donderdag 8 oktober 2015

★ Before and after, white and mint, blue and grey




Even knipperen met de ogen en er is weer een jaar voorbij. Ik had gedacht na een jaar wel klaar te zijn met alle klusjes in en om het huis, dat valt tegen, er is nog genoeg te doen en we zijn nog (lang) niet klaar. De helft van onze spullen zit zelfs nog in dozen, allemaal weggestopt op onze zolder en er staat nog van alles in de garagebox in onze vorige woonplaats. Is dat even jammer voor al die aanvragen om ons huis op de foto te zetten voor een binnenkijk reportage, we zijn er nog steeds niet klaar voor, je zult het nog even moeten doen met de foto's die ik hier zoal met je deel in deze virtuele wereld. Houdt u de rest nog tegoed. Kijkt u ondertussen even mee naar het resultaat tot nu? Mét voor en na foto's van de grootste verandering, het exterieur, van het witte huis(zoals het hier in het dorp bekend stond) naar het mint groene huis..



Frivole moodboard: blauw/geel/grijs
slaapkamer Pepijn


We hebben geen haast, zijn ietwat laks en hebben vaak gewoon geen zin om iets te doen, liever genieten we van de mooie dagen en doen lekker rustig aan. Tante Marie was afgelopen week op visite, ik liep in mijn kluskloffie en vertelde dat ik in Pepijn zijn kamer aan de slag was, zij merkte met een knipoog op dat we hier toch al een jaartje wonen. Alles in één keer klaar, snel, snel, snel, het past gewoon niet bij ons, stress kennen we niet en dat is best wel lekker. Af en toe heb ik een bui, loop ik te zeuren en mopper ik erop los dat ik er klaar mee ben, dat het nu toch weleens af moet zijn waarna ik me afvraag waarom en de bui weer overwaait.

Een jaar verder, laten we even kijken naar wat er de afgelopen twaalf maanden wel is gedaan, tenslotte hebben we niet helemaal uit onze neus lopen peuzelen maar daadwerkelijk toch nog wat geklust. En hoe, het lijkt in niets nog op hoe het was, binnen niet en sinds deze zomer ook buiten niet. Zodra ik dit huis binnenstap voelt het als ons huis, als ik aan kwam rijden was het nog steeds het huis van iemand anders. De buitenkant was niet mijn ding, een wit huis kan heel mooi zijn maar maakte dit huis gewoontjes, de beach look van het wit samen met het blauw op de kozijnen en garagedeur zijn heel geschikt voor een strandhuis maar hier middenin de groene natuur niet zo op zijn plek. Bij deze een dankwoord voor mijn heerlijke husband wiens rotsvaste vertrouwen in mij mogelijk maakte dat ons huis een mint groen verfbadje kreeg terwijl iedereen het nodig vond mij vooral te laten merken dat het geen goed plan was. Inmiddels ben ik door diezelfde iedereen overladen met complimenten, op een enkeling na die zelden ergens voor te enthousiasmeren is, zij moeten zoals altijd weer even wennen. Wat natuurlijk helemaal niet nodig is, het is tenslotte niet hun huis maar het onze.



Al het witte baksteen werd mintgroen, kleur: Teresa's Green 
met onder een rand in de kleur Off Black, beide van Farrow & Ball





Al het witte of blauw geverfde kunststof lieten we schilderen 
in een donker grijze tint met verf speciaal voor kunststof


Ik kan het vakantiegevoel wat dit huis, de tuin en de omgeving mij bezorgd niet van me afschudden, ik doe daar natuurlijk ook mijn best niet voor, veel te fijn om je zo te voelen op je eigen plekje. De schuifdeur van de serre staat nog dagelijks open, binnen en buiten lopen in elkaar over, we hebben de merels hun nest zien bouwen en genieten nu van de merel kindjes die vrolijk fluitend de dag doorbrengen in onze grote bomen in de achtertuin. Het is fijn. De talloze insecten voor wie ons huis een walhalla is kan ik verdragen, wespen begeleid ik netjes naar buiten, spinnen ga ik te lijf met de stofzuiger, torretjes en sprinkhanen belanden in een potje tot Pepijn ze uitvoerig heeft bestudeerd om vervolgens vrij te laten, vlinders wil ik stiekem best voor altijd in huis laten dwarrelen en muggen prikken enkel mij nog sinds de kinderen beschermd worden door een net, ik ben klaarblijkelijk lekkerder dan de man die altijd naast mij ligt.


 Ons uitzicht vanuit de werk-/studioruimte met op de achtergrond de boom 
van de merel familie's en daaronder Pepijn zijn inmiddels niet zo geheime hut



Pepijn met de minder valide sprinkhaan met slechts één 
achterpoot die nog verrassend hoog bleek te kunnen springen



Talloze Libelle's in de tuin deze zomer, de mok kocht ik voor in ons vorige huis,
de handgemaakte illustratie, de mintgroene kleur net als dit huis, buiten naar binnen,
alles valt zo mooi op zijn plek sinds we hier wonen




De deur open met een plaid bij de hand, hallo herfst!



