woensdag 25 februari 2015

★ NEW! ★ Design WALLPAPER by Lile Sadi for Photowall ★ Easy DIY ♥




Eigenlijk wilde ik van de bovenste foto een stukje weghalen, photoshoppen. Toch heb ik besloten dit niet te doen, het is nu eenmaal mijn huis en geen fotostudio of fotolocatie, die laatste zijn als een blanco canvas. Je voegt alleen toe wat je wilt, de rest laat je achterwege, zo kun je het perfecte plaatje creëren. Ik heb gedaan wat ik kon, zo schoof ik de eettafel een meter naar voren zodat je meer van de wand met het behang te zien krijgt. De stoel die nu prijkt aan het hoofd van de tafel staat daar nooit en er hangt normaal gesproken al helemaal geen theedoek aan. Die theedoek voegt alleen net even leuk een extra dessin toe en ik houd zo van het combineren van verschillende dessins. En een extra toefje poeder roze kan nooit kwaad. Ik draag geen sjaaltjes, dus die kon ik niet aan de stoel hangen (wordt opvallend veel gedaan, let er maar eens op). Het enige wat mij stoort aan bovenstaande foto is het stukje zwart, wat ik bijna had wegge(photo)shopt. Achter de blank houten spijlenstoel van Hay, met dus die theedoek, zie je duidelijk ons big ass hangende tv scherm waar we maar niet zonder kunnen. Doe maar gewoon alsof u het niet ziet, dank u!






Het zal u vast niet ontgaan zijn waar het in deze blogpost over gaat. Vergeet de theedoek, het poeder roze en de rest. Let's talk wallpaper! Ik (wij) heb(ben) een nieuw behangetje! Ik zeg het er even bij, mocht het niet zijn opgevallen ;-). Geel, marmer, beton en dat in een strak dessin. LOVE, LOVE, LOVE, instant happiness en dat allemaal op de muur. Wie hier niet vrolijk van wordt en de lente van in zijn bol krijgt is kleurenblind en ziet vast alles zwart wit. Enige nadeel, men kan er niet van afblijven en blijft maar de muur strelen (is het echt behang?). Verder alleen maar voordelen. Ik vertel u eerst even dat dit zelfs voor de allergrootste behangkluns makkelijk zelf aan te brengen is, hoe ideaal. Kunt u dat argument alvast van tafel vegen. Ik geef toe, het is een pittig behangetje. Geen onopvallend subtiel gebaar maar een flinke blikvanger, fantastisch. Kan dit overal? Anne-Roel zei dat dit niet zo geschikt zal zijn in een kleine kamer, gelukkig heeft hij er dan ook geen enkel verstand van, juist wel! Kan allemaal.

Je zult zien dat je met een behangetje als dit een behoorlijk effect kunt creëren. De smalle wand naast de eettafel leent zich hier uitstekend voor, ik wist direct dat ik hier iets opvallends mee zou doen. Ik twijfel al maanden tussen verschillende soorten behang in diverse dessins, kiezen is niet mijn sterkste kant. Toen ik de mail ontving met daarin de vraag of ik dit nieuwe behang zou willen toepassen om daarover te bloggen wist ik niet hoe snel ik moest reageren. Met mijn grote liefde voor behang, want talloze mogelijkheden, groots effect zonder al te veel werk (als je kunt behangen zoals ik) en de meest prachtige dessins. Ik ben dan ook al jaren een fervent behang junk. Opvallende grafische behangetjes zijn mij niet onbekend, in mijn allereerste huurhuis waar ik alleen ging wonen gaf ik dan ook het grootste deel van mijn budget uit aan behang, de rest was bijzaak. Nooit spijt van gehad, reuze veel plezier van gehad en veel complimenten op gekregen. 




Het ontwerp van dit behang is van Lile Sadi. Deze tweeling dames begonnen in 2011 hun eigen label en maken sindsdien het interieur van velen een stukje mooier. Zij zijn gevestigd in Nederland (ik ben zo trots op het kleine landje bomvol talent). Design behang, maar ook accessoires en zelfs kinderkleding, Lile Sadi heeft een prachtige collectie grafische producten. In samenwerking met Photowall is de nieuwe collectie behang vanaf vandaag verkrijgbaar. Je besteld het behang per m2. Het is heel eenvoudig, je geeft de maten van de wand door en zij zorgen dat je het behang op maat ontvangt. Volg goed de instructies, er wordt duidelijk vermeld hoe je te werk moet gaan. Het is niet nodig de banen op te meten en af te tekenen, dit is allemaal al voor je gedaan. Boven elke baan staat een getal, bijvoorbeeld 1/5, 2/5, etc. zodat je precies weet welke baan je moet hebben. Je knipt de baan af op de onderbroken lijn, de laatste baan knip je in de lengte af op de afbeelding. Ik heb nog nooit zo snel en makkelijk behangen. 




