vrijdag 19 juni 2015

★ Puik Art -Vanaf vandaag verkrijgbaar bij Bijenkorf


 Styling & fotografie: ©FRIVOLE



Dutch Design
Ik blogde al eerder over Puik Art, verschillende items zette ik op de foto en ik schreef er iets over. Volgens mij kan ik bij deze gerust melden dat het goed gaat met Puik Art, niet geheel onverwacht gezien de producten. Het is een mooi concept, designers kunnen doen waar hun hart ligt, ontwerpen. Daar hebben wij allemaal baat bij, zonder nieuwe ideeën waaruit de mooiste ontwerpen vloeien geen prachtige items die wij graag in huis halen. En voor iedereen die heel graag eerst zelf de producten wil bekijken voor ze aan te schaffen is er goed nieuws, vanaf vandaag liggen de producten van Puik Art in de winkels van Bijenkorf. Gaat dat zien, gaat dat zien!








Nieuwe Heren
Of ik iets wilde uitzoeken. Dat deed ik, zie hier het fijne ranke bijzettafeltje in een verrassende vorm en mooi kleurtje, Shunan een ontwerp van Nieuw Heren. Let goed op de vorm van de stalen poten, ik ben er helemaal weg van, net even anders en daardoor niet voorspelbaar. Bijzettafeltjes kun je nooit genoeg hebben, deze vindt altijd wel een plekje. Sterker nog, hij stond al naast het bed, als nachtkastje voor Anne-Roel, tot ik besloot dat ik het zonde vond dat alleen hij er lol van had en het naar beneden verhuisde naast de okergele bank (ook licht blauw kleurt prachtig bij okergeel) om vervolgens in de serre een plekje te krijgen. 

Verandering
Omdat wij graag in de serre op de drieëneenhalf meter lange houten bank zitten ben ik op zoek naar een oplossing voor de poezelige billen. Ik ging al op zoek naar matraskussens maar de juiste maat vinden is nog knap lastig. Het liefst geef ik de serre een bohemian vibe, die sfeer geeft zo'n rust, daarbij mag dat lekker rommelig zijn, perfect voor in de serre waar wij soms languit op de vloer liggen, gewoon omdat het kan. De glazen deur schuiven wij open, zoals hier op de foto's, genietend van het geluid van de vrolijk fluitende vogeltjes (met nu en dan een kleine storing van een krijsende ekster). Ineens bedacht ik me dat ik alle kussens van de bank in ons vorige huis heb bewaard, voor de grap legde ik ze op deze bank en warempel, het past, behalve dan dat de zitkussens te diep zijn, ik zal zelf aan de slag moeten om alles op maat te maken. 






Handgemaakt en design
Ziet u dat prachtige, okergele handgemaakte wollen plaid? Een reuze talentvolle dame h(m)aakte het, zij bezat een fantastisch atelier waar zij stoffen en garen verkocht, workshops gaf, patronen uitschreef zodat ook jij het kan maken en waar zij zelf de mooiste creaties maakte. Ze stond op markten en fairs door het hele land, haar passie was haar werk en haar werk was haar leven. In deze tijd waarin zoveel mensen zuinig zijn op een rare manier, zonder stil te staan bij deze mensen die hun ziel en zaligheid in hun bedrijf stoppen, zonder iets om op terug te kunnen vallen is het gevolg dat je er op die manier aan bijdraagt dat iemand alles verliest. Ik weet dat het vaak onbedoeld is, je staat er niet bij stil, maar we waarderen de echte ambacht steeds minder om maar meer voor weinig te kunnen kopen. Ik hoor geklaag over leegstand, de unieke en bijzondere winkel(tje)s die verdwijnen maar ik hoor zo weinig dat de consument zijn eigen verantwoordelijkheid erkent. Waarom ik blog over producten, designers, mensen die iets maken vanuit een passie en omdat het simpelweg is waar zij goed in zijn en waarin zij hun talent benutten? Omdat ik daarin geloof, ik geniet van dat talent, mensen in een land waar armoede heerst die zo een eerlijk salaris ontvangen, de vrouw die met haaknaalden maakt wat zij in haar hoofd heeft zitten, om tot diep in de nacht een patroon uit te schrijven zodat ook anderen er iets aan hebben, het kleine, het mooie, het unieke, het bijzondere.







Gesponsord: Puik Art, nu verkrijgbaar bij Bijenkort


11 opmerkingen:

  1. Wat goed om te zien dat okergeel en lichtblauw zo matchen! Heb dat op de babykamer nu ook en twijfelde een beetje.. Maar ben om. Mooie foto's, fijne sfeer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lieve Fleur. Ik vind het koele van lichtblauw een prachtige combinatie met warm okergeel, goede keus! Lekker om zo bezig te zijn met de babykamer, vond ik zo leuk, bedenken hoe je kleintje straks in het bedje zal liggen.. Fijn weekend!

      Verwijderen
  2. Goed dat er mensen zijn als jij. Mensen die wel stilstaan bij bijzondere ontwerpen en bij de mensen die mooie dingen maken. Ook ik heb er op mijn blog over geschreven. Alle leuke winkeltjes kunnen we behouden als we beter nadenken over ons koopgedrag. Mij heb je overtuigd.
    Prachtig tafeltje en prachtige deken.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een beetje bewustwording kan geen kwaad, ik denk wel dat het meer komt, dat mensen meer en meer informatie tegenkomen en betere keuzes kunnen maken. Maar daar gaat zeker wat tijd overheen. Fijn weekend!

      Verwijderen
  3. Goed dat er mensen zijn als jij. Mensen die wel stilstaan bij bijzondere ontwerpen en bij de mensen die mooie dingen maken. Ook ik heb er op mijn blog over geschreven. Alle leuke winkeltjes kunnen we behouden als we beter nadenken over ons koopgedrag. Mij heb je overtuigd.
    Prachtig tafeltje en prachtige deken.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat er mensen zijn als jij. Mensen die wel stilstaan bij bijzondere ontwerpen en bij de mensen die mooie dingen maken. Ook ik heb er op mijn blog over geschreven. Alle leuke winkeltjes kunnen we behouden als we beter nadenken over ons koopgedrag. Mij heb je overtuigd.
    Prachtig tafeltje en prachtige deken.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi dat okergeel en die kussens op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Het is ook zo'n fijne plek om te zitten. Fijn weekend, liefs!

      Verwijderen
  6. Wat prachtig. En je foto's zijn ook onwijs mooi geworden! Wat een lichte ruimte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, klopt, sneu is dat. Mooi geschreven. En mooi tafeltje idd!

    Mijn praktisch brein kan het niet laten: kun je niet relatief eenvoudig een plank van de bank wat dieper maken zodat de kussens wel passen? Rare gedachte misschien... maar het lijkt me zo'n klus de kussens aan te passen en ze staan er fantastisch bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Susanne, we gaan vaak gelijk op. Ik dacht gisteren hetzelfde toen ik op Etsy keek. Al die moeite en creativiteit die mensen in hun producten stoppen, is onbetaalbaar. En ondertussen zie ze de grote winkelketens het domweg kopiëren en in grote oplage produceren, waardoor ze het voor een stuntprijs weg kunnen doen.
    Het grappige is; ik ken je niet persoonlijk, maar voel een grote band met jou. Dat komt ook door de prachtige persoonlijke reacties die je op mijn blog schrijft. Ik leer je daardoor steeds meer kennen, en dat vind ik fijn. Want volgens mij ben je heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!