er is. In mijn favoriete winkel Sil's Home kan ik uren slenteren, daar vind ik altijd de meest unieke items die net even anders zijn en je zeker niet in een ander interieur terug zult vinden, voor mij zijn dit de spulletjes die een interieur karakter geven. Bij een van mijn laatste bezoekjes vond ik de prachtige pastelkleurige lampetset, om in de voornamelijk mintgroen kleurige serre ook een beetje roze toe te voegen zette ik deze op de boekenplanken.













Alle vragen over kleur in huis, welke combinatie's, waar je op moet letten, etc, wil ik heel graag beantwoorden. Het is alleen niet zo simpel als veel mensen denken, er is geen gouden kleurencombinatie die overal wel werkt. Ik ga er eens voor zitten en bedenken hoe ik dit meer aandacht kan gaan geven op de blog, met informatie waar je iets aan hebt, waarmee je aan de slag kunt gaan. Het is niet dat ik niet wil, alleen elke vraag per stuk beantwoorden kost teveel tijd. Ik breng nu eenmaal graag veel tijd door met mijn kinderen, vooral met Annabel, het is allemaal voor het laatst, ik krijg deze tijd nooit meer terug. Vanaf volgend jaar zomer gaat ook zij naar school, ik kan alleen nu nog elke ochtend op twee na samen rustig aan doen, op die twee ochtenden gaat ze naar de peuterspeelzaal. Het is nog zo fijn, ik gun het ons teveel om er iets aan te veranderen. De rest zal echt moeten wachten.





5 opmerkingen:

  1. Ik blijf er bij, wat een prachtif huis en interieur hebben jullie! Love it ♡ Helemaal mijn stijl al heb ik thuis iets minder kleur. Mooie foto's heb je ook weer gemaakt. En Sil's home, zo'n leuke winkel. Ben er nu een tijd niet meer geweest dus wil er eigenlijk binnenkort weer even heen alleen moeten we ook nog wat spullen voor de baby kopen wat ik nu even belangrijker vind. :) Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, wat lief, heerlijke complimenten, vind ik heel erg leuk om te lezen. Natuurlijk, baby gaat voor, komt al zoveel bij kijken, wel ontzettend leuk alle voorbereidingen. Wens je een fijne zwangerschap, liefs!

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Www.vanbinnenstyling.nl18 december 2015 om 10:57

    Supermooi Gestyled, altijd erg inspirerend wat jij met kleur en simpele materialen doet! Fijne kerst met je gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooi compliment, jeetje, wat lief. Dankjewel.
      Jij ook een hele fijne feestdagen, liefs!

      Verwijderen

Love to hear from you!