donderdag 4 december 2014

★ How to get more daylight in your house







Het steigerhouten bankje kochten wij twee huizen geleden toen iedereen nog vond dat meubels van steigerhout alleen in de tuin thuishoorden en de prijzen nog niet meer dan verdubbeld waren. Wij kochten het bij Dutchwood. Het bankje stond naast de eettafel, wij woonden in een klein huurhuis en gebruikten het bankje als zitplaats, wanneer het bankje niet in gebruik was paste het prima onder de tafel waar het weinig ruimte innam. Vervolgens werd het bankje het peuterbureau van Pepijn, vanwege de hoogte perfect voor kleine kinderen. Tussendoor heeft het al eens in de gang, de tuin en erker van ons vorige huis gestaan en ook een tijdje in de opslag. Een veelzijdig bankje, nu met erop de spiegel die helaas hier in het nieuwe huis niet meer op de vakkenkast past omdat het plafond een stuk minder hoog is. Ik heb de spiegel hier geplaatst omdat het een donkere hoek van de kamer is, spiegels hebben naast jezelf bekijken meerdere functies. Een spiegel weerkaatst licht, bij weinig lichtinval in huis plaats je de spiegel het liefst tegenover of in de buurt van een raam, de spiegel zorgt zo voor extra lichtinval. Daarnaast kun je een spiegel gebruiken om een ruimte opties te vergroten. Je ziet op de foto het spiegelbeeld van de tegenoverliggende wand, het wekt de suggestie dat de ruimte doorloopt, zo geeft het extra diepte aan een anders vlakke wand. Zet voor een speels plaatje een grote spiegel eens gewoon op de grond, schuin tegen de wand, het hoeft allemaal niet zo statisch en standaard aan de wand te hangen. Deze spiegel kocht ik ongeveer in dezelfde tijd als het steigerhouten bankje, bij Ikea. Ik verfde de lijst in de kleur 'Rose White' van Painting the Past







Styling & fotografie: ©FRIVOLE





Naast de functie van het vangen van de lichtinval heeft de spiegel voor mij een decoratieve functie, erop plakte ik met dubbelzijdig tape een butterfly poster van Hagedornhagen, gewonnen bij &SUUS en BaSIS Home. Het zit super stevig vast, onmogelijk te verwijderen zonder de poster te vernielen. Mocht je dit willen voorkomen volg dit voorbeeld dan vooral niet. Ik hou van net-even-anders, geen poster aan de muur maar op de spiegel. De handgemaakte kralenketting kocht ik online bij Sukha-Amsterdam. Het porseleinen popje van Lammers en Lammers kocht ik online bij Buiten de Lijntjes. In de manden zit mijn voorraad kaarsen, omdat ik de twee manden naast elkaar wat eenvoudig vond heb ik één van de manden in een houten kistje gezet. Ik ben langzaamaan begonnen met de kerstversiering. Enkele kerstboompjes hebben al een plek gekregen. Volgende week zal mijn blog helemaal in het teken staan van kerst, om alvast fijn in de stemming te komen.. 

L♥VE




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Love to hear from you!