Beetje bij beetje wordt dit nieuwe huis steeds meer eigen. Het lijkt in niets meer op hoe het was, wat ben ik daar blij mee! Het (oker) geel combineert prachtig met het poeder roze, deze kleuren liggen elkaar goed en halen het beste in elkaar naar boven. Ook al is het winter, je krijgt bij ons direct een lente gevoel plus een dosis energie. Wij zitten graag aan de eettafel, visite die binnenstapt gaat ook altijd direct aan tafel zitten om er vervolgens niet meer weg te komen. We eten, drinken, praten, lezen, doen spelletjes en kijken op onze telefoons (knutselen doen we tegenwoordig in de ruimte ernaast, wat mijn werkruimte moet worden). We hadden al een mooie subtiel roze wand en nu ook aan de andere kant iets moois om naar te kijken. De witte wand was vlak en saai, door het behang ontstaat er diepte en de wand lijkt hoger. Het effect van behang met dessin. De spiegel aan de lange roze wand gunt ons een kijkje op het behang vanaf de bank, waar wij 's avonds zitten als we tv willen kijken..  


Styling & fotografie: ©FRIVOLE
Susanne Otter


L♥VE


13 opmerkingen:

  1. Wauw wat mooi dat behang zo! Zelf hou ik niet van geel maar het staat bij jullie prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geloof het of niet, ik ben ook niet zo van geel.. Alleen mosterd geel, oker, vind ik mooi maar in combinatie met het poeder roze vind ik het prachtig.. Het is de meest vrolijke kleur die er is en zolang het zonnetje zich nog niet zoveel laat zien doen we het hier maar mee ;-) Fijne dag, Dita!

      Verwijderen
  2. Alsof het voor jou ontworpen is! Past perfect in jullie huis en bij jullie 'style'.. Ik vind het zo leuk dat je deze kleuren zo aandruft, ik zou het zelf niet durven maar als ik alles bij jou zie wordt ik er helemaal blij van en kleur mag wel in huis! En dat terwijl ik net als jou in mijn eerste eigen huisje het duurste en drukste behang ooit had (paars, lila, creme enz) en dat hoorde toen ook bij dat huisje! Poederroze en okergeel, perfecte combi❣

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je gaat het steeds meer zien her en der, Ramona, kleur is nu eenmaal dé trend van dit jaar en ik denk ook de jaren erna.. En het liefst zoveel mogelijk combinaties van kleur, print en dat lekker door elkaar.. Ik vind het fijn..

      Verwijderen
  3. Ik vind je blogs en foto's inspirerend en kijk er zelfs naar uit wanneer het wat langer duurt. Ook de foto's zijn mooi ! Leuk, helemaal nu ik zelf binnenkort ook ga verhuizen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn om te lezen, ik krijg er altijd best wat kritiek op als ik wat langer op me laat wachten, Anoniem. Ik doe mijn best, leuk te lezen dat je er naar uit kijkt. Veel succes met het verhuizen en geniet van het creëren van je een nieuw thuis. Liefs!

      Verwijderen
  4. Ik vind het juist een lekkere nonchalante foto, niets photoshoppen! Ik vind het echt heel erg knap dat je dit behang wat niet heel erg basic is uitkiest en dat het dus ook gewoon fantastisch staat. Heel erg mooi bij dat poederroze en je gele stoeltje. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat moet het natuurlijk ook wat blijven, nonchalant.. Ik houd ook weer niet zo van het perfecte plaatje, Pascale, daarom toch gewoon zo gelaten. Het behang is zo'n succes, zijn we heel blij mee! Liefs!

      Verwijderen
  5. Prachtig! Ik begin de kleur geel steeds ietsjes mooier te vinden. Alles klopt weer op je foto's. En wat betreft de tv... staat in ieder huis toch. Hoort er nou eenmaal bij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat mooi zeg! En je hebt een super leuke blog!
    Je hebt een super leuke stijl, lekker vrolijk! Neem eens een kijkje op onze website www.BolletjesKleed.nl

    Gr, Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi Susanne! Wat een gaaf fotobehang. Prachtig de combinatie strak, pastel, kleurrijk, stoer, sierlijk bij jou. Heerlijke plaatjes om van te snoepen. En inderdaad, je schrijft zo leuk! Goed dat het niet perfect hoeft, ik wilde dat ik dat ook wat meer los kon laten... Xx

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!