donderdag 11 december 2014

★ The butterfly














Bijzonder, deze vlinder die zomaar Pepijn zijn schouder uitkoos om op te rusten. Ze bleef een tijdje.. Pepijn bewoog eerst niet, bleef stokstijf staan omdat hij niet wilde dat ze weg zou vliegen. Ik haalde snel mijn camera en maakte foto's terwijl mevrouw vlinder van schouder naar schouder liep. Via zijn nek alwaar zij even bleef zitten, haar vleugels spreidde en weer sloot. Een giechelende Pepijnemans vanwege het gekieteld van de fragiele kleurige vlindervleugels. Even dachten wij dat er misschien iets mis was, dat ze een defect vleugeltje had (defect, alsof het een vliegtuig is) waardoor ze niet zou kunnen vliegen. Terwijl wij aan het overleggen waren hoe we erachter zouden kunnen komen of er iets met haar aan de hand was vloog mevrouw vlinder weg. Ons achterlatend met een wel heel speciaal gevoel. 











Ik deel graag dit soort momenten met mijn gevoelige zoon. Ik voel hem haarfijn aan en weet vaak sneller dan hemzelf wat er in hem omgaat. De veranderingen en gebeurtenissen van de afgelopen jaren hebben grote indruk op hem gemaakt, hij blijft zo flink en verwerkt alles prima, toch zijn er nu en dan tranen en momenten waarop hij even niet weet wat hij met zichzelf aan moet. En ook al zijn er genoeg dingen die hij nog helemaal niet hoeft te weten, hij wil het zo graag. Hij wil alles begrijpen en alles goed kunnen en het liefst overal het beste in zijn. Als er op school Fries wordt gesproken is hij teleurgesteld, hij kan het niet verstaan en snapt er niks van, de anderen wel. Dat hoeft ook helemaal niet, vertel ik hem en leg uit dat dit soort dingen vanzelf wel komen, of niet en dat is ook prima. Er zijn tenslotte maar heel weinig mensen op deze grote ronde aardbol die ook maar iets begrijpen of verstaan van de Friese taal. Hij is het niet met mij eens. Ik wil alles kunnen, de woorden van mijn zoon die bij mij blijven hangen. Ik voel in niets de drang om de beste te zijn, wil al helemaal niet alles weten en vind het geen enkel probleem wanneer ik iets niet kan (vind ik soms zelfs wel makkelijk). Ik zal nooit zo streng zijn voor mijzelf als hij. Misschien kunnen we nog iets van elkaar leren..

L♥VE





4 opmerkingen:

  1. Jij zou prima een boek over alle ( dagelijkse) dingen kunnen schrijven die je meemaakt
    en/of wat jou bezig houdt..... Je schrijfstijl en verwoordingen en de liefde voor je gezin zijn zo mooi, ik zal dan de eerste zijn die jouw boek koopt !!!
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeetje, wat een ontzettend lieve en fijne reactie, Stella! Wat een mooi compliment, dankjewel! Liefs!

      Verwijderen
  2. Prachtig, Susan! Dit is echt genieten..

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijzonder hè, Verie.. We waren er beide even stil van. Liefs!

      Verwijderen

Love to hear from you!