zondag 24 augustus 2014

★ There goes the kitchen wall...













En weg is de muur.. Samen met een deel van de keuken is de wand die de keuken afschermde van de rest van de ruimte nu verwijderd. Wat een goed besluit! Ik heb er geen moment aan getwijfeld of wij er wel goed aan deden maar het is altijd even afwachten of het uiteindelijke resultaat overeenkomt met het plaatje in mijn hoofd. Dat is het geval. Niet alleen levert het meer ruimte op, er komt nu ook veel meer licht binnen. De ramen op de foto lieten eerst alleen licht binnen in de keuken, het eetkamer deel was erg donker. Wij hebben in onze huidige woning een hoger plafond en zowel aan de voor- als achterzijde grote ramen en daardoor flink wat lichtinval. Het is even wennen dat het nieuwe huis een stuk donkerder is. Doordat de wand nu is verwijderd komt er aan deze kant, de voorzijde van het huis, veel meer licht binnen. Een groot verschil met eerder. We zijn momenteel bezig met het ontwerp van de nieuwe keuken, er zijn veel mogelijkheden door de ruimte die we nu hebben gerealiseerd. Er is ruimte voor een kookeiland en/of een hoge wand waarin de apparatuur kan worden verwerkt maar wij hebben het liefst zo min mogelijk keuken. Ik heb nooit zoveel met keukenkastjes, het liefst zet ik een oude houten werkbank en wat trolleys neer met een spoelbak en een fornuis maar helaas moet het ook praktisch zijn. Ik beperk het tot een enkele rij keukenkastjes, soortgelijke opstelling als op de foto's hierboven maar dan zonder het hoge deel helemaal rechts. Alles op gelijke hoogte over de gehele breedte. Er komt een fornuis aan de wand links waarnaast vast nog plaats zal zijn voor een trolley. Ik verklap nog even niets over de kleur, of de kleuren van de vloer en wanden. Dat houd je nog van me tegoed..


L♥VE





13 opmerkingen:

  1. Helemaal goed ! Ik zie de grote eettafel al staan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke ruimte is het geworden! Leuk dat we mogen meegenieten van jullie nieuwe avontuur :-)

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie maken er wat geweldigs van, dat weet ik zeker! Komt goed, succes met de klus ;-) xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief dat je dat denkt, Marieke.. Ik doe mijn best ;-)
      Liefs!

      Verwijderen
  4. Moet je eens kijken wat een licht dit al oplevert. Gaat vast mooi worden!

    Groetjes,

    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was zo'n donkere ruimte, zo zonde.. Heel blij dat het muurtje weg is! Het was gelukkig ook zo gepiept.. Liefs!

      Verwijderen
  5. Wat een ruimte!! Heerlijk. Succes met het leukste werk, opbouwen. Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb ik echt zin in, Marcella! Moet nog even een paar weken wachten maar dan kan ik met helemaal uitleven.. Lieve groet!

      Verwijderen
  6. Het wordt vast super! Ik ga je op de voet volgen
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je het volgt, Barry.. Ik zal zoveel mogelijk foto's maken en delen.. Liefs!

      Verwijderen

Love to hear from you!