donderdag 11 juni 2015

★ #WIN! Maak kans op een blik verf van Painting the Past


Styling & fotografie: ©FRIVOLE


Pale pink
Is het je al opgevallen dat er steeds meer roze wanden opduiken her en der? In mijn huis heb ik het gecombineerd met geel, deze kleuren halen het beste in elkaar naar boven, samen met de witte keuken en vloer zorgt het voor een fris geheel, zacht en subtiel zonder dat het overdadig wordt. Er zijn ongelofelijk veel verschillende tonen roze, van diep fuchsia roze tot een zacht bleek roze, ik heb een duidelijke voorkeur voor de laatste. Toch combineer ik graag verschillende tonen, anders wordt het in mijn ogen al snel saai en voorspelbaar, wat ik vooral niet wil in mijn eigen huis. Omdat ik wil voorkomen dat het een kakofonie aan kleuren wordt maar ook zeker niet wil dat het een vlak geheel zal zijn kies ik ervoor verschillende tonen van één kleur toe te passen en een combinatie van mat en glimmend wat zorgt voor een zichtbaar, subtiel verschil zonder een onrustig beeld te scheppen. 






Eenvoud
Ik ben nog steeds erg blij met onze keuken, ik weet dat er mensen zijn die zweren bij een prachtige design keuken met de allerlaatste snufjes, ik houd van een zo sober mogelijke keuken, simpel en onopvallend. Onze spullen moet ik er in kwijt kunnen, er moet genoeg ruimte zijn om te koken, of een broodje smeren en koffie zetten zonder dat we elkaar daarbij in de weg lopen en ik wil niet op de kop in een kastje staan graaien om spullen te pakken. Ik koos heel praktisch voor alleen maar lades, met uitzondering van de hoek- en koelkast. Omdat ik het mooi vind dat de lijn van de lades doorloopt is de front van de vaatwasser net als de rest. Het rode lampje op de foto hierboven is van de vaatwasser, deze kleurt groen wanneer hij klaar is. De ingebouwde vaatwasser is op deze manier onherkenbaar en verstoort het beeld niet. 


Persoonlijk
Omdat deze keuken een stuk hoger is dan de vorige keuken heeft onze superklusser de vensterbanken verhoogt zodat deze op dezelfde hoogte lopen als het aanrecht, zo hebben we nog een stukje extra waar ik de hortensia neerzette. Om de keuken toch eigen te maken, ik wil me graag onderscheiden door iets net even anders te doen, koos ik voor de prachtige geel leren grepen van Nu interieur ontwerp. Omdat we zo weinig mogelijk keuken wilden heb ik niet gekozen voor een hoge keukenwand of bovenkastjes. Veel liever gebruik ik een andere kast die er eigenlijk niet bijhoort. Ik sloopte de gekrulde bovenkant en pootjes van de kast en verfde deze in dezelfde kleur als de wand, de binnenkant verfde ik wit. Om de kast wel bij de keuken te betrekken monteerde ik dezelfde gele greepjes op de lades en de glazen deuren als de keukenlades. De kast hangt aan de muur, omdat ik graag de hoogte in wil werken en het onder de kast vrij is geeft het een ruimtelijk gevoel. Zou ik de kast op de grond zetten zou hij wat wegvallen achter de lange eettafel en dat vind ik zonde. 



 






Painting the Past
De kleur op de wand is 'Morning Tea' van Painting the Past. De matte muurverf geeft de muur een zachte uitstraling, poederachtig, mooi in contrast met de hoogglans witte keuken. De kast verfde ik in dezelfde kleur maar ditmaal koos ik voor verf met een lichte glans, Eggshell, hierdoor krijgt de kleur net even een andere uistraling. De binnenkant van de kast verfde ik wit, de kleur 'Pure White' van Painting the Past. Er moet nog veel gebeuren in de keuken, de stootrand onderaan moeten we nog verven, de plinten van de vloer ontbreken nog en ik moet op zoek naar de juiste verlichting. De plafond spotjes aan de andere kant van de keuken zorgen voor genoeg licht tijdens het koken, deze hoek van de keuken kan nog wel wat sfeerlicht gebruiken. Nog steeds heb ik niet al ons servies uitgepakt, dit zal nog een plek krijgen in de oude kast aan de wand. Voor nu genieten we van alles wat we wel al voor elkaar hebben gekregen..

Win, win, win!
Omdat ik graag meer kleurgebruik in het interieur wil promoten en ik natuurlijk al jarenlang samenwerk met Painting the Past mag ik een blik verf weggeven. Je maakt kans op een blik naar keuze, muurverf of lak, Eggshell of Matt. De kleur is ' Morning Tea', een kleur uit de Pastel Poetry lijn van Painting the Past in samenwerking met Ariadne at Home, de zacht vergrijsd roze kleur hier op mijn keukenwand en -kast. Wat moet je doen? Geef in een reactie jouw keuze aan: muurverf of lak. Je hebt de keuze uit twee soorten lak, Eggshell (met een lichte glans) of Matt (met een poederachtige matte uitstraling). Je kunt dus een muur verven of een meubelstuk, dat is aan jou. Ik kies de kleur, Painting the Past doneert een blik verf en jij bepaalt wat je ermee doet.
Lukt het je niet hieronder een reactie te plaatsen probeer het dan via Facebook of Instagram, mag alllemaal.




