donderdag 15 januari 2015

★ Pepijn misses his old room..





Een nieuw jaar, nieuw huis, nieuwe omgeving. Ik prijs me gelukkig met mijn kinderen die zich zo goed aanpassen, ik had vooraf niet kunnen bedenken dat zij zo snel zouden wennen. Pepijn mist zijn oude kamer, hij zou het liefst zijn oude kamer in ons nieuwe huis willen plakken. Hij was niet blij met zijn nieuwe kamer. Hij kon zijn draai er niet vinden en speelde altijd op onze slaapkamer, hij vond zijn nieuwe behang griezelig, zodra hij in het donker in zijn bed lag zag hij enge handen op de muren in de takken van de berkenstammen. Ik vind het Woods behang prachtig, vooral in combinatie met het groene Bamboo behang op de andere wanden. Toen Pepijn uit logeren was en tegen mijn moeder zei hoe blij hij was dat hij bij hun op zolder sliep, met bloemetjesbehang op de muren, besloot ik niet langer te wachten en actie te ondernemen. Ik vroeg hem of hij liever in onze kamer sliep met kale wanden dan in zijn huidige kamer en hij zei volmondig 'Ja!'. En dus ruilden wij. In mijn eentje verschoof ik alle meubelen (inclusief tweepersoonsbed) van de ene naar de andere kamer, de blijdschap van Pepijn verzachtte de rugpijn die ik een week lang voelde. 








Ik snap heel goed dat Pepijn zijn oude kamer mist. Zijn kamer was groot genoeg om in te slapen met genoeg ruimte om te spelen en klein genoeg om knus te zijn. De typische kenmerken van een jaren '30 woning, houten planken vloer, schrootjeswand, balkenplafond en paneeldeuren geven de kamer direct al veel sfeer. De inbouwkast nam geen ruimte in beslag en er kon lekker veel in. Kleding, boeken, speelgoed, zijn spaarpot, camera, allemaal buiten bereik van de grijpgrage handjes van zijn zusje. Alles uit het zicht wat we maar wilden, de mooie spulletjes en het speelgoed waar hij het meeste mee speelde lieten we staan, zoals zijn treinbaan van Playmobil en verzameling spulletjes in de houten opbergboxen aan de wand. Het hoge plafond en de enorme lichtinval door het grote raam
gaven het een ruimtelijk gevoel, de rechte wanden zorgden ervoor dat je de hele ruimte kon benutten.

Zijn oude kamer is op veel plaatsen opgedoken, o.a. hier: Milk magazineHandmade CharlotteTransito inicialBloesem kids, Remodelista en natuurlijk in het prachtige boek vol kinderkamer inspiratie, het Mini Woonboek. Het was ook een fijne kamer, echt Pepijn zijn kamer. Hij speelde er graag, voornamelijk met zijn treinbaan of hij zat op zijn bed in zijn tent spelletjes te spelen op de IPad. Wij lazen hem voor uit heel veel boeken en Anne-Roel 'Jonaste' hem iedere avond zijn bed in. Pepijn als een stijve plank in zijn armen, een paar keer zwaaiend van voor naar achter en vervolgens met zijn snufferd in zijn kussen op het matras en lekker warm onder de dekens. Het was een fijne kamer, ook om te zien. In de vakkenkastjes plaatste hij steeds weer iets anders, wat hij op dat moment maar verzamelde. 








In Pepijn zijn nieuwe kamer moet veel gebeuren, de vloer ligt, de wanden zijn kaal, er zit niets voor het raam. We zijn al tijden op zoek naar het juiste behang, hij heeft een duidelijke eigen mening en ik wil niet nog eens de fout maken iets voor hem uit te zoeken wat niet bij hem past, het liefst wil hij zijn oude behang uit zijn vorige kamer weer op de wanden maar dan in de kleur mint. Ik wil koste wat kost iets anders, ik probeer graag iets nieuws uit. Mijn huis is mijn visitekaartje, ik kan hier volledig mijn gang gaan, experimenteren wat ik wil waardoor ik kan laten zien wat er allemaal mogelijk is. Ik breng een ander graag op ideeën maar wel nieuwe ideeën. Een klein conflict dus, hoezeer ik hem ook de kamer van zijn dromen gun en aan al zijn wensen wil voldoen. Een uitdaging die ik graag aanga, hij krijgt hoe dan ook een kamer waar hij blij mee zal zijn.








