woensdag 28 januari 2015

★ His birthday!




Er is er één jarig... Vandaag is AR zijn verjaardag, vanaf nu zijn we weer even oud. Deze foto's maakte ik in een weekend, zij en hij aan de ene kant van de tafel, altijd aan het knuffelen, altijd aan het kussen. Ik in mijn uppie aan de andere kant, mijn knuffelbeertje was uit logeren. Het gaf mij de kans vader en dochter te observeren en deze foto's te maken. Het is iets speciaals, die twee. Ik kan het niet beschrijven, ik ken het niet uit eigen ervaring. Ik geniet van deze fijne momenten en ben dankbaar voor mijn mooie gezin. Het lijkt zo vanzelfsprekend en logisch maar dat is het niet. Het is zo waardevol, om te koesteren en zuinig op te zijn. Wij houden het simpel, bij onszelf. We weten uit eigen ervaring met gescheiden ouders en zien in onze omgeving dat het zo vaak verkeerd gaat. Wij leren iedere dag, ontdekken steeds iets nieuws maar laten ons vooral in onze waarde door elkaar vrij te laten zijn wie we willen zijn. Dit soort onvoorwaardelijke liefde is onbetaalbaar, het is heerlijk met iemand te zijn bij wie je volledig jezelf kunt zijn, met al je onhebbelijkheden. We maken elkaar belachelijk, het soort vreemd humor waarin wij elkaar hebben gevonden, het relativeert en drukt je op een fijne manier met je neus op de feiten. Er zijn ergernissen en we hebben onze tekortkomingen. Je hebt het leven niet volledig in de hand, verdrietige gebeurtenissen zijn onvermijdelijk, momenten waarop we het gevoel hebben verder van elkaar verwijderd te raken. Zijn eerste verjaardag zonder zijn moeder, volgende maand haar sterfdag. Hij en ik rouwen anders, het verdriet is anders. Zijn moeder, mijn schoonmoeder, zijn hele leven, voor mij een stukje van mijn leven. 




Het is niet makkelijk met mij samen te leven, ik heb moeite met de dagelijkse sleur. Het gewone leven past niet zo bij me. Hij begrijpt me, noemt mij zijn kunstenaarsvrouwtje en zal nooit iets van me vragen wat ik niet wil. Hij doet boodschappen omdat ik de supermarkt de meest vreselijke plek op aarde vind, hij gaat op stap met de kinderen omdat ik me liever met de kwast in mijn handen in mijn verfkloffie zonder make-up met mijn haar in een knot opsluit. Ik moet af en toe alleen zijn, denken, voor me uit staren en mijn creativiteit benutten. Ik wil me de ene week volledig richten op de kinderen, de andere week voel ik me opgesloten en wil ik vrijheid. Ik wil werken zonder dat het van mij verwacht word, zelf kiezen welke kant ik uitga. Hij geeft me alle kansen en grijpt in waar nodig. Er is niets zo fijn om zelf je pad te mogen kiezen en te weten dat hij me weer op het goede pad zet wanneer ik verkeerd gekozen heb. Ik heb veel te bieden en krijg er veel voor terug. Laat het alsjeblieft voor altijd zo zijn, hij en ik.. 







L♥VE






13 opmerkingen:

  1. Jeetje wat mooi gezegd, 1 van de belangrijkste dingen in een relatie. Elkaar vrijlaten, respecteren en accepteren.
    Herken uiteraard je verhaal om vrij willen zijn en moeite hebben met de dagelijkse sleur. Wat een lieve benaming, klein kunstenaarsvrouwtje :))

    Liefs Suus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijkheid dat je je levenspartner hebt gevonden! (dat is helaas niet iedereen gegund, en gelukkig reken ik mezelf ook tot 1 van de gelukkige) En je verhaal is erg herkenbaar, resepect en acceptatie in al je onhbebbelijkheden zijn zo belangrijke! Wanneer gaan we daten!?:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geschreven!! Ik herken mezelf wel een beetje in jou 😃 En ook ik heb het geluk dat ik door Marco wordt vrij gelaten in wat ik wil doen!

    Van harte gefeliciteerd voor je man en een fijne dag gewenst!

    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar, ook voor mij! Misschien dat een creatief mens van nature trekt naar iemand die ze die vrijheid kan geven. Anders kun je toch niet gelukkig zijn? Hulde aan de LIEVE partners en gefeliciteerd met jouw lieve partner!
    xx Annasoer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. PRACHTIG jouw woorden ....en een heel waar iets is dat je ten volle moet genieten van je gezin!!
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een prachtige woorden! Gefeliciteerd met je man en wat ook een lieve foto! Geniet maar lekker van je gezinnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke foto's prachtig ...gefeliciteerd liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Midden in de nacht, even wakker... Kijk op mn mobiel en lees jouw verhaal!
    Dikke tranen, omdat he het zo liefdevol omschrijft en ik het herken...maar het hier zo veel moeilijker is...
    Het geeft me moed; ik ga proberen nog even te slapen om straks anders dan anders op te staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Susanne, wat mooi geschreven! Van harte gefeliciteerd nog met de verjaardag van je lief. Oh, ik herken zoveel van jou in mij. Wat een bofferd ben je met zoveel liefde om je heen. En fijn je dat te realiseren :-) Gelukkig hier ook een steun en toeverlaat die mij alles gunt en altijd vertrouwen heeft in mijn ideeën. Heerlijk is dat! Liefde is alles, hou het vast. Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Susanne, wat mooi geschreven! Van harte gefeliciteerd nog met de verjaardag van je lief. Oh, ik herken zoveel van jou in mij. Wat een bofferd ben je met zoveel liefde om je heen. En fijn je dat te realiseren :-) Gelukkig hier ook een steun en toeverlaat die mij alles gunt en altijd vertrouwen heeft in mijn ideeën. Heerlijk is dat! Liefde is alles, hou het vast. Xx Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi om te lezen! Was lang geleden dat ik je blog bezocht, dus veel bij te lezen. Maar dat is helemaal niet erg; jouw schijfstijl leest superfijn.
    Lees al heel lang stilletjes met je mee, nu toch maar een keer een berichtje dat ik altijd erg blij wordt van je berichten en foto's!
    Groetjes,
    Henrike

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!