woensdag 27 augustus 2014

★ Bella's 2nd birthday










In de weken dat ik mijn online leventje even in de wacht zette om me volledig te richten op de kinderen vierden wij Annabel haar tweede verjaardag. Mijn kleine meisje, mijn dochter, mijn hittepetit, mijn favoriete mensenmeisje waar ik zo zielsveel van houd. Zij maakte van mij een meisjesmama waar ik nog steeds nu en dan aan moet wennen. Het verschil met Pepijn is zo groot, ik moet alles weer opnieuw uitvinden. De foefjes die werkten bij Pepijn werken niet bij Bella en de dingen waar hij zo van genoot vindt zij niets aan. Pepijn sprak al snel en hield sindsdien niet meer zijn mond, Annabel gebruikt slechts een paar woorden, net genoeg om duidelijk te maken wat ze wil. Ze is oplettend, stapt voorzichtig over drempels, is lenig, springt met twee voeten van de vloer, iets wat bij Pepijn met vijf jaar nog steeds niet zo wil lukken. "Van wie houd je nou het meest, mama", een vraag die Pepijn mij regelmatig stelt. Ik houd intens veel van mijn kinderen, vijftien jaar geleden kon ik de gevoelens van vriendinnen met een toekomstige kinderwens niet delen, ik zag het moederschap niet als een doel in mijn leven. Mijn kinderen zijn hetgeen waar ik het meest trots op ben, pas toen ik moeder werd ontdekte ik dat het juist datgene is wat zo bij mij past. Deze rol is mij op het lijf geschreven, ik ben wie ik moet zijn op dit punt in mijn leven waar ik wil zijn. 

L♥VE

7 opmerkingen:

  1. Nouuuu we zijn niet alleen 2 bloggende blonde propjes (jouw tekst :-) met dezelfde naam, dit had mijn verhaal kunnen zijn. Ook geen type die altijd moeder had willen worden, twijfelde zelfs of wel moeder wilde worden. Zooooo blij dat ik dit wel heb gedaan en mag meemaken, het mooiste wat er is.

    Gefeliciteerd en geniet van je mooie kindjes!

    Liefs Suus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaah, haha.. Zo geestig, de overeenkomsten! Misschien dat ik je daarom ook zo graag volg.. Liefs!

      Verwijderen
  2. Ik blijf het zeggen.....je praat altijd zo lief over je kindjes, daar geniet ik intens van !!
    Wat is Bella toch ook een heerlijk kind om te zien en dat haar, wat is het alweer lang.
    Fijne dag en lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief van je, Stella.. Ik heb ook lieve kindjes, niet altijd maar dat hoort er allemaal bij.. Eigenlijk moet ze naar de kapper maar ze laat haar haren kammen al niet toe dus we blijven het wat uitstellen ;-) Liefs!

      Verwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met jouw favoriete dochter, lekker vieren met jouw favoriete zoon en favoriete man ;) Groetjes! En wat een prachtige foto's weer !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd! Lekker genieten van je gezinnetje. Mooie foto's ook weer :)

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!