dinsdag 13 mei 2014

★ FRIVOLE #industrieel chic































Het is soms nog wat onduidelijk voor anderen wat ik nou eigenlijk doe. Ik ben er eens voor gaan zitten om dit te verduidelijken en dat is nog niet zo makkelijk. Geen opdracht is hetzelfde, iedereen heeft zo zijn eigen wensen en vraagt iets anders van me. Ik doe wat me wordt gevraagd. Dat kan zijn stylingadvies voor een kinderkamer waarbij ik ook handgemaakte items verkoop gemaakt door mijzelf. Stylingadvies voor een ruimte (of alle ruimtes in een huis) waar alles al klaar is, ingericht en wel maar waar nog wat sfeer mist en ik op zoek ga naar de juiste accessoires. Of adviseren en begeleiden in het vinden van de juiste kleuren in huis, kleurgebruik is iets waar mensen vaak over blijven twijfelen, ze willen wel maar durven niet zo goed. Of, zoals in dit geval een totaaladvies. Sfeer, stijl, kleur, meubelen en accessoires. Ik deel niet alles wat ik zoal doe, als ik in opdracht werk betaald mijn opdrachtgever voor dat advies. Het voelt niet goed om dit dan met iedereen te delen, zo kan een ander het kosteloos overnemen en er zijn voordeel mee doen. Ik maak af en toe een uitzondering zodat ik het kan gebruiken als voorbeeld. Bij deze..

# industrieel chic 
Een combinatie van design, handgemaakt, oud en nieuw, mat en glanzend. Contrast is wat in mijn ogen een interieur alles behalve voorspelbaar of saai maakt maar verrassend en speels. Kleuren versterken elkaar, in dit geval knalt het mint in combinatie met de grijstinten, de kleur grime trekt direct de aandacht. Een grote open ruimte, huiskamer en eetkamer ineen met een werkplek, muren van 3.60m hoog, door de vele hoge ramen veel lichtinval. De kleur grime gebruik ik in een deel van de ruimte om deze toch een intieme sfeer te geven. Voor de werkplek gebruik ik de kleur mint, in dit geval moet de werkplek energie brengen en ondanks dat het in dezelfde ruimte is toch als een aparte plek aanvoelen. Door ander kleurgebruik, mint op de wand, in combinatie met twee mosterdgele stoelen (hay) en een door mij gemaakt zwevend bureau van underlayment heeft deze plek een eigen stijl, contrasterend met de rest van de ruimte. Een grote robuuste teak houten eettafel leent zich uitstekend voor verschillende stoelen, draadstoelen en kuipstoelen in verschillende kleuren. Verlichting speelt een grote rol, een goed lichtplan is geen overbodige luxe. Er zijn verschillende soorten verlichting, daar ga ik een andere keer misschien nog wel eens dieper op in. In dit geval lag het lichtplan er al en beperkte ik me tot de sfeerverlichting. Bijzondere, opvallende