45 opmerkingen:

  1. De keuken is romantisch met een stoere twist. Ik vind hem echt super geworden zo. Helemaal jouw stijl ook met de gele leren handles. De grenen buffetkast die je omgetoverd hebt tot een coole wandkast.... ik had het niet verzonnen denk ;-) mooi hoor!

    Fijne donderdag!

    X Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaaah, wat een fijne reactie, dank je! Mijn moeder kocht de kast jaren geleden voor in mijn zusje(18jr) haar kamer maar hij paste niet door het trappengat en belande toen in onze opslag.. Ineens dacht ik, ik kan 'em hier wel gebruiken. Liefs!

      Verwijderen
  2. Jaaaa! Ik twijfel al 1,5 jaar over een kleur uit die reeks voor op de muur, ik vind onze muurkleur (we hebben al 10 jaar kleur oester op de muur, wat voor mijn doen heel lang is) wel toe aan iets anders. Maar dat jij de knoop doorhakt daar ben ik nog blijer mee dan met de pot verf ;) dus kom maar op dus met die pot muurverf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat is het toch moeilijk kiezen als er zoveel keus is, ik ken dat. Wat fijn dat je mij dat voor je laat doen, haha.. Liefs!

      Verwijderen
  3. Wow, war spannend zo'n kast aan de muur! Nog iets bijzonders met de constructie gedaan hiervoor?

    Jaaa ik wil die verf ook wel graag! De eggshell lak dan heel graag. Zou ik daar ook keukenkastjes mee kunnen doen... of het pakt...?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker, het is een speciaal ophangsysteem voor kasten. Heeft geen naam en is wat moeilijk toe te lichten maar hij hangt muurvast. Hebben zelf ook een balk bevestigd voor extra steun onderin de kast achter de lades. Ik weet niet wat voor keukenkastjes je hebt, hout?

      Verwijderen
  4. Wow, war spannend zo'n kast aan de muur! Nog iets bijzonders met de constructie gedaan hiervoor?

    Jaaa ik wil die verf ook wel graag! De eggshell lak dan heel graag. Zou ik daar ook keukenkastjes mee kunnen doen... of het pakt...?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, war spannend zo'n kast aan de muur! Nog iets bijzonders met de constructie gedaan hiervoor?

    Jaaa ik wil die verf ook wel graag! De eggshell lak dan heel graag. Zou ik daar ook keukenkastjes mee kunnen doen... of het pakt...?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Over een maand de sleutel van een nieuw huis... dus ook een nieuw leeg wit huis om in te kleuren! En ook ik wil graag mijn muur én kastje in een zacht roze kleur maken! Als ik de verf (de Matt) zou winnen kan ik alvast een begin maken met de kast!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat spannend! Gefeliciteerd! Niets fijner dan een witte basis om mee te beginnen, leuk dat je meedoet, liefs!

      Verwijderen
  7. Prachtige kleur voor een ledikantje denk ik zo;-) heb ik meteen een uitgangspunt voor de rest van de kamer:-) en dan met een vleugje glans! Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waauw prachtige kleur! ik zou hier mijn slaapkamerkastjes mee verven, die kunnen namelijk wel wat opgepimpt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuk idee! Zou je de matte verf willen of met een lichte glangs? Liefs!

      Verwijderen
  9. Poeder roze, een kastje of een muur in die kleur lijkt mij super, muurverf matt... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super tof geworden je kast!! En ik doe HEEL graag mee met deze giveaway. Ik heb Steel en Scandinavian Green van Painting the Past al op de muur zitten en zou het geweldig vinden om ook met deze prachtige poeder roze kleur aan de slag te gaan in huis. Ik ga dus voor de muurverf!
    Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je meedoet, lieve Lisan. Staat heel mooi bij jou in huis, kan heel goed bij het stoere, leuk! Liefs!

      Verwijderen
  11. In het nieuwe huis wordt de woonkamer grijs/blauw met wit. Maar voor onze dochter staat deze kleur inderdaad op de planning voor de muren. Voor de kast staat al een pot pastel groen klaar. Volgens mij kleuren die twee prachtig in haar nieuwe lichte slaapkamer. Een pot verf is dus heel erg welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gefeliciteerd met het nieuwe huis! Wat een leuke plannen, veel kleur, wat goed! Dank je voor het meedoen, liefs!

