maandag 22 december 2014

★ Our Christmashome #1 Why I love pink and a BIG thank you to my mother and sister..












Ons kersthuis.. 
Veel roze. Natuurlijk is het geheel overbodig.. toch vertel ik nog even dat het mijn lievelingskleur is. Niet alle tinten roze vind ik even mooi, bleek poeder roze en oud roze zijn favoriet. Ik ben dan ook als een kind zo blij met mijn roze wanden, subtiel, zacht en toch ook opvallend. Je huis en met name inrichting heeft een grote invloed op je mentale gesteldheid, iets wat niet iedereen weet. Ik word vrolijk van mijn roze wanden, vooral in deze donkere maanden vol grijze dagen. Op de wand de kleur 'Powder Blush', de lijst van de spiegel verfde ik in de kleur 'Blossom', beide van Painting the Past. Ik vertelde al eens eerder waarom ik uitsluitend kies voor deze verf, hier kun je dit (na)lezen. Met roze kun je alle kanten op, lieflijk maar ook zeker stoer of glamoureus in combinatie met goud en koper tinten. De verschillen tussen ons vorige huis, een jaren '30 woning en dit huis gebouwd in de jaren '90 zijn groot. Een sfeervol houten balkenplafond, glas-in-lood ramen, paneeldeuren, erker en schouw met houtkachel, allemaal verleden tijd. Ik dacht dat ik het meer zou missen, er met weemoed aan zou terug denken, misschien wel met heimwee. Nog steeds geniet ik van de foto's en kijk ik terug op een fijne tijd maar wat is het heerlijk om opnieuw te kunnen beginnen..










In deze blogpost foto's van drie van de inmiddels negen kerstbomen!! Zes daarvan zijn echt, drie van hout. Waar we afgelopen jaar in het vorige huis maar plaats hadden voor eentje zijn we nu misschien ietwat doorgeslagen. Ter verdediging, we hebben twee middelgrote kerstbomen en vier kleintjes. Het is zo gezellig, een heerlijk sfeertje.. De witte houten bank is inmiddels verhuist van de keuken naar het zitkamer deel, hierop de witte houten kerstboom en onze kleine tv, waar wij tijdelijk naar kijken tot we weten waar we de grote willen hangen. Misschien laten we het wel zo, het blijft lelijk, een grote televisie. De kinderen kunnen ook tv kijken op de Ipad en wij kijken niet zo heel veel, dan is de kleine ook prima. Hele avonden bankhangen voor de tv behoort een beetje tot de verleden tijd sinds wij onze nieuwe drie meter lange eettafel hebben waar wij 's avonds heel graag zitten. Daarover later meer..








Er zijn maar weinig dingen waar ik echt een hekel aan heb, een kerstboom optuigen staat toch wel heel hoog op de ranglijst. Met stip bovenaan de lichtjes. Ik geloof dat mijn moeder het zelf niet zo door heeft maar zij voorziet al jaren onze kerstbomen van lichtjes. Ik begin er gewoon niet aan, ook al staan de bomen al een tijdje op hun plek. Onverwachte visite afgelopen vrijdag, mijn moeder en zusje, met een prachtige bos bloemen. Twee daarvan zette ik in de mooie roze Hella vaas. Ik gaf mijn moeder een kop koffie, zij vroeg of ze iets voor me kon doen en ik zag mijn kans schoon. Niet veel later zaten de lichtjes in de bomen. Mijn zusje nam het kerstballen gebeuren voor haar rekening. Wij genieten van onze bomen in hun volle glorie mede mogelijk gemaakt door Anneke en Roosmarijn. Zij lagen vervolgens languit op de bank, zeiden geen boe of bah, zelfs niet toen ze aan tafel plaats namen om de lekkere maaltijd die ik voor hen klaarmaakte te nuttigen. Dat kan ik dan weer wel..






 L♥VE


7 opmerkingen:

  1. SUPER mooi! Hele fijne dagen in jullie nieuwe huis.

    Groetjes,

    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Steef! Lief van je.. Fijne feestdagen met je mannen! Liefs!

      Verwijderen
  2. Fijn om weer een blog reflexen !
    Je schrijft herkenbare stukjes en hebt goede interieur ideeën.
    Had het al gemist ;-)
    Alvast fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, anoniem, zat je er al op te wachten.. Leuk!
      Dank je voor de complimenten, erg fijn om te lezen. Hele fijne feestdagen!

      Verwijderen
  3. Blog te lezen, bedoelde ik, ipv blog reflexen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor! Hele fijne feestdagen voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Dita! Zoveel gezelligheid in huis met de kerstbomen, heerlijk.. Fijne feestdagen, liefs!

      Verwijderen

Love to hear from you!