vrijdag 26 september 2014

★ New paint colours



  













Styling & fotografie: ©FRIVOLE





Terwijl iedereen maar blijft zeggen dat ik zeker weten weer iets moois van het nieuwe huis zal maken blijf ik maar twijfelen. Niet of het wel mooi zal worden, daar zit ik niet zo over in, maar of ik wel de juiste keuzes heb gemaakt. Er is zo ontzettend veel mogelijk en het is allemaal even mooi. Dat helpt niet. Wanneer ik voor een klant bezig ben maak ik een selectie uit verschillende stijlen waarvan ik denk dat die het beste aansluit op hun smaak en persoonlijke wensen. Of ik voeg twee verschillende stijlen samen tot een geheel, vaak heeft een stel een uiteenlopende smaak. Dat is voor mij een eenvoudige klus, ik voel snel aan wat voor type mijn klant is. Ik laat niet alles zien wat er mogelijk is, dit om te voorkomen dat de klant niet meer kan kiezen tussen het grote aanbod. Teveel keuze maakt het allemaal veel moeilijker dan het kan zijn. Er zijn zoveel prachtige kleuren in verschillende tonen, allemaal goed te combineren met prachtig behang in diverse dessins. Daarnaast is er een ruime keuze in vloeren, deuren, keukens en noem maar op. Ik weet hoe ik dit alles kan combineren tot een mooi geheel. In iedere stijl. Hoe moeilijk kan het voor jou zijn, krijg ik veel te horen. Wat blijkt, wanneer het voor mijzelf is vind ik het reuze moeilijk. Stiekem houd ik ook van een donker interieur, een beetje dramatisch, vooral in de herfst en de winter. Daar leent ons donkere nieuwe huis met het lage plafond zich niet voor. Ik moet rekening houden met het huis, wij zijn veel licht gewend, licht geeft ons energie. Daardoor zal er in het nieuwe huis wederom een witte vloer komen in combinatie met pasteltonen. Ik heb voor de langste wand die de keuken verbind met de woonkamer tot aan de serre gekozen voor de kleur 'Morning Tea', een vergrijsde oud roze teint. Voor de korte wand in het woonkamer deel koos ik 'Powder Blush', een poeder roze teint. Op de bakstenen muren in de serre komt de mint kleurige teint 'Sage'. Alle overige wanden verven we in de teint 'Pure White'. Uiteraard allen van Painting the Past. Ik heb helaas geen tijd om moodboards te maken om je te laten zien, ik doe het ditmaal zonder. Hoe spannend.. ook voor mij. 


 L♥VE





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Love to hear from you!