maandag 15 september 2014

★ Almost finished..











De kleinste badkamer zal in de loop van deze week klaar zijn, jippie! Ik wist niet dat je zo blij kon zijn vanwege een badkamer. Maar wat wordt (en is) het mooi. Ik verbaas me erover hoe snel je vergeet hoe iets er oorspronkelijk uit zag, met de nieuwe tegels op de wanden en de nieuwe indeling is het al een hele verandering én verbetering. Je kunt hier zien hoe de badkamer er voorheen uit zag, gedateerd en hokkerig vanwege het kleine bad en de eenvoudige douchehoek. Eigenlijk wilde ik Tadelakt voor de badkamers, dit is helaas nogal prijzig en omdat wij twee badkamers moeten laten doen werd dit te duur. Je hebt hiervoor wel alternatieven maar die vinden wij net niet mooi genoeg of te bewerkelijk omdat het meer onderhoud vergt. Daarom werd het natuursteen, deze heeft een prachtige natuurlijke en matte uitstraling. We hebben gekozen voor een middelgroot formaat tegel. Er is een enorm aanbod tegels waaruit je kunt kiezen, maar rekening houdend met de ruimte is niet alles even geschikt. Omdat het een kleine ruimte is wilde ik niet al te kleine of te grote tegels gebruiken, beide zouden teveel benadrukken dat het een kleine badkamer is. Dit formaat is precies goed, het geeft een ruimtelijk effect en rust aan de ogen, de lijnen lopen mooi door en er is niet al teveel snijverlies vanwege de schuine wand. Omdat wij in de andere badkamer een bad laten plaatsen hebben we hier de ruimte benut voor een inloopdouche. Ik ben geen fan van een doucherekje aan de wand voor je flacons shampoo, etc. Daarom wilde ik daar graag een oplossing voor bedenken. In de wand die werd geplaatst liet ik twee nisjes plaatsen. Om de ruimte groter te laten lijken dan deze is heb ik gekozen voor dezelfde tegels op de vloer als op de wanden. De tegels worden gebruikt voor het gehele vloeroppervlak, dus ook in de inloopdouche. Zou je bijvoorbeeld een douchebak gebruiken zou deze de ruimte alweer verkleinen. Er komt een gootje in de vloer, de vloer loopt ook iets af, waardoor het water weg kan stromen. Let op, vloertegels kunnen wel worden gebruikt voor op de wand maar wandtegels kunnen niet worden gebruikt als vloertegels. Talloze foefjes kun je toepassen om een ruimte zo optimaal mogelijk te benutten en groter te laten lijken dan deze is, wanneer de badkamer klaar zal zijn zal ik hierover meer tips plaatsen. 


L♥VE






5 opmerkingen:

  1. Wauw erg mooi! :) Die nissen zijn ook gaaf geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Dita.. Ben zo benieuwd hoe het er uit zal zien wanneer het helemaal klaar is.. Moet nog even geduld hebben. Liefs!

      Verwijderen
  2. Wat word dat mooi zeg !!!....liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hè, Ria.. Ik heb nog nooit in een gloedjenieuwe badkamer gedouchte, ik kijk er naar uit.. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi. Zo zie je maar weer wat de esthetische (meer)waarde van mooie wandtegels kan zijn in een badkamer.

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!