maandag 8 juni 2015

★ Kijkje in mijn hal..


Styling & fotografie: ©FRIVOLE


Welkom
Ons vorige huis stapte je binnen in een kleine vestibule met een deur naar de smalle gang waar je langs de trap naar de deur van de huiskamer liep. In de vestibule hing een kapstok, je kon er je kont bijna niet keren, nét genoeg om je jas op te hangen en door te lopen. Ik heb het altijd jammer gevonden dat ik niets kon met de gang, alles wat ik er neerzette stond onhandig in de weg, ik wilde graag een ruimere hal waar ik wat spullen in kwijt zou kunnen, hoekjes om te stylen om zo een fijne sfeer te creëren. De ruime hal heb ik nu, beetje jammer is het dat ik niet weet wat ik ermee moet. Op één hoekje na..








Zooi
Vanaf het moment dat je bij ons binnenstapt wil ik je graag verrassen, het liefst wil ik dat de hal dezelfde sfeer uitademt als de rest van het huis, er zijn mensen die nooit verder komen dan de hal, het zou leuk zijn wanneer ook zij een glimp opvangen en zo een beeld krijgen van de rest van ons interieur. Helaas is de hal natuurlijk de plek waar alle zooi beland nadat de kinderen zich hebben ontdaan van schoenen, jassen en tassen die vervolgens verspreid over de vloer liggen. We hebben een kleine kapstok opgehangen voor Annabel, op de juiste hoogte zodat zij zelf haar jas kan pakken, ze blijft erop staan dat we haar roze bontjas laten hangen, zomerse temperaturen of niet. Aan de wand links van dit hoekje op de foto's hangen drie eenvoudige kapstokken op een rij, met daaraan veel te veel jassen die wij nodig denken te hebben. Daarboven hangen grote haken waaraan hoeden, petten, tassen en sjaals hangen. Het is een lekkere zooi, oftewel ongezellige bende.

Prachtig versus praktisch
Ik zoek naar inspiratie voor mijn hal op de verkeerde plekken, uiteraard is de nieuwe ruimere hal inmiddels normaal geworden en hebben wij ook hier alweer ruimtegebrek, zo werkt dat nu eenmaal, raar maar waar. Ik mopper er weer lekker op los wanneer ik de deur niet kan openen vanwege de schoenen die in de weg liggen, ik nét niet met mijn neus langs de muur schaaf omdat mijn voet blijft steken in de lussen van Pepijn zijn tas maar nog wel met mijn elleboog tegen de deurkruk stoot waardoor diezelfde elleboog nog dagenlang na trilt en siddert van de stroomstoot die dat oplevert. Ik kan wel leuk plaatjes bekijken van prachtige hallen waar het onwaarschijnlijk lijkt dat er ooit kinderen binnenstappen en het zeer aannemelijk is dat er geordende mensen wonen die geen zooi bezitten maar het lijkt me het meest verstandig een praktische oplossing te zoeken. Bah. En ach..







Plus- en verbeterpunten
Omdat ik mijn blog wil gebruiken om zoveel mogelijk moois met je te delen en ik op deze manier de boel lekker voor de gek kan houden heb ik alle zooi zoveel mogelijk buiten beeld gelaten en laat ik je het enige hoekje zien waar ik wel redelijk tevreden over ben. Wie wat bewaard, die heeft wat en laat ik nou een garagebox vol bewaarde spullen bezitten, hoe ideaal! Overigens ben ik de enige met deze mening, maar dat terzijde. Dolblij ben ik met de marmeren vensterbanken in dit huis, deze verzachten het leed van de lelijke kunststof kozijnen enigszins. Ik ben een zeikerd, ik weet het. Omdat ik dol op planten ben en ik deze zowaar al een paar maanden in leven weet te houden kreeg de prachtige Medinilla een plekje in de hal. In een aardewerk pot die ik wit verfde. Het is een voor mij perfecte plant, met haar prachtige roze bloemen, ze heeft alweer kleintjes. Het groene verweerde luik kleurt prachtig bij de Medinilla. Om het realistisch te houden heb ik de zonnebrillen en Pepijn zijn strohoed laten liggen, onder de hoed staat een leren koker met schoenpoets van Anne-Roel, ooit gekregen van een vriend. Pepijn zou de hoed opruimen maar ik vroeg hem deze te laten hangen, waarop hij zei dat hij er niks meer van snapt, de ene keer moet alles opgeruimd, de andere keer zeg ik weer dat het juist niet moet. In plaats van kapstokken wil ik een kast op maat laat maken, fijn alles uit zicht, zou het dan toch nog prachtig en geordend worden? Ik houd u op de hoogte..







20 opmerkingen:

  1. Mooi sfeerhoekje,.....Ha ken het probleem van de hal vol zooi ;)
    Dat jasje is gewoonweg te zoet.........ja die moet blijven hangen al is het alleen al voor de sfeer en de touch van kleur ;)
    Net zo als dat leuke hoedje.....te lief

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is haar favoriete jas, heb er weken over gedaan haar te overtuigen dat het toch echt te warm is om aan te hebben, het compromis is dat het op deze plek blijft hangen, ze knuffelt er zelfs mee, haha.. Het is zo'n mopje.. Liefs!

