dinsdag 23 september 2014

★ The other bathroom.. before


















Dit is de week van de tweede badkamer. Het blijft geestig om de reactie's te zien wanneer wij het over de verbouwing van het huis hebben. Wanneer iemand ernaar vraagt vertel ik dat het nog steeds voorspoedig verloopt, de kleinste badkamer is zo goed als klaar, de tweede badkamer wordt nu aangepakt gevolgd door het toilet en het plaatsen van de nieuwe keuken. Hierna volgt altijd een reactie op de twee badkamers. Soms ben ik geneigd een suggestief antwoord te geven waarna de ander zal denken dat ons nieuwe huis zo enorm groot is dat het echt minstens twee badkamers nodig heeft. Nu en dan lijkt het me best leuk de ander zijn fantasie het werk te laten doen door niet teveel prijs te geven. Toch ben ik daar veel te eerlijk voor. Deze badkamer is aangepast op de rolstoel. Wij zijn heel blij met de schuifdeur, schuifdeuren zijn echt ideaal. Hier veranderen we ook niets aan, behalve een nieuwe lik verf. De wc is de derde wc in het huis en daardoor voor ons overbodig. Deze is verwijderd, zo ook de hangende badkamerkast. Hiervoor in de plaats komt een ligbad. Tevens is de wastafel en alles in de douchehoek verwijderd. Ook in deze badkamer komt een inloopdouche, ditmaal met een accentwand. Op de drie overige wanden komen dezelfde vloertegels als in de andere badkamer. Ik wilde graag een andere vloer maar vanwege de vloerverwarming laten we de huidige vloer liggen. Je hoort weleens van die verhalen over verbouwingen die maanden duren waar nooit een einde aan lijkt te komen. Wij prijzen onszelf dan ook dolgelukkig dat dit niet ons verhaal is. We hebben zo ontzettend veel geluk met de aannemer die deze klus voor ons klaart. Ik ben gewoon verliefd op wat hij allemaal doet, ken je dat? Ik ben niet verliefd op hem, ik ben tenslotte al getrouwd met mijn grote liefde en geen enkele man zal hem kunnen overtreffen maar ik voel echt vlinders in mijn buik wanneer ik onderweg ben naar ons nieuwe huis om te bewonderen wat hij weer allemaal voor moois heeft bewerkstelligd. Hij doet alles nog veel beter dan ik van te voren kan bedenken en dat zegt heel veel.  Ik bedenk van te voren van alles, net als ik voor mijn klanten doe en het is iedere keer weer afwachten wat het resultaat zal zijn. Ik visualiseer me suf en probeer me zo goed mogelijk voor te stellen hoe het 'in het echt' zal zijn. Een heel enkele keer is iets minder mooi dan ik had bedacht, vaak is het zoals ik had bedacht en nu en dan is het veel beter dan ik me had kunnen bedenken... Het is zo'n fijn gevoel om je huis binnen te stappen om vervolgens aangenaam te worden verrast, mijn hart maakt iedere keer weer een klein sprongetje.


 L♥VE

2 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat het zo voorspoedig gaat met zo'n handige klusser....
    Ben benieuwd hoe het gaat worden.

    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n aannemer die jou begrijpt en zo goed aanvoelt. Daar zou ik vlinders van in mijn buik krijgen. Niet van hem maar van alles wat hij doet en inbrengt. Fijn dat het zo voorspoedig verloopt. Mag ook wel toch? Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!