dinsdag 2 september 2014

★ en weer een stukje verder..











Van te voren wist ik niet dat de kleine veranderingen die ik graag wilde toepassen zoveel verschil zouden maken. Door de muur te verwijderen die de keuken afsloot en de lichtinval vanuit de twee grote ramen belemmerde kreeg het huis direct een hele andere uitstraling. Als je voorheen vanuit de hal binnenstapte had je aan je rechterhand direct de muur, met aan je linkerhand tegen de muur de piano. Aan de muur recht vooruit een grote open boekenkast vol boeken. Het stond vol en gaf een onrustig gevoel en het deed de ruimte veel kleiner lijken dan deze eigenlijk is. Wanneer je nu binnenstapt heb je aan je rechterhand de open keuken met twee grote ramen waardoor je naar buiten kunt kijken en het daglicht naar binnen schijnt. De piano blijft. Pepijn zou wel graag pianoles willen maar hij wil iedere maand weer iets anders dus we wachten het nog even af. Nu het kozijn met raam en de glazen deur die de serre van de rest afsloot zijn verwijderd kun je vrij rondlopen. Annabel haar kleine vingertjes kunnen niet tussen de zware deur komen, er zitten geen hand, wang en mondafdrukken op het glas en de open deur staat niet meer in de weg in de serre. Een hele verbetering. Vanaf de keuken tot het einde van de serre leg je dertien meter af, dat is nu de totale lengte van de ruimte die is ontstaan. Ik verklap alvast een klein dingetje, in de serre komt een drie en een half meter lange bank, deze hebben we laten maken van steigerhout. De bank staat nu nog in onze kleine tuin onder de overkapping..

L♥VE



8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Echt een fijne extra ruimte, Claudia.. Ik denk dat we er veel zullen zitten..

      Verwijderen
  2. Hai Suus,

    gefeliciteerd met jullie nieuwe woning! Is het helemaal naar je zin? Wij hebben ook net een huis gekocht maar kunnen pas in december beginnen. Een huis heeft altijd wel wat hebben we gemerkt. is de tuin lekker ruim dan is de keuken weer te krap. Zo hebben wij helaas ook wat compromiën moeten sluiten. Wij gingen voor ruimte, maar helaas is de tweede verdieping en de begane grond van hout en dat dreunt weer zo door.Ik vind het leuk om je verbouwing te volgen. Zelf kom ik even niet meer aan bloggen toe, maar ja wie weet in de toekomst weer. succes met alles liefs sanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Sanne.. Het is niet helemaal mijn vrije keuze geweest, ik heb een paar blogposts terug beschreven hoe, wat en waarom.. Ik maak er het beste van en mocht het echt niet bevallen zetten we het huis weer in de verkoop. Veel succes met jullie verhuizing, weet zeker dat je er iets moois van zal maken. Liefs!

      Verwijderen
  3. Super leuk om te volgen, hoe jullie van het huis jullie eigen stekkie aan het maken zijn. De eerste stappen zien er veel belovend uit. Succes met de rest. Grtz, Chris

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Chris! Ze kijken me steeds raar aan als ik weer met mijn camera kom aanzetten maar ik blijf zoveel mogelijk delen. Ook leuk voor ons om zo de ontwikkelingen weer eens terug te kunnen zien.. Groetjes!

      Verwijderen
  4. Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt, ben heel benieuwd hoe het allemaal wordt ;)
    Sterkte met alles en lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog van harte met jullie nieuwe woning en de verkoop van jullie oude huis. Erg leuk om de vorderingen te zien, ben benieuwd naar het eindresultaat :-) Hopelijk wordt het een huis waar jullie ook met plezier gaan wonen, succes met alles! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!