maandag 8 december 2014

★ About blogging my way and christmasdecorations part #1! DIY white wooden tree



Photobomber



Onze eerste kerst in het nieuwe huis.. of eigenlijk ook weer niet. Wij vierden, met uitzondering van vorig jaar, de voorgaande jaren ook kerst in dit huis. Mijn schoonmoeder en haar partner, oma Willy en opa Minne waren nog in leven en dit was hun huis. Wij kwamen langs om samen gezellig kerst te vieren, eerst met zijn tweetjes, toen met zijn drietjes en één keer met zijn viertjes. De eerste keer samen met Annabel, een paar maanden oud, was ook meteen de laatste keer. Gelukkig wisten we dat toen nog niet. Het is raar hoe het leven in slechts enkele jaren totaal kan veranderen. Het waren zware en verdrietige jaren, op de geboorte van Annabel na is er niet veel leuks om op terug te kijken. Wij kijken vooruit, in dit bekende en toch nieuwe huis. Niks is nog hetzelfde als voorheen, een nieuwe keuken, twee nieuwe badkamers, vernieuwde plafonds, alle wanden gestuukt, de pui van de serre verwijderd, nieuwe vloeren, roze wanden, nieuwe behangetjes en natuurlijk onze eigen spulletjes. 





Altijd pal voor de lens als ik iets anders wil fotograferen



Het wit houten kerstboompjes is een makkelijke diy




Hoe doe je dat toch eigenlijk? Bloggen is een tijdrovende bezigheid. Regelmatig worden er tips gevraagd over het bloggen, ik kan alleen maar vertellen hoe ik het doe en ik weet uit ervaring dat dit niet voor iedereen zo werkt. Bij mij loopt alles door elkaar heen, daar moet je tegen kunnen. Wanneer ik foto's wil maken van de eerste kerstdecoratie komt Annabel mij dan ook een paar keer storen. Als ik haar op de foto wil zetten wil ze niet, fotografeer ik iets anders wil ze wel. Mijn lieve gekke peuterdametje. Geen dag is hetzelfde en ik plan zo min mogelijk. Omdat ik voor verschillende dingen word gevraagd die meestal snel klaar moeten zijn weet ik nooit ver van te voren hoe mijn weken er uit zien. Soms heb ik weken niets te doen, gevolgd door weken waarin alles tegelijk komt. Ik zeg gelukkig makkelijk nee, dat is een voordeel. Vasthouden aan mijn eigen plan, zoals nu om het wat rustiger aan te doen is niet makkelijk als je voor heel veel leuke dingen wordt gevraagd. Toch weet ik uit ervaring dat het soms goed is een stapje terug te doen om vervolgens weer vooruit te kunnen. Een rustperiode geeft mij de kans om terug te kijken op wat ik heb gedaan en te bepalen wat ik nog wil gaan doen en vooral wat ik niet (meer) wil. En dus zei ik vrijdag nee tegen een tv dingetje, laat ik alle grote dingen die nog in het huis moeten gebeuren voor wat het is en richt ik me op dit moment enkel en alleen op mijn blog.










Bella en de monharmonica van opa Minne



Deze week vooral veel kerst op de blog! Ik ben begonnen met één van de weinige spullen die we al mee hadden verhuist naar het nieuwe huis, de rest staat nog in de garagebox vlakbij ons vorige huis. Deze handgemaakte witte houten kerstboom is makkelijk zelf te maken. De zes horizontale houten latjes van verschillende afmetingen spijker je van boven naar beneden van klein naar groot op de verticale lat. Het pootje is gemaakt van twee latjes, kruislings geplaatst met onder het bovenste latje twee kleine stukjes lat om te voorkomen dat het boompje omkiept. In het midden van de latjes zit een inkeping waar de verticale lat van de boom in past. Ik kreeg deze witte houten boom jaren geleden, aan de andere kant zitten witte spijkertjes geplakt waaraan je iets kunt ophangen. Ik koos dit jaar voor deze kant. De groene kan is van Sissy-Boy Homeland, mand van Tierlantijn, de oude koperen kandelaar kocht ik jaren geleden bij de kringloop. De zelfgemaakte witte houten bank stond in de voortuin van ons vorige huis, in de loop van de jaren heeft de bank een mooie verweerde look gekregen. Het onderste kleine bankje kochten wij bij Loods5







Gelukkig is de tv een goede afleiding, kan ik snel wat foto's maken..






1 opmerking:

  1. Hahaha....een tv dingetje! :-)

    Mooie foto's en leuk verhaal. En tja hoe doe je dat bloggen? Inderdaad zo dus.....even tussendoor, nog net voor het licht nog goed is. Evie die ervoor springt en Bram die een speen krijgt omdat hij eigenlijk moet eten. Heel herkenbaar dus. Het leven van een blogger gaat niet over rozen :)

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!