donderdag 27 augustus 2015

★ Out with the new!





Oud is het nieuwe nieuw
Dus ik begon een nieuw blog, nieuw begin, fijn, heerlijk, enz.. Inmiddels heb ik zoveel uren gestoken in iets wat maar niet lukt zoals ik hoopte wat zoveel ergernis en frustratie oplevert dat ik de woorden nieuw begin niet meer kan horen, ik heb vreselijk veel gedoe gehad met het nieuwe blog in de afgelopen dagen, dat heb ik in al die tijd nog nooit met het oude gehad. een overduidelijk teken dat het vast niet zo heeft moeten zijn en ik waarschijnlijk veel fijner op mijn plekje hier zit dan ik ooit zal zitten daar.
Een opsteker, soms leer je datgene wat je niet verwachte, namelijk niet dat het nieuwe beter is maar blijkt warempel het oude best prima. Zou u mijn misstap willen vergeten, doen alsof het niet gebeurde, net zoals mijn neus nu bloed? Kijkt u weer gewoon mee op dit oude vertrouwde plekje?

Het is wat het is
Een nieuw huis, inmiddels alweer bijna een jaar (hoelang mag/kun je in dit geval spreken van nieuw?). Nieuw dorp, ander leven, het is ook wel meer dan genoeg, ik kan wat doordraven, ineens alles nieuw, maar het moet ook wel een beetje leuk blijven. Nog steeds ontevreden, ik weet dat het zoveel beter kan, toch ga ik voor nu door zoals het is, niet wetende hoe het anders zou moeten, soms weet ik het even niet en dat is ook wel weer prima, wacht ik gewoon tot ik het wel weet en ga dan tot actie over, hopelijk met een meer bevredigend resultaat, dat is tenslotte het soort resultaat wat je (ik) wenst.

Ingewikkeld
Ondanks dat ik helemaal niet thuis ben in het html gebeuren dook ik hier toch even in, op mijn nieuwe inmiddels vorige en dus oude blog (blijf erbij, het is even goed lezen maar dan klopt het wel). Er was van alles mis, bah, helemaal als je er niet zoveel van snapt, zat ik niet op te wachten. Ik wil geen ingewikkeld gedoe hebben van mijn blog en veel tijd kwijt zijn aan de dingen die ik niet zo goed begrijp omdat het gewoon niet mijn vak is of waar mijn interesse ligt. Het is mijn ding om stukjes te schrijven, foto's te plaatsen en hoe wat of waar vind ik lastig. Natuurlijk droom ik van een prachtig blog, tot in de puntjes verzorgt en vooral met een professionele look, waar ik heel vaak iets echt interessants plaats, volop inspiratie en mooie foto's. Ik weet alleen niet hoe, ik kan het niet en ik ken niemand die het wel kan, die zou ik dan moeten zoeken maar waar weet ik niet, waar ik dan weer veel tijd in moet steken, tijd die ik liever besteed aan een nieuwe blogpost. Dat is altijd de afweging, doe ik dit of dat, zus of zo en ongetwijfeld kies ik vaak het verkeerde waardoor ik maar niet verder kom, of wie weet kom ik best wel steeds een stukje verder en zie ik het alleen niet. Ik ben inmiddels wel iets langer van stof geworden, werd mij duidelijk na een korte terugblik op voorgaande jaren.





Samenwerken
Enfin, ik zit weer hier, u leest weer mee en hopelijk komen we zo samen steeds een stukje verder. Blijf vooral reageren, dat maakt het bloggen zoveel makkelijker, je helpt me op die manier verbeteren, als ik kritiek krijg wil ik daar toch iets mee doen, je helpt me aan stof om meer te bloggen, soms heb ik even een idee nodig, of een vraag waarop ik verder kan borduren, het stimuleert, ik zit tenslotte maar gewoon met een beeldscherm voor mijn hoofd waar ik geen respons van hoef te verwachten, dat zou wat zijn, doodeng.

Herkenning
Tot slot, ik probeer te leren hoe om te gaan met de 'bekendheid', ik word herkend, of mijn kinderen en dan is de link snel gelegd dat ik het kleine blonde propje ernaast ben. Je maakt mij heel blij wanneer je zegt dat ik zo leuk schrijf, mooie foto's maak, of welk compliment dan ook. Als het overkomt alsof ik dat niet zo ervaar is het omdat ik ondertussen mijn lichaam probeer te vertellen dat het geen gat in de grond hoeft te zoeken om in weg te zakken, terwijl jij je afvraagt waarom er niks uit mij komt en ik alleen wat stom om me heen sta te kijken, of doe alsof mijn kinderen op dat moment alle aandacht nodig hebben waarbij ik me zo onopvallend mogelijk en heel stilletjes uit de voeten maak. Hopelijk word ik er ooit beter in, in elk geval nu bij voorbaat mijn excuses voor mijn vreemde gedrag terwijl ik heel graag "Dank je" zou willen zeggen. Bij deze..

