maandag 1 september 2014

★ changes, changes, changes









Het andere huis (nieuwe huis, andere huis, het blijft wennen) heeft een serre. Het is een vrijstaand huis met puntdak met vanaf hier op de foto's gezien aan de rechterkant de garage. Aan de linkerkant (te zien op de laatste foto hierboven) een deel wat er nog niet zo lang geleden aan is gebouwd. Mijn schoonmoeder was vanwege haar ziekte MS rolstoelgebonden, ze gebruikten de aanbouw als slaapkamer met aangrenzend een badkamer. Vandaar de twee badkamers in het huis. De serre is ruim en licht, mede vanwege de lichtkoepel in het plafond en natuurlijk alle ramen rondom. Het is een leuke extra ruimte die ik graag bij de rest wil betrekken. De pui met deur en ernaast een groot raam van plafond tot vloer vind ik een struikelblok, letterlijk. De allereerste keer dat Anne-Roel mij meenam om mijn schoonouders te ontmoeten bleef mijn hoge hak haken waardoor ik al struikelend de serre binnenviel. Ik kon gelukkig voorkomen dat ik languit op de grond belandde maar erg charmant was het allemaal niet. Ook de kinderen zijn er al regelmatig over gestruikeld.














Op de foto hierboven zie je links het raam en de openstaande deur naar de serre. Ik wil de serre bij de rest betrekken, de pui met raam en glazen deur er uit zodat het geen aparte afgesloten ruimte meer is. Scheelt ook weer ramen zemen. Ik houd van zoveel mogelijk vrijheid en zo min mogelijk obstakels. Daarbij wil ik een nieuwe vloer die overal doorloopt, vanuit de hal naar de keuken, naar het deel waar we onze eettafel plaatsen, het huiskamer deel, de serre en de aanbouw. Dit geeft een extra gevoel van ruimte en het is ook nog eens makkelijk voor stofzuigen en dweilen. Naast een mooi huis houd ik ook van een praktisch huis, liefst zo min mogelijk onderhoud en zoveel mogelijk woonplezier. Ik hoop ook steeds meer licht te kunnen vangen, licht geeft energie. De donkere dagen komen er weer aan, zodra wij verhuist zijn en er zullen wonen zijn de dagen alweer korter en avonden langer, heerlijk..

L♥VE






7 opmerkingen:

  1. Het zal uiteindelijk jullie mooie huis worden.....ben heel benieuwd hoor...!....succes !!...x!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stukje bij beetje wordt het steeds meer ons plekje, It's me.. Heel fijn..

      Verwijderen
  2. Wat zalig zeg zo'n "lichte plek in jullie huis, ben benieuwd wat de functie uiteindelijk hiervan gaat worden ;)"
    Fijne dag en lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal iedere keer veranderen met de seizoenen, nu in de zomer staat de schuifdeur naar de tuin altijd open en straks in de winter zal deze dicht blijven. Ik heb al ideeën maar verklap het nog even niet, Stella.. Liefs!

      Verwijderen
  3. Heel gaaf dat jullie de serre erbij gaan trekken!! Wordt heel mooi!

    Fijne week
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, lieve Els! Ik vind het zo zonde als het een aparte ruimte is waar je maar af en toe zit..

      Verwijderen
  4. Wat een heerlijke ruimte en wat een groot huis en nog vrijstaand ook ! Dit moet wel mooi worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!