vrijdag 22 augustus 2014

★ New home! Not my kitchen
















De eerste foto's van het andere huis.. Ik zal de situatie even toelichten. Om het kort te houden en niet te ingewikkeld te maken, wij kopen het huis van mijn schoonmoeder en haar partner. Na het overlijden van eerst haar partner en vervolgens zijzelf hebben wij hun huis te koop gezet. Wij verwachtten niet dat het huis in de nabije toekomst een koper zal vinden, het is veelal aangepast voor de rolstoel en dat is nu eenmaal een zeer beperkte doelgroep. De twee kijkers die er zijn geweest vonden dan ook dat er teveel moest gebeuren om het aan hun wensen te laten voldoen en ze gaven aan dat ze het een te donker huis vonden. Het is niet bevorderlijk voor een woning om leeg te staan, wij hebben er een flinke taak bij om alles te onderhouden met name omdat het op een half uur rijden afstand is. Het is veel gedoe en op deze manier kunnen wij nog steeds niet de verdrietige periode afsluiten waar we zo aan toe zijn. Ons eigen huis is veel sneller verkocht dan wij hadden voorzien. De verwachting was nog minimaal een half jaar in ons huis te verblijven, in de tussentijd wilden wij het andere huis aanpakken en hopen op een koper. Dat loopt nu allemaal even anders. Het is niet mijn type huis, ik houd van oude huizen of iets unieks. Zo bekeken wij tijdens onze zoektocht prachtige oude huizen, een kerkje, een oude basisschool, allemaal plekken waar ik mijzelf graag zag wonen. Daarbij staat het huis in een dorp waar ik niets mee heb. Ik kan niet om de financiële voordelen heen en ik zie ook zeker de potentie van het huis, het doet bijna pijn om het zo te laten en te zien hoe het achteruit zal gaan. Daarbij is het van dierbaren geweest, dat alles bij elkaar zorgt er voor dat wij er nu mee bezig gaan. In oktober zullen wij verhuizen naar dit huis, per 3 november is ons huidige huis van de nieuwe eigenaren. Ik begin langzaamaan te wennen aan het idee...














De grootste verandering is de keuken. De huidige keuken verdwijnt. Ik maakte deze foto's gisteren op een redelijk zonnige dag. Ik vertelde mijn moeder (op de foto) over de plannen. We ruimden spullen op, maakten wat schoon en probeerden ons voor te stellen hoe het er uit zal zien na alle aanpassingen. Aan het gezicht van mijn moeder te zien kon zij het zich moeilijk voorstellen, ik iets beter. In het huis is het vrij donker omdat de lichtinval vanuit de keuken wordt onderbroken door de muur op de foto hierboven. Deze muur zal verdwijnen. Er komt een nieuwe keuken, met fornuis -ik houd van een echt fornuis met grote oven- zo min mogelijk keukenkastjes en een grote vrijstaande koelkast. Een open keuken zodat het eetkamer deel overloopt in de keuken en er plaats is voor een lange eettafel, liefst 4 meter lang. De nieuwe keuken moet ervoor zorgen dat dit deel van het huis breder zal lijken waardoor je een veel ruimtelijker gevoel zal krijgen. Nu nog bedenken wat wij met de oude keuken moeten doen. Mocht je iets weten mail dan gerust, info@frivole.nl


L♥VE




16 opmerkingen:

  1. Ik heb er alle vertrouwen in dat jij er iets heel moois van gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor het vertrouwen, Shila! Ik ga zeker mijn best doen.. Fijn weekend!

      Verwijderen
  2. Jij maakt er vast weer iets moois van! Some people dream of a beautiful place, others make a place beautiful....Succes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is mooi gezegd, Greta! Manlief en de kinderen zijn al helemaal happy, komt bij mij straks ook wel.. Fijn weekend!

      Verwijderen
  3. Wat een verstandig besluit van een moeilijk verhaal........maar straks is het helemaal jullie huis toch ??..of is het de bedoeling dat jullie dit huis na het aanpassen gaan verkopen??...en de keuken zou ik op mp zetten....ziet er nog zo nieuw uit...sterkte met alles..liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is straks ons huis, It's me.. We zijn wel van plan er een aantal jaar te blijven wonen. De keuken is vrij nieuw en amper gebruikt, hij moet er alleen wel al dit weekend uit, maandag begint de verbouwing.. Liefs!

      Verwijderen
  4. Zo te zien heb je een goeie basiskeuken. Jammer dat je hem er helemaal eruit gaat halen. Vooral voor je portemonnaie. En als je al weet dat je er niet lang zult wonen .Wij zijn op dit moment onze bestaande keuken aan het renoveren naar mijn smaak. We doen dit op het bestaande keukenblok. Het scheelt financieel aanzienlijk. Er zijn ook bedrijven die bestaande keukens renoveren. Dat is ook altijd nog goedkoper als nieuwbouw. Het zijn maar suggesties.... succes met alles, het komt vast goed ! Groetjes, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet een keuken naar onze smaak, Nellie.. Ook niet met een paar aanpassingen, wij willen ook een andere opstelling. En het buget laat dit ook prima toe. Lief dat je meedenkt!

      Verwijderen
    2. Wordt vast fantastisch....ik volg je ! :)

      Verwijderen
  5. Spannend, Susanne! Maar het wordt vast weer een mooi stekje. Veel succes en probeer ervan te genieten.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, soms lopen dingen zo en moet je je gewoon met de stroom mee laten voeren! Ik weet zeker dat het huis heel aantrekkelijk zal worden: het weerspiegelt tenslotte het karakter van de bewoners! Veel plezier en succes, ga je lekker verder volgen~!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat een geweldige ruimte!! Komt vast helemaal goed! Veel succes met verhuizen en de verbouwing

    Fijne zondag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je verhaal raakt me meis, een moeilijke en verstandige keuze...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Susanne,

    so dat is allemaal wat jullie mee hebben gemaakt... en nu zo'n taak erbij. De basis van het huis is wel goed dat scheelt met klussen.. ik hoop dat jullie daar toch een mooie tijd zullen krijgen en een echte thuis. wie weet wat het jullie daar nog allemaal brengt.

    lies sanne

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!