      Verwijderen
  12. Erg mooie kleur. Zou graag de eethoek bank er mee willen verfen. De muur achter de bank heb ik al in de morning tea . Super.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook al een muur in deze kleur, leuk! Goed idee om de bank ook dit kleurtje te geven, bedankt voor het meedoen. Liefs!

      Verwijderen
  13. muurverf!!! de gang moet nog een opfrisser en dat moet meteen gezellig zijn toch ? ;)

    groet
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ja, die gang! Goed plan, wie krijgt nou geen gezellig gevoel bij een roze gang, leuk! Liefs!

      Verwijderen
  14. Ik ga voor de lak, uitvoering "Eggshell".

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige foto! En ja ik zou graag mee willen doen voor de muurverf! :) Ik ben van plan om deze zomervakantie onze slaapkamer even op te knappen. Er zijn nu nog steeds rode balken.. Echt niet mooi. Die wil ik wit hebben en ik wil een muur een leuk kleurtje dus dit zou ideaal zijn. Dan zou ik trouwens ook gaan voor de matte versie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De muurverf is altijd mat, deze verf staat daar bekend om, een prachtige poederachtige uitstraling geeft het, alsof je wanden van stof zijn.. Leuk, je plannen voor de slaapkamer, veel plezier ermee! Liefs!

      Verwijderen
  16. Wat een mooie kleur ..en achhh daar staat ze weer je lieve dochtertje ...ik doe graag mee en denk dat ik de muurverf kies staat vast mooi in de keuken bij onze roze smeg !...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zij probeert altijd even in beeld te komen, leuk is dat. Wauw! Een roze Smeg, wat fijn! Dat wordt een prachtige keuken. Liefs!

      Verwijderen
  17. Wauw wat is je keuken en alles daarbij toch mooi! Ben geen fuchsia fan maar deze kleur is top! In het nieuwe huis waar we mee bezig zijn zou hij goed staan in combi met vintage, industrieel en tierlantijntjes van ons. Voor mij de perfecte combi.. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een fijn compliment, dank je! Leuk dat je meedoet, liefs!

      Verwijderen
  18. Ik heb op jouw foto's gezien hoe mooi deze kleur staat achter je zwarte hoogglans piano. Ik wil graag mijn "pianomuur" ook deze kleur geven. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, ook een piano in huis, heel goed idee om deze keur voor de pianomuur te gebruiken, leuk dat je meedoet! Liefs!

      Verwijderen
  19. Geweldige kleur zeg! Voor ons nieuwe huis mag ik heel veel kleuren kiezen. Heel fijn! Maar deze komt wat mij betreft op mijn werkkamer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi, hè.. echt een sfeervolle en warme kleur. Gefeliciteerd met je nieuwe huis, wat heerlijk om lekker aan de slag te gaan, leuk! Liefs!

      Verwijderen
  20. Lieve Susanne, ik hoef niet mee te doen, maar wilde alleen even 'hi' zeggen. Blij met je nieuwe 'vriendinnetje' op wielen? En je bedanken voor je lieve reacties op mijn blog. En genieten van je prachtige foto's; geweldige keuken. En je een fijn weekend wensen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hi Susanne! Ik volg je blog en instagram account al een tijdje, maar heb nog nooit gereageerd: wat heb jij een geweldig huis met prachtige kleuren.
    Vorig jaar is mijn lieve oma overleden. En ik heb twee van haar pronkstukken geërfd: een houten kastje en ladekast. Nu passen deze momenteel niet in mijn interieur, dus ik zou ze graag nieuw leven inblazen met mooie pastelkleurige lak. Je hebt in je huis meerdere mooie geverfde kasten staan, dus ik vertrouw volledig op jouw oordeel :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat verdrietig dat je lieve oma is overleden, fijn dat je twee pronkstukken hebt geërfd, goed idee om die met een verfje meer passend te maken voor jouw interieur, leuk dat je meedoet. Liefs!

      Verwijderen
  22. wat een prachtig huis heb je, geeft mij altijd weer inspiratie. Ik houd van roze, en als ik een verf zou mogen kiezen zou ik voor de de lak egshell gaan. :) Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, ik voel me er sinds kort ook echt thuis, op de buitenkant na maar die wordt binnenkort gedaan. Leuk dat je meedoet, liefs!

      Verwijderen
  23. Muurverf Eggshell zou ik graag willen winnen, heb alleen zelf geen blog weet niet of dat erg is..
    maar zou hem zeker kunnen gebruiken!
    wat heb je trouwens toch een schattig dochtertje en haar haar super mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen enkel probleem, je hoeft geen blog te hebben om me te doen, alleen een reactie achterlaten.
      Leuk dat je meedoet en bedankt voor het compliment, ben een hele trotse moeder.
      Liefs!

      Verwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtige kleur! Ik zag vanochtend een kleurenstaal waar deze kleur er voor mij uitsprong. Hij zou goed passen op onze witte steigerhouten tafel. Vandaar dan ook de lak, Eggshell.

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!