donderdag 28 mei 2015

★ Different ways to style your rug #1


Styling & fotografie: ©FRIVOLE


Okergeel
Het blijft een populaire kleur, okergeel. Je ziet het bijna overal terug. Geel is natuurlijk de perfecte lente kleur, in lichte tonen of zoals in dit geval vergrijsde tonen. Het is ook zeker een veelzijdige kleur, al zou niet iedereen dat zomaar denken. In combinatie met poeder roze krijgt het een frisse uitstraling, ik krijg er een berg energie van, één van de redenen waarom ik dit in mijn huis zo heb gecombineerd. Ik wist dan ook meteen dat ik dit handgemaakte kleed in de kleur okergeel zou laten maken. De komende tijd laat ik zien hoe veelzijdig een vloerkleed is en op welke manieren je het kunt toepassen in je interieur, door verschillende settings hoop ik je op ideeën te kunnen brengen. Dit is de eerste, waarmee ik direct een lezersvraag beantwoord.. 








Kinderhoek zonder speelgoed
Je zou het misschien niet denken maar een vloerkleed kun je vrijwel overal toepassen. Ik ga je in verschillende blogpost laten zien hoe. Ik begin met een hoek welke ik stylde omdat ik de volgende vraag ontving: Hoe zorg ik voor een hoekje in de woonkamer voor mijn dochter zonder dat het echt een kinderhoek wordt? Deze moeder wil graag een plek waar haar vijfjarige dochter kan zitten, spelen en haar spulletjes makkelijk zelf weer kan opruimen maar wel zo dat het er niet uitziet alsof het voor speelgoed is. Ik gaf al eens de tip speelgoed zoveel mogelijk in curver bakken te bewaren in de garage of een andere opslagruimte. Kinderen spelen nooit tegelijk met al hun speelgoed, op deze manier kun je eenvoudig speelgoed wegwerken en tevoorschijn halen wanneer zij er mee willen spelen. Een leuke bijkomstigheid is dat ze vaak vergeten wat ze allemaal nog hebben omdat het niet de hele dag in het zicht staat. Het enthousiasme van je kind(eren) als je weer eens iets tevoorschijn tovert waar ze al een tijdje niet mee hebben gespeeld is een hele leuke bonus.   


De functie van een vloerkleed
Om er een echt hoekje van te maken waar niet zomaar wat losse meubels staan zorgt een vloerkleed ervoor dat het een geheel wordt. Ik heb gekozen voor een oud kastje geverfd in een matte zalmroze kleur, Blossom van Painting the Past. Een oud kastje kun altijd wel ergens op de kop tikken en schilderen in een kleur naar wens, je hoeft echt geen kast te kopen speciaal voor kinderen. Erop staat een lamp die wel tegen een stootje kan, je wilt je niet druk maken over de breekbare lamp in een kinderhoek. Omdat ik graag een klein beetje glamour wil toevoegen in een meisjeshoek koos ik voor de lamp met zilveren glimmertjes en een koperen blaker. De kaars in de blaker steek je natuurlijk 's avonds pas aan als je kind al lekker ligt te dromen in haar bed. Een oude bloempot verfde ik in dezelfde kleur zalmroze als het kastje, ditmaal gebruikte ik de Eggshel lak, deze heeft een lichte glans en is beter bestendigd tegen water. Planten zijn hot, probeer wat meer groen te gebruiken in je interieur, er zijn genoeg planten die je makkelijk in leven kunt houden. Het rotan kinderstoeltje bracht mijn moeder enkele jaren geleden mee van haar vakantie in Frankrijk. Er zijn tegenwoordig gelukkig genoeg leuke kinderstoeltjes verkrijgbaar. Wil je geen hele wand behangen kun je er ook voor kiezen een paneel in gewenst formaat te behangen of slechts één baan op de wand te plakken. Er zijn talloze behangetjes verkrijgbaar, opvallend of subtiel. Ik ben nog steeds erg blij met dit wandje.





