vrijdag 24 oktober 2014

★ This pretty much sums it all up..










Inmiddels mijn zesde ochtend wakker worden in het nieuwe huis. Of ik al helemaal gewend ben? Nee.. Of ik al gesetteld ben? Nee.. Of we al flink wat hebben uitgepakt? Nee, nee, nee. Ik ben al een dag heel erg down geweest, bang dat het nooit als thuis zal aanvoelen en ik hier nooit gelukkig zal worden. Ik ben al een dag dolgelukkig geweest omdat Anne-Roel, de kinderen, de honden en de kat zich hier al helemaal thuis voelen. Ik ben al een dag radeloos geweest omdat ik (nog) niet weet waar ik moet beginnen en ik heb al een dag flink schoongemaakt en opgeruimd zonder dat ik eigenlijk echt veel verder ben gekomen. De overige dagen zijn totaal langs me heen gegaan waardoor ik je nu niet zou kunnen zeggen hoe ik ze heb doorgebracht. Ik ben voornamelijk aan het verplaatsen, dozen die eerst stonden opgestapeld in de ene ruimte breng ik naar een andere ruimte, spullen uit dozen geef ik tijdelijk een plek, daarna een andere plek en vervolgens een betere plek. De beste plek zal vanzelf eens komen. Ik probeer nu eerst Pepijn zijn kamer zover mogelijk af te maken. Helaas was de wand met het bamboe behang van Farrow & Ball niet eenvoudig te behangen, zo rond de ramen en vensterbanken zitten vreemde hoekjes en het behang zelf is vrij slap en daardoor erg fragiel. Wij hebben ons best gedaan maar moesten op een gegeven moment staken, we hadden al twee banen verprutst omdat Anne-Roel (of ik, hierover zijn we het nog steeds niet eens), een inschattingsfout maakte (klinkt echt als veel meer iets voor Anne-Roel) en we inmiddels niet meer om elkaar konden lachen, of überhaupt nog konden lachen. En dus is er nu de prachtige bijna-af-wand en ach, het heeft ook wel weer iets. Daarbij is het een trend om muren niet helemaal 'af' te verven, ik zet deze trend gewoon door met behang. In Pepijn zijn vorige kamer zat een inbouwkast, wij dachten hier verder helemaal niet bij na maar die zogeheten inbouwkasten neem je niet zomaar even mee naar een nieuw huis. En nu dus geen kast voor Pepijn. Anne-Roel viste een stelling uit de garage (nadat hij de curver opbergbakken die er in zaten er uit haalde) en ik hing hier Pepijn zijn kleren aan. Ik plukte een houten kistje uit onze flinke voorraad voor zijn sokken en boxershorts. Zijn eerste schooldag verliep vlotjes, hij vindt het "Super leuk!" en ik ook, het continue rooster geeft zoveel rust, ik kan zonder steeds op de klok te kijken de halve dag doelloos verdwaasd rondlopen, heel rustgevend ;-) 


L♥VE





6 opmerkingen:

  1. Haha sterkte meid!! Misschien een haalbaar lijstje maken van wenselijke dingen? Elke dag íéts doen wat afkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. sterkte, het valt niet mee zo'n nieuwe start, het duurt even maar tenslotte zul je dit allemaal achter je laten en genieten..........X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dacht meteen wat mooi, vind het wel wat hebben zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een nieuwe start is altijd anders en wennen. Je moet er even doorheen, wel fijn dat Pepijn zich op school fijn voelt en inderdaad een continurooster is erg fijn! Sterkte! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Misschien is het prettiger om de hoognodige dingen nu even te doen ( en ook dat beetje bij beetje) en volgende week of zo is er weer tijd voor de rest.
    Koop een mooie bos bloemen of mooie tak en geniet daar lekker van, geniet van de rust momenten en het komt allemaal heus weer goed !!
    Dikke knuffel en sterkte,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geschreven... en creatieve oplossing voor de kleding. Daar komt vast en mooie kast voor in de plaats binnenkort! ( Alhoewel ik moet toegeven dat ik net dacht dat het wel handig is zo'n rek om wat bloesjes aan op te hangen om te laten drogen.. maar dat terzijde ;) ). Wat ik zoal zie maken jullie er al wat moois van.. dat thuis gevoel gaat volgens mij echt wel komen!

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!