14 opmerkingen:

  1. Je schrijft goed , leuk en met emotie en je foto's zijn mooi dus ga vooral door met je nieuwe/oude blog :P
    Of je nu dun bent of dik, groen of paars , jij bent jij dus uniek en mag er zeker zijn.......onthou dat !!!!!!!!!!
    Lieve groet en fijne dag,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een heerlijke fijne woorden, lief, dank je voor de complimenten..
      Ik weet dat ik beter kan, dat blijft dan toch kriebelen en ligt te broeien, het is misschien (nog) niet de tijd en daar leg ik me voor nu bij neer, nu en dan komt het ineens in me op dat ik het beter wil, als ik er dan niet de tijd voor neem maar impulsief een te snelle start maak gaat het vaak mis.
      Lesje geleerd.
      Liefs!

      Verwijderen
  2. haha... Susan! niet jezelf zo weg cijferen! eens gaat die knop ook om en ga je er helemaal voor, vast! ga lekker zo door met je blog, ik vind hem leuk, oud of nieuw.

    Groetjes en fijne dag!

    Stephanie
    http://coosje-blog.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief dat je er weer bent, doet me goed!
      Jij ook een fijne dag!

      Verwijderen
  3. Hihi! En blij dat je hier terugbent, ik kreeg je andere blog niet gevolgd met bloglovin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik dus o.a. dagenlang mee bezig geweest, er zat iets van een bug in de blog (ik gooi er gewoon even een term in en hoop maar dat het ergens op slaat) waardoor bloglovin weigerde de blog te erkennen als het ware, ( man, wat lult het toch moeilijk als je geen idee hebt waarover je praat). Ik heb zo mijn best gedaan, tot ik besloot dat dit het allemaal niet waard was en ik me afvroeg waar ik toch mee bezig was, in de tijd die ik hiermee kwijt ben geraakt had ik tig dingen kunnen doen voor mijn oude vertrouwde blogje..
      Al doende leert men, zeg ik dan maar ;-)
      Liefs!

      Verwijderen
  4. Wat ben je toch een heerlijk mens, open en puur... je durft zelfs je onzekerheden neer te leggen waar menig mens dat keurig voor zichzelf houd. Je hebt een complete aardverschuiving meegemaakt het afgelopen jaar en dat moet even rustig weer op zijn plek komen. Chapeau hoe je t allemaal weer opschrijft! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vond ik wel moeilijk, hoor, kom ik weer terugkrabbelend omdat het me (weer) niet lukte allemaal. Maar goed, ik lees nu wel dat ik een heerlijk mens ben en dan vergeet je snel je minpunten, fijn, dank je! Liefs!

      Verwijderen
  5. Je bent in goed gezelschap met je blogperikelen. Goed om iets nieuws te proberen en dan te merken dat het oude eigenlijk zo gek nog niet was.
    Geef het oude een kleine, simpele make-over en ga gewoon lekker tijd steken in de dingen die je echt fijn vindt om te doen en waar je ook goed in bent. Zoals van die toffe foto's maken om jezelf en anderen te inspireren.
    Echt, je doet het gewoon heel goed.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga mijn best doen, krijg alleen het oude niet zo als ik graag wil, snap er gewoon te weinig van en dat blijft me dwars zitten. Maar toffe foto's maken en anderen inspireren klinkt goed, is misschien ook meer mijn ding. Fijn, je complimenten, dank je!

      Verwijderen
  6. Nou je valt bij mij onder de favorite blogs haar heerlijk om je te lezen geweldig je gezin je huis de manier van schrijven...blijf vooral zoals je bent dicht bij jezelf dat is altijd goed.....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is dat heerlijk om te lezen, ik weet dat niet, ik doe natuurlijk maar wat en of dat dan is wat een ander ook leuk zal vinden is maar gissen. Doet me echt heel goed te lezen, kan soms zo het gevoel hebben dat ik tekort schiet waar anderen de meest mooie dingen laten zien.. Dank je.. Liefs!

      Verwijderen
  7. je hebt het een kans gegeven, niet alles slaagt ook altijd...so? Gewoon lekker doorgaan waar je goed zat! Go!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb natuurlijk wel gewoon het liefst dat alles altijd slaagt, zou toch wat zijn als iemand dat nou even leuk regelt voor me ;-)
      Ik ga, go!
      Liefs!

      Verwijderen

Love to hear from you!