Ambacht
Ik heb een grote voorliefde voor handgemaakt, eigenlijk zou iedereen een handgemaakt item in huis moeten hebben, liefst meerdere. Het geeft een interieur zoveel persoonlijkheid, in tegenstelling tot artikelen die massaal geproduceerd worden. Ik mocht een vloerkleed uitzoeken, gemaakt van vilten bolletjes door vakmensen in Nepal die hiermee 2 tot 3 keer zoveel als het gemiddelde salaris in die regio verdienen. Een goed verhaal, prachtige kleden gemaakt van het mooie materiaal vilt. Als ik zou moeten kiezen geef ik mijn geld het liefst uit aan producten die op deze manier tot stand komen, niet alleen vanwege de hoge kwaliteit die door de oude ambachten wordt gewaarborgd maar ook zeker omdat deze mensen een eerlijk salaris ontvangen en de werkomstandigheden goed zijn. Dit is helaas niet altijd het geval. Zeker nu, na het vreselijke natuurgeweld in Nepal kun je iets bijdragen voor de toekomst van de mensen die al hun bezittingen en vaak ook geliefden zijn verloren. 

Eigen ontwerp
Het leuke van dit vloerkleed is dat ik deze eenvoudig zelf kon ontwerpen. Je hebt de keuze uit verschillende prachtige kleuren, er zit dus altijd wel een kleur bij die je mooi vindt en in jouw interieur past. Je kunt niet alleen kiezen welke kleur je wilt maar ook wat voor patroon je het mooist vindt. Je eigen ontwerp, gemaakt door bolletjeskleed in jouw favoriete kleuren bestel je hier.









Gesponsord door: Bolletjeskleed

14 opmerkingen:

  1. Supergaaf, dat geel in je huis, helemaal in combinatie met dat roze... En een geweldig kleed, heb al veel over Bolletjeskleed gehoord, ga me hier ook maar eens in verdiepen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik was altijd anti geel, tot ik de okergele 'About a chair' van Hay zag, daar was ik direct verliefd op. In ons vorige huis was dit leuk opvallend bij het vele wit maar nu we hier wonen waar het veel groter is wilde ik meer uitpakken met kleur en koos daarom voor meer roze erbij.. Dit behangetje kwam zomaar op mijn pad en past perfect bij ons, heel erg blij mee. Zelfs de grootste tegenstanders van geel die hier binnenstappen zijn onder de indruk, zo leuk! Dank je voor je reactie, liefs!

      Verwijderen
  2. Oh SUPER zeg! Heel mooi op de foto gezet. Ben verliefd op de kleuren combi van het bolletjeskleed.

    Groetjes en fijne dag!

    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaah, wat lief, dankjewel! Deze komt naast Pepijn zijn bed, als we eindelijk zo ver zijn om zijn kamer af te maken ;-) Liefs!

      Verwijderen
  3. Dat vloerkleed vind ik zo gaaf!! Alleen met onze 2 katten lijkt het mij niet heel handig. Ik denk dat die het als krabpaal zullen gebruiken. En die gele kleur is ook super! Zelf hou ik totaal niet van geel maar zoals bij jullie staat het prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze kat vindt het heerlijk om op te liggen, maar deze komt in Pepijn zijn kamer, naast zijn bed.. Gek, hè, heel veel vinden geel niks maar in ons huis dan weer wel mooi, ik denk dat het vooral is hoe je het toepast, het overheerst bij ons niet (al zou je dat niet zeggen met zo'n behang wand). Liefs!

      Verwijderen
  4. Prachtige kleurcombinatie! En dat roze buikkastje... geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik kreeg het buikkastje van mijn opa en oma, zij kregen het als huwelijksgeschenk.. Ik verfde het eerst groenig en onlangs roze. Fijne avond!

      Verwijderen
  5. Wat is het een onwijs leuk hoekje geworden. Lijkt me heerlijk om te spelen voor de kindjes maar toch ook passend in het interieur inderdaad!:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaah, fijn compliment, dank je! Heb dit alleen zo voor de foto gedaan, eigenlijk staat er niks aan deze wand, het is de wand naast de eettafel.. Ik hoop zo wat te kunnen laten zien wat je zoal kunt doen om een leuk hoekje te creëren.. Liefs!

      Verwijderen
  6. Suzanne, wat heb je een talent voor blogger, de ene keer professioneel, met stylingtips en passende foto's, de andere keer een kijkje in je privé leven met pakkende foto's , kijk uit naar de volgende !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeetje, dat is wel een heel mooi compliment, fijn om te horen! Dankjewel en tot snel.. Liefs!

      Verwijderen
  7. Echt een prachtige blog en foto's!! Zo mooi :)

    Gr, Nikki
    www.BolletjesKleed.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Nikki!
      Iedereen die het kleed hier bij ons thuis ziet is er ook helemaal weg van, zo leuk!
      Liefs!

      Verwijderen

Love to hear from you!