maandag 6 oktober 2014

★ New bathroom!















Ontwerp & fotografie: ©FRIVOLE





Op de glazen douchewand en een spiegel boven de wastafel na is de kleinste badkamer klaar. Ik ben vreselijk blij met het eindresultaat. Ik heb voor één soort tegel gekozen voor de gehele badkamer, wanden en vloer. Italiaans natuursteen, een grijze, matte tegel. Het oogt rustig en geeft de serene sfeer zie ik wilde. Voor het ruimtelijke gevoel liet ik de vloertegel doorlopen in de inloopdouche, een douchebak zou de vloer onderbreken en deze opties verkleinen. De vloer in de inloopdouche loopt enkele centimeters af, het water kan op deze manier door een gootje wegkomen. In de tussenwand wilde ik twee nissen, voor alle shampoo, e.d. Achter de wand is nog ruimte over, hier wil ik waarschijnlijk zwevende planken plaatsen met daaronder wasmanden. Ik kan er ook een kast kwijt, voor nu laat ik het vrij. Zodra ik weet wat ik ermee wil zal ik ook daar foto's van maken en met je delen. Eerst maar eens in het huis gaan wonen en het leren kennen. Voor verlichting koos ik vier spotjes in het plafond. Zo hangt er nergens een lamp in de weg en het geeft meer dan genoeg licht. De schuine wand en het plafond verfde Anne-Roel in de kleur 'Greige' van Painting the Past. Wit vond ik te gewoontjes en saai, een grijs tint zou het geheel kil en ook niet heel spannend maken. Door de schuine wand greige te verven zorgt deze ervoor dat de ruimte wat meer diepte krijgt, zonder dat het teveel afsteekt van de rest. Hout is het ideale materiaal om warmte toe te voegen, daarom geen wit wastafelmeubel. De kleine ruimte leent zich prima voor een groter wastafelmeubel, zwevend, net als de wc pot. Zo benut je de ruimte die je hebt optimaal. Het is moeilijk je voor te stellen hoe het er voorheen uitzag, zonder de foto's zou je het zo vergeten. Hier kun je zien hoe de badkamer er oorspronkelijk uitzag. Nog een weekje tot de verhuizing, kan ik eindelijk voor het eerst douchen in mijn gloedjenieuwe badkamer, jeej!


L♥VE



11 opmerkingen:

  1. Ben er helemaal verliefd op ! Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een erg mooi geheel geworden !!
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het prachtig !!! Al vind ik het ook wel iets totaal anders dan dat ik van jou gewoon ben ;-)

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook een heel andere stijl maar stiekem houd ik ook best van een donker en iets strakker interieur. Ik vind het ook wat meer bij dit huis passen, vandaar. Fijn dat je het mooi vindt, Petra! Liefs

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Dank je, Dita! Zo'n verschil met voorheen, heel blij mee!

      Verwijderen
  5. Aiaiai, wat is die gaaf! Wat heb je er toch een goed oog voor. Ik wil ook graag een andere badkamer (had de offertes al aangevraagd), maar twijfel nu een beetje of het niet wat teveel wordt, toch wel weer een heel project, en ik moet nu toch ook een keer 'rust' inbouwen. Maar als ik dan die van jou zie, begin ik toch weer te twijfelen :-). Goed idee ook, zelfde tegel voor vloer en wand!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist niet dat je zo blij kon zijn met een nieuwe badkamer, dacht dat ik daar te nuchter voor zou zijn.. Nu kan ik iedere keer niet wachten om weer even in 'mijn' badkamer te staan. De badkamer is ook de enige ruimte in huis waar ik echt wat rust kan vinden, de kinderen weten me overal te vinden maar storen me nooit tijdens het douchen.. Ik sta lekker vroeg op en spring direct onder de douche, zij slapen dan nog.. Heerlijk!

      Verwijderen
  6. Hai suus, hartstikke mooi geworden! Deze badkamer had ik niet helemaal verwacht bij jou... best wel strak, maar ook heel praktisch. Hoe was jullie badkamer in jullie oude huis? Het plateau is super handig. Dat hadden wij ook gedaan in ons vorige huis... ik zette er ook mijn been op om zo mijn benen te scheren ;-) ik vind het erg leuk om mee te beleven hoe jullie verhuizen en verbouwen en jij de behangetjes uitzoekt enzo... in december staat ons het zelfde te wachten.. liefs sanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je in december hetzelfde avontuur aangaat, Sanne.. Ik moet zeggen dat het me allemaal erg meevalt. Volgend weekend gaan we over. Omdat dit geen oud huis is heb ik voor een andere stijl gekozen, dat vind ik beter bij het huis passen.. En met twee badkamers in het huis die ik moet opruimen en schoonmaken vind ik het wel zo fijn dat het wat praktisch is allemaal ;-) Fijn weekend!

      Verwijderen

Love to hear from you!