      Verwijderen
  2. Haha, die hal van mij blijft ook een zooi...zou er bijna een aparte bijkeuken voor bouwen of zouden we het probleem dan verplaatsen....of zelfs op twee plaatsen rotzooi maken ben ik bang 😱

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de bijkeuken, wat wij washok noemen, hangen schoenenkasten aan de wand en op twee deuren kapstokken waar ook van alles aan hangt.. En nóg krijgen we de hal niet netjes, haha. Het is wat ;-) Liefs!

      Verwijderen
  3. Haha, die hal van mij blijft ook een zooi...zou er bijna een aparte bijkeuken voor bouwen of zouden we het probleem dan verplaatsen....of zelfs op twee plaatsen rotzooi maken ben ik bang 😱

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, die hal van mij blijft ook een zooi...zou er bijna een aparte bijkeuken voor bouwen of zouden we het probleem dan verplaatsen....of zelfs op twee plaatsen rotzooi maken ben ik bang 😱

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Wij komen zelf vaak door de achterdeur het huis binnen. De bijkeuken staat nog op ons lijstje om.ooit eens veranderd te worden maar de hal is nu af. Heb net vorige week de Ikea Brimnes kast in elkaar gezet voor in de hal. Staat een stuk beter dan alle schoenen in het zicht

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In onze bijkeuken (wij noemen het ons washok) hangen allemaal schoenenkasten, ideaal.. De kinderen ruimen hun schoenen alleen nooit op ;-) ik denk dat je nooit genoeg kasten kunt hebben.. Liefs!

      Verwijderen
  6. Tja de hal....ik vind de kapstok het ergste moet ik eerlijk zeggen...de rest gaat wel hier...naar die van jou is leuk hoor sfeervol dat hoekje...liefs fijne week Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik bind de kapstok ook zo ongezellig, daarom maar stiekem uit het zicht gelaten.. Liefs!

      Verwijderen
  7. Leuke blog met herkenbaar verhaal en mooie foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reacties
    1. Er komt inderdaad veel licht binnen.. Nu nog wat sfeer en vooral gezelligheid en ik ben blij. Liefs!

      Verwijderen
  9. Wij hebben ook een mini hok... jassen vind ik geen bezwaar maar we hebben dan ook een toffe vintage kapstok ;) De jassen van het verkeerde seizoen berg ik wel op trouwens.

    Wat vind je van een lage kast die ook als bankje dienst kan doen? Zoiets wil ik ooit haha, als ik later groot ben.

    En die vensterbank is mooi ja, is het geen travertijn? Dat ligt bij ons op de vloer, en ik kan maar geen vensterbanken vinden (natuursteen) die erbij passen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer ook altijd jassen van de andere seizoenen wat op te ruimen maar het kan hier toch best koud zijn, zo naast de weilanden, dan is het wel fijn on je dikke jas af en toe aan te kunnen.
      Zo'n bankje idee vind ik altijd zo onpraktisch, al staat het wel gezellig..
      Ik denk dat je gelijk hebt, travertijn, ik hoor het voor het eerst maar denk wel dat het dat is ;-)
      Liefs!

      Verwijderen
  10. Prachtig plaatje met prachtige spullen! Je Medinilla doet 't goed! Genieten is dat hè, als je planten zo mooi zijn?!

    En ha, die rommelige hal... Volgens mij hoort dat bij een gezin met kleine kinderen, hoe frustrerend ook. (Trouwens, niet alleen in de hal. Beter gezegd: waar niet??!)

    Ik heb al ruim 6 jaar een kast bij mijn ouders staan die ik in de hal wil zetten voor oa sjaals, mutsen, schoenen enz., maar hij staat maar te staan. Ik moet hem een mooi kleurtje geven, maar er komt steeds niet van. :-(

    Succes met de hal! Als ik jou foto's steeds zie, gaat dat helemaal goed komen!

    Heb jij die pot trouwens met de kwast geverfd of gespoten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! De pot is gewoon met de kwast geverfd, ik spuit eigenlijk nooit iets. Heb een paar lagen gedaan.. Liefs!

      Verwijderen
    2. Dank je voor je reactie. Momenteel ben ik zelf bezig met verven van bloempotten, zodat ik even benieuwd was hoe jij dat doet. Ik verf ze ook met de kwast (en met Home Deco verf van Action). De eersten zijn inmiddels klaar en erg mooi geworden! :-D
      Liefs

      Verwijderen
    3. Wat leuk! Het is ook eigenlijk zonde om steeds nieuw aan te schaffen, met een lik verf heb je zo weer een 'nieuwe' pot. Fijne zondag!

      Verwijderen

Love to hear from you!