Inmiddels is er weer een nieuw seizoen aangebroken, de herfst is zo fijn met het heerlijke zonnetje en frisse bries. Ik hou zo van de veranderingen in de natuur, kleuren en geuren, ik geniet volop van alles om me heen. Binnen haal ik weer tevoorschijn wat ik in het voorjaar weghaalde, ik kruip onder het prachtige handgemaakte wollen plaid gemaakt door de getalenteerde Maria in de mooiste herfstkleur van dit moment, okergeel en ik geniet van het begin van een nieuw jaar. Mijn jaar begint na de zomervakantie, ik heb niets met oud en nieuw, ik start de eerste schooldag, na wekenlang de tijd negeren door niet op de klok te kijken, zien wat de dag ons brengt zonder plannen, alles is mogelijk. Een nieuwe start, Annabel voor het eerst naar de peuterspeelzaal waardoor ik zomaar twee ochtenden in de week een paar uurtjes voor mezelf heb sinds jaren. Ik duik in een stapel tijdschriften en geniet van mijn warme mok verse thee. Pepijn wil alleen naar school en weer naar huis, dat mag en daardoor geeft ook hij mij een cadeautje, een beetje meer vrijheid voor ons allemaal. 




6 opmerkingen:

  1. Wat gaat de tijd toch snel! Leuk dat Marie even langskwam. Ik werk helaas niet meer met haar samen (als ik werk is zij vrij)dus we zien elkaar niet meer wekelijks. Vind het wel jammer hoor, was altijd leuk werken met haar :) Wij wonen nu dik een jaar in ons huis. Ook hier moet nog het een en ander gebeuren. Benenden, de kamer en keuken is af. Boven laten we schilderen. Die komt als het goed is binnenkort. Volgend jaar doen we de tuin en ook moet de bijkeuken nog eens worden gedaan. Alles op zn tijd. En ook fijn, zo zijn de kosten ook wat verdeeld. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat jammer dat je niet meer met Marie samenwerkt, het is voor haar even afwachten hoe het volgend jaar zal gaan.. Voor ons staat de tuin ook op de planning volgend jaar, het was dit jaar even kijken waar we het meest zo'n hebben en het meest zitten, wat er zoal groeit en bloeit, kunnen we volgend jaar een plan maken en aan de slag gaan.. Liefs!

      Verwijderen
  2. Hai suus, nou ik zou je eerlijk zeggen ik had dat nooit gedaan.. D buitenkant in mint, maar wat is dat gaaf geworden. Ik vind de kleurtjes die je gebruikt heel mooi. Het okergeel en het groen van je bank, het kleedje op de vloer... I love it all. Ik zou er bijna zelf een kleurrijk huis van nemen. Lijkt me heel leuk om met kleur te spelen. In ieder geval een hele mooie post. Je schrijft hartstikke leuk. Enyoj Youri freedom and family xx Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stiekem weet ik wel een beetje wat ik doe ;-) ik doe niets liever dan met kleur spelen en erover te leren, kleur staat voor zoveel, spijtig dat mensen dat eigenlijk niet weten, het kan zoveel doen voor je humeur.. Het is de reden dat ik zo happy ben in een huis wat eigenlijk helemaal niet bij me past, de kleuren combinatie geeft me energie, ik word er vrolijk van. Liefs!

      Verwijderen
  3. Marcel van Beuzekom8 februari 2016 om 08:37

    Zoekend op mintgroen huis kwam ik je blog met foto's tegen. Een paar maanden geleden kwam ik op het idee om mintgroen te combineren met donkergrijs, gewoon omdat me dat een erg leuke combinatie leek. Maar ja, weinig voorbeelden te vinden natuurlijk van zo'n combinatie, dus uiteindelijk zijn we gewoon wat kleuren op de schuur gaan zetten om eens te kijken wat daar uit kwam. Het blijft spannend, maar we gaan voor het mint. Nu maar afwachten wat het in het groot gaat worden :).

    Maar hoe dan ook, leuk om je foto's en je kleuren tegen te komen!

    https://drive.google.com/file/d/1Piz2UMdbRmO1kJDl_ZqqZZOELSl26pcogQ/view?usp=sharing

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk te weten hoe mensen op mijn blog terecht kunnen komen, ik miste zelf inderdaad ook de inspiratie toen ik op zoek ging naar voorbeelden van mint groen in combinatie met donkergrijs. Het was heel spannend, vooral omdat de buren het volop volgden maar ik ben nog elke dag blij dat we het gedaan hebben. Succes met de schuur!

      Verwijderen

Love to hear from you!