woensdag 24 december 2014

★ Our Christmashome #2 ★ Stars, stars, stars, more trees, diy and our plans for Christmas













Sterren, sterren, sterren, een zooitje bomen, bloemen en planten. Ik kocht de papieren decoratie sterren van House Doctor bij de webshop Stoer in Style en kreeg ze van Sinterklaas op pakjesavond. Sindsdien staan ze bovenop de grote steigerhouten bank in de serre. Ik ben nog van plan ze op te hangen maar dat zeg ik al weken dus het is zeer aannemelijk dat het er niet meer van komt en iedereen die plaats zal nemen op de bank ze in zijn nek krijgt. Zo gaan die dingen vaak bij mij.. Ik weet gewoon niet in welke verhuisdoos ik ook alweer de visdraad stopte waaraan ik ze wil hangen, wat inhoud dat ik meerdere dozen moet doorzoeken waardoor ik er veel langer dan me lief is mee bezig ben, zin om nieuw te kopen heb ik ook niet. De grote zwarte ster heeft inmiddels een plek gekregen, gewoon op de grond naast de vakkenkast, te zien in de blogpost die ik eerder plaatste over de kerstdecoratie in ons huis. De stoffen vlaggenlijn van Sukha-Amsterdam, hier over de bank gedrapeerd, wilde ik bestempelen met letters die samen iets voor de hand liggends als Merry Christmas zouden vormen maar nadat Annabel ermee aan de haal ging heb ik het voor haar verstopt op een plek die ikzelf ook direct weer vergat. Ik neem het idee mee voor volgend jaar, in de tussentijd heb ik ze vast wel weer gevonden. De linnen gordijnen in de serre draai ik overdag een paar keer rond in mijn handen zodat ze onderop een soort prop vormen, ik vind gordijnen open weer zo gewoontjes, ik houd van rommelig en op deze manier komt er toch wat extra daglicht binnen.. 












In ons huis geen perfecte kerstbomen, wij kochten op een maandag de meest scheve exemplaren die nog over waren na het weekend waar klanten voor ons wel voor de mooiste kozen. Pepijn zijn kerstboom, nog niet op de foto maar wel te zien op een kort filmpje op Instagram, spant de kroon. Hij koos deze zelf en hield voet bij stuk, zelfs nadat de vriendelijke verkopers hem boompjes lieten zien die minder scheef stonden. Nu staan er in ons huis drie rare scheve bomen mooi te zijn. Inmiddels zijn er door mijn toedoen drie kerstballen gesneuveld zonder dat ik weet hoe, wat onze kinderen, poes en twee grote honden niet lukten. Vanwege de vakantie verkeert ons huis in de gebruikelijke gezellige totale chaos. De piano is helemaal in kerstsfeer, erop een kleine kerstboom, wit houten boompje wat ik jaren geleden kocht bij Sil's Home, koperen en messing kandelaars, een lampenvoetje met daarop een kaal frame van een oud lampenkapje wat ik volledig ontleedde en de nesting dolls van Annabel die ik kocht bij Wolf & Wolkje. Onderop tegen de piano de houten ster die ik jaren geleden maakte van vijf houten latten, een simpele diy, je spijkert ze gewoon aan elkaar vast op elke hoek. 





Ik ga ontzettend mijn best doen om je de laatste kerstdecoratie in het huis te laten zien. In onze keuken met de nieuwe drie meter lange eettafel en daarbij nieuwe stoelen met nieuwe kruk, (nog) een kleine kerstboom en de prachtige bloemen die ik vrijdag van mijn moeder ontving en gisteren aan de deur. Twee volle bossen, kleurig en fleurig. Vanavond komt de eerste visite, mijn ouders en zusje. Zij logeren bij ons, eerste kerstdag vieren wij hier in ons nieuwe huis met een deel van de familie, mijn oma, een oom en tante en hun kinderen, mijn neefje en nichtje. Met zijn twaalven rond de eettafel, dat past dit keer makkelijk. Ik heb nog geen idee hoe ik de tafel zal gaan decoreren, ik bedenk dat soort dingen nooit vooraf. Er is geen plan, er zijn geen ideeën, al weet ik wel dar ik iets met de bloemen ga doen. Ik wens je wel al hele fijne kerstfeestdagen, geniet van de kleine dingen, het gezelschap en sta even extra stil bij de mooie momenten die later weer fijne herinneringen vormen. Wie weet tref ik je morgen nog even, als je het niet te druk hebt, mij niet vergeet en het belangrijkste, wanneer het me lukt foto's te maken en een leuk verhaaltje te schrijven..









 L♥VE



5 opmerkingen:

  1. Wens jullie knusse dagen toe, geniet van alle liefs om je heen en alle goeds voor 2015 !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk huis hebben jullie zo op de foto's te zien :-) Bij deze ook voor jullie mooie en goede dagen gewenst! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's! Een hele fijne kerst gewenst. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een 'cosy' thuis ! Dat wordt vast een goede kerst !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi je kerst huis.....geniet van het samen zijn liefs Ria. ...x!

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!