maandag 5 mei 2014

★ kindjes #vakantie


























©FRIVOLE





Als grote broer van een klein zusje zijn er nu en dan dingen die je je moet laten welgevallen. Bijvoorbeeld haarspeldjes in je haar. Pepijn is een fijne grote broer, geduldig, zorgzaam en lief. Annabel is een ondeugend klein zusje met verleidelijke ogen die vanonder lange wimpers hun werk doen. Liefde, geluk, woede en verdriet wisselen zich op een dag snel af bij haar, dat alles goed af te lezen aan die mooie ogen. Zelfs prachtig met tranen. Ik had nooit kunnen bedenken dat het zo compleet zou zijn na de komst van Annabel. We waren vreselijk gelukkig met zijn drietjes maar dat geluk kon dus nog groter. Fijn. Druk is het wel, ik ben immers maar één persoon en hoezeer ik ook mijn best doe en hoe groot de wil ook is, ik kan me onmogelijk in tweeën verdelen. Het gaat goed, heel goed maar kan natuurlijk altijd beter. Ik laat vaak genoeg steekjes vallen en besef dagelijks dat er dingen beter kunnen maar vanwege mijn gebrek aan streven naar perfectie laat ik alles zoals het is en zeg ik nu en dan 'Sorry, dat had mama even beter aan moeten pakken'. Waarop altijd een 'Geeft niet, mama' volgt en we gewoon weer verder gaan met waar we mee bezig waren. Ik ben nog steeds de liefste mama van de hele wereld -'Weet je waarom ik zeg van de hele wereld, mama?', 'Omdat ik maar één mama heb en je natuurlijk al mijn liefste mama bent'- en nog steeds wil Pepijn iedere week met mij trouwen. -'Wat maakt het uit dat je al met papa getrouwd bent, vind ik helemaal niet erg'-. Over een paar jaar zal Annabel dezelfde dingen zeggen tegen haar papa..


L♥VE












6 opmerkingen:

  1. Wat worden ze toch groot en wat praat je toch vreselijk lief over jullie kroost !!!
    Lieve groet en GENIET zo veel je kunt,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve grote broer; maar wat een groot zusje alweer...8-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, die tijden heb ik ook gekend. Maar ze zijn nog gek op elkaar, mijn zoon en dochter.
    Joh, en het geeft niet als je af en toe steekjes laat vallen. Vroeger hadden ze tien kinderen en toen ging het ook. Het is goed dat kinderen ook leren dat het niet altijd perfect is en dat mensen (ook mama's) fouten maken.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief zo samen.
    Ik vind dat gebloemde paneel (?) achter je bank erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om te lezen dat het goed gaat met jou en je lieve gezin. Pepijn en Annabel worden al snel groter zie ik! Heel veel geluk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind je bank nog steeds geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!