Voor het komende jaar staan er voor ons nieuwe huis wat veranderingen op de planning, behang speelt een grote hoofdrol, botanische prints, liefst verschillende gecombineerd, het mag best vloeken, júist. Behang geeft de muur een flinke boost en is een statement in een ruimte. Heel sfeerbepalend waardoor je echt op zoek moet gaan naar wat bij jou past, niet zomaar klakkeloos iets overnemen omdat iets een trend is. Ik ben bezig met een lichtplan, beneden is het drie keer zo groot dan ons vorige huis, de paar lampen die we nu hebben waren toen genoeg om alles te verlichten maar hier zitten we met een paar donkere hoeken. Ook hierbij maak ik het mijzelf niet makkelijk door te kiezen voor standaard verlichting, ik zal jullie er wel flink mee vervelen maar ik wil graag iets wat een ander niet heeft, of net even anders. Koper speelt een grote rol, roze, behang in verschillende dessins, okergeel, leer, wol, katoen, vilt, jute, kant, zwart, wit, handgemaakt, zelfgemaakt, gepersonaliseerd, ik ga dit keer alle kanten op. 

Ik ga weer zelf aan de slag, ik maakte de afgelopen jaren bar weinig nieuwe dingen en jullie hebben me volop laten weten dit te hebben gemist, ik ga mijn best doen zoveel mogelijk met je te blijven delen, ik laat zien wat ik van plan ben, hoe ik dit ga realiseren en toon je uiteraard het eindresultaat, met tips waarmee je zelf aan de slag kunt gaan. Ik heb de website aangepast, een nieuwe lay out met ruimte voor informatie (nog niet af) en duidelijke foto's die je nog een stukje kunt uitvergroten als je er op klikt. De website zal een grotere rol spelen, deze is overzichtelijker dan mijn blog, daarmee probeer ik je tegemoet te komen zodat je makkelijk kunt vinden wat je zoekt, als naslagwerk, om te delen met anderen (graag, ik waardeer het zo wanneer je me helpt door te delen) of om gewoon inspiratie uit te halen. Ik loop al jaren met het idee filmpjes te maken, helaas ben ik niet zo kundig op dat gebied wat me er steeds van weerhoud er aan te beginnen, wie weet doe ik dit toch, we zullen zien. Ik besteed zoveel mogelijk tijd aan dit alles, ik vraag om een klein beetje begrip wanneer ik helaas even niet de tijd heb gevonden en je wat langer moet wachten tot je iets van me hoort.. 

L♥VE

5 opmerkingen:

  1. Wát fijn om te lezen dat je weer vol leuke plannetjes zit én ze ook wilt gaan uitvoeren...lees; daar de puf weer voor hebt !!
    Doe wel rustig aan zou ik zeggen, dan breekt t lijntje niet ;)
    Lieve groet en succes met alles,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig dat koper en okergeel en wol een roze zit een vintage tintje aan maar dan in een modern jasje. Gaaf hoor. Ik ga je website snel bekijken hoor x sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik woon een straat verderop in net zo'n soort huis en baal soms van het onderhoud. Maar als ik jou zo liefdevol hoor over de oude kamer van Pepijn kijk ik weer met andere ogen. Ik ga er zelfs over na denken om het laminaat er boven uit te slopen om te kijken of er net zo'n mooie vloer onder zit. Je hebt mooie ideeën voor je nieuwe huis, het wordt vast prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Werd op je log gewezen o dat ik net aan de verf ging met "morning tea rose" (om er een paar uur later achter te komen dat ik per ongeluk afternoontea had gekocht maar dat terzijde) wat een heerlijke eerlijke blog! Waarin je de realiteit er bij haalt dat het niet altijd zo als op de foto is, etc. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Werd op je log gewezen o dat ik net aan de verf ging met "morning tea rose" (om er een paar uur later achter te komen dat ik per ongeluk afternoontea had gekocht maar dat terzijde) wat een heerlijke eerlijke blog! Waarin je de realiteit er bij haalt dat het niet altijd zo als op de foto is, etc. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!