donderdag 11 september 2014

★ like mother like daughter..
















2 year old Annabel, fotografie: ©FRIVOLE






Beide een camera, ik mijn eigen, zij de oude camera die ik voor Pepijn kocht bij de kringloop. Zij pikte deze uit zijn kamer, in haar ogen de schatkamer. Eigenlijk verboden terrein maar stiekem mag ze daar pakken wat ze pakken wil. En dat doet ze. Wanneer Pepijn op school zit, is Annabel in zijn kamer te vinden. Ze ligt in zijn bed, knuffelt met zijn knuffelbeesten, 'leest' zijn boeken en speelt met zijn speelgoed. Het is haar geheim. Nu en dan is Pepijn iets kwijt, nooit is hij boos als hij ontdekt dat Bella het in haar bezit heeft. Ik leg minder vast van Annabel dan ik deed van Pepijn op dezelfde leeftijd.. Mijn leven is drukker dan toen, wat natuurlijk geen excuus mag zijn maar ik merk dat ik daardoor veel minder stil sta bij de bijzondere momenten zoals eerder wel het geval was. Ik mis het, ik ben geen moeder geworden om alles als vanzelfsprekend aan mij voorbij te laten gaan. Waarom moet ik dit keer met mezelf afspreken vaker fotomomenten in te plannen met Annabel waar ik dat voorheen bij Pepijn spontaan deed? Het is druk, dit leven van ons momenteel. Bella is ons tweede kindje, zij heeft ons nooit voor zich alleen, wat voor Pepijn wel zo was. De wereld draait niet om haar alleen, er is ook nog haar grote broer. Pepijn is haar allerbeste vriend, een voor mij totaal onbekend soort liefde, ik heb geen grote broer en was tot mijn zeventiende enig kind. Iets wat ik nooit jammer heb gevonden. Ik ben ontzettend blij voor mijn kleine meisje met haar grote broer. Laatst waren wij drietjes op kraamvisite, er was een klein zusje geboren. De nieuwbakken grote broer was niet zo lief voor Annabel, "je mag niet zo onaardig doen tegen mijn zusje, hoor" zei de ervaren grote broer Pepijnemans. Als een vreselijk trotse moeder stapte ik even later in mijn fijne autootje, we deden kijk spelletjes, reden door hele grote plassen en hadden ontzettend veel lol...

L♥VE




6 opmerkingen:

  1. Wat een schatje ...prachtige foto's ...!...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze is zo leuk momenteel, alles aan het ontdekken, hele leuke fase, Ria.. Liefs!

      Verwijderen
  2. Annabel is een plaatje! De foto's zijn zo mooi: dat maakt het vast wel goed dat de kwantiteit minder is... De foto's zijn heel mooi voor later als je kinderen echt groot zijn!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je, Annasoer.. Ik probeer zoveel mogelijk momenten vast te leggen zoals ze zijn, ik heb eigenlijk niets met geposeerde foto's.. Lijkt me leuk voor ze om op terug te kijken later.. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat bekijk je dat allemaal mooi susanne. heel mooi geschreven. ik ben zelf nog heel even 29 en mijn jongste meisje is in mei 3 geworden en ze heeft nog een broer van 7 en een zus van 10. Ik geniet ook ontzettend veel mijn kleine meisje, ze is nog thuis en vind het heerlijk om te knuffelen.. eitjes, cup cakes te bakken of een taart te makken en noemt mij heel de dag mijn lieverdje :D Ze kan ook een enorm krengetje zijn hoor. Annabel ook?

    liefs sanne

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!