vrijdag 5 december 2014

★ Vanavond... Pakjesavond!!!













Het is vandaag 5 december en vanavond is het pakjesavond.. Vrijdag is meestal de leukste dag van de week en nu zomaar ook op deze dag een zak vol cadeautjes van Sinterklaas (wat meestal niet allemaal in de zak past). Pepijn verwonderd zich ieder jaar weer over het feit dat hij veel te laat bij de deur komt om Piet, of Pieten, te betrappen. Voorgaande jaren lieten wij een buurman heel hard op de deur of het raam kloppen, hij wist altijd snel genoeg weg te komen. Dit jaar zal dat niet zo eenvoudig zijn, onze (waak)honden zijn nog steeds niet bekend met iedereen en zullen direct blaffen, onopgemerkt bij de voordeur geraken is onmogelijk. Wij vinden wel een manier.. 

Bella ontdekt steeds opnieuw een leuk verstopplekje.. Achter de bank blijft favoriet maar achter de gordijnen in de serre is een prima alternatief. Uiteraard doen wij weer alsof we van niets weten en schrikken elke keer wanneer zij heel hard 'BOE!' roept. De linnen gordijnen die wij meenamen uit ons vorige huis zijn net iets te lang voor in de serre, precies zoals ik het wil. Ik houd van gordijnen die losjes over de vloer hangen, speels en ongedwongen. De serre is een heerlijke ruimte, volop daglicht en omringd door het groen van de tuin. Zodra ik hier zit krijg ik een stoot energie en fleur ik op. Niet dat ik zo neerslachtig ben maar op regenachtige grijze dagen heb ik nu en dan een klein bléh moment. Heel fijn om dan zonder dat ik steeds weer de kou in hoef toch even wat extra daglicht te vangen. De frisse lucht verzin ik er wel bij.. 









Vanavond dus pakjesavond.. Met twee jonge kinderen, eentje volop in de stemming en vol geloof in het Sint verhaal, de ander snapt er geen barst van. Pepijn had eerder al een onderonsje met Sinterklaas, opgelucht dat het goed was doorgekomen dat we zijn verhuist. Stel je voor.. Hij beperkte zijn wensenlijstje tot slechts twee dingen. Wat hij het meest graag wil hebben is prijzig, hij durfde niet teveel te vragen uit angst dat hij de rest wel zou krijgen maar het grote cadeau niet. Wel vertelde hij nog even graag iets leuks in zijn schoen te willen hebben en niet alleen maar wat je kunt eten, daar heeft hij niet zoveel aan als het eenmaal op is. Pepijn heeft er flink over nagedacht dit jaar. Annabel snapt alle commotie niet zo goed, zij kijkt iedere keer weer verwonderd wanneer iemand haar vraagt wat zij in haar schoentje heeft gekregen, niets paste ook in de kleine schoenmaat 22 waardoor (wij) Sinterklaas noodgedwongen het pakje onder haar schoen plaatste. De vele kleurboekjes zijn inmiddels flink volgekladderd..














Iets zegt me dat Bella vanavond de berg pakjes wel indrukwekkend zal vinden. Waarop ze ongetwijfeld van mening is dat alles van haar is en we haar met veel geduld en trucjes zullen afleiden om Pepijn de kans te geven ook iets uit te pakken. Ik voorzie een roerige avond. Jaren geleden schreef ik een column voor een online magazine waarin ik vertelde over de tent en tipi trend. Ik nam mijzelf voor er eentje te maken waar vervolgens niets van kwam. Wij maakten de afgelopen jaren tenten van doeken, lakens, tafelkleden en wat me maar konden vinden maar altijd moest dit aan het eind van de dag weer worden opgeruimd, iets met ruimtegebrek en veiligheidskwesties. Omdat Grey Label de tipi verkoopt die ik wilde maken besloot ik deze gemakzuchtig te bestellen, mét de jurk in de mooie mosterd kleur. Ik dacht direct aan mijn fijne oker kleurige stoel bij de eettafel.. en ik schaam me er niet voor. 


L♥VE

8 opmerkingen:

  1. Nou, pakjesavond bij jullie gaat zeker een toppertje worden ;)
    Geniet lekker van alle leuke,gezellige spanning en drukte !!
    Lieve groet en ik hoop dat het al wat beter met jou gaat,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was een heerlijke avond, Stella.. Snel voorbij, hahaha.. Pepijn en Annabel hadden in no time alles uitgepakt.. Veel leuks om mee te spelen. Fijne zondag!

      Verwijderen
  2. Wat schrijf je toch leuke stukjes! Dat van weinig vragen herken ik wel bij mijn zoon. Die zet ook niet teveel op zijn lijstje vanwege kansberekeningen. Fijne pakjesavond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Greta! Lief van je.. Haha, slimmerds zijn het ;-) Fijne zondag!

      Verwijderen
  3. Zoals hierboven al wordt gezegd, wat schrijf je toch weer leuk! :) Mooie foto's ook altijd. Je hebt soms van die huizen waarvan je denkt, 'kon ik maar even echt binnenkijken'.. jullie huis is er zo een..haha ;) Prachtige gordijnen en wat een schatje is Bella!

    Fijne avond vanavond, wordt vast leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een fijne complimente, Dita, wat ontzettend lief van je.. Het is nog lang niet af, hoor, er moet nog heel veel gebeuren. Dat is het voordeel van foto's, je hoeft maar een stukje te laten zien.. de rest blijft verborgen ;-) Fijne zondag!

      Verwijderen
  4. Geniet van een heerlijke avond.....met je schatjes...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!