woensdag 3 september 2014

★ Ons keukentje nu..




Verkoopstyling & fotografie: ©FRIVOLE





Ik ben geen keukenwonder.Als iemand zou aanbieden iedere dag voor ons te koken zou ik dit niet afslaan, hoe verwent ook. Er zijn enkele zelfbedachte recepten waarin ik uitblink en waar ik ook al van geniet tijdens het bereiden maar op deze gerechten na is koken een uitdaging. Zo vind ik het lastig me op meer dan twee pannen tegelijk te focussen. Het is elke dag weer een hele klus en ik verwonder me iedere keer weer als de maaltijd goed gelukt blijkt te zijn. Ik heb ook niet zoveel met vlees bakken en het koken van groente en fruit. Allemaal erg saai maar vanwege de kinderen probeer ik dit toch twee tot drie keer in de week op tafel te zetten. Dat onze afgezonderde keuken ervoor zorgt dat ik geen idee heb wat er zich allemaal afspeelt in de woonkamer is geen voordeel. Terwijl de meeste zintuigen zijn gericht op het koken, richt mijn gehoor zich volledig op al het mogelijke geluid dat ik maar kan opvangen uit de nabijgelegen ruimte. Wat bijna onmogelijk is vanwege de afzuigkap die ongezellig veel lawaai produceert boven mijn hoogblonde hoofdje. In de woonkamer zijn de kinderen, zonder enige toezicht en dus met volledige vrijheid. Gelukkig beseffen ze dat niet of ik heb gehoorzame kinderen die geen kattenkwaad uithalen. Moeilijk wordt het wanneer kleine Bella besluit op ontdekking te gaan in de keuken. Op zoek naar zichzelf plant ze haar kleine lijfje pontificaal voor de oven om te genieten van haar weerspiegelende evenbeeld en te kletsen met diegene waar ze zo dol op is. Dat de oven zich onder de kookplaat bevindt waarop de pannen staan met de meest hete en gevaarlijke vloeistoffen zorgt bij mij voor enige nervositeit. Waarop ik besluit de keukenkastje open te gooien waarin zich geen dingen bevinden die makkelijk stuk kunnen gaan zodat ze zich volledig kan uitleven door alles uit de kastjes te trekken. Waardoor ik weer moet opletten waar ik mijn voeten plaats omdat alles wat op de grond belandt gruwelijk in de weg ligt in onze niet al te grote keuken. Wanneer ze vervolgens mijn veters ontdekt en ze beide gedeeltelijk uit mijn schoenen weet te peuteren is het helemaal feest. Ik kijk uit naar de nieuwe keuken in het andere huis waar we volop de ruimte hebben..

L♥VE

11 opmerkingen:

  1. Heel fijn dat ik dit lees, Susanne! Ik ben ook niet zo kook-monster, hihi! Ben altijd weer blij als er wat op tafel staat,!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, fijn dat ik niet de enige ben, Verie! Liefs!

      Verwijderen
  2. Hai suus, ik vind je keuken echt heel leuk al... Ik zie echt jouw stijl daarin. Ook ik ben geen keuken prinses. Ik word er zo zenuwachtig van, heb zelf honger en ga dan het liefst om een vette bak friet. Mijn lieve man heeft me laatst beloofd elke dag voor me te koken! Luxe he, wanneer hij kan doet hij dat ook. Ik vind je schrijfstijl trouwens erg vermakelijk. :-) succes met alles

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er was een tijd dat Anne-Roel ook iedere dag kookte, daardoor ben ik ook wat verwent geraakt. Hij is helaas nooit op tijd thuis, meestal net voor of als de kinderen naar bed gaan. Leuk compliment over mijn schrijfstijl, dank je Sanne! Liefs!

      Verwijderen
  3. Ik herken alles. Heb gelukkig geen kleine kinderen meer. Maar ben wel bang voor vuur. Ik bedenk het eten. Doe de voorbereiding ook. Maar manlief kookt bakt en grillt enzo. Al bijna 30 jaar ! Prima samenwerking !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk! Goede samenwerking, Nellie, hier kan dat niet, Anne-Roel maakt lange dagen..

      Verwijderen
  4. Die heeft ze, Claudia.. Maar er gaat niets boven de echte keuken met kastjes vol spannende dingen, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind deze keuken nu al super!
    Waar heb je die witte planken vandaan als ik zo vrij mag zijn dit te vragen?
    Groeten, Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Elisabeth. De planken hingen er al toen wij dit huis kochten, ik kan je helaas niet vertellen waar de vorige bewoners deze hebben gekocht. Het zijn eigenlijk houten planken, net als het aanrecht. Ik verfde ze zelf wit..

      Verwijderen
  6. aha... dat kan natuurlijk ook ;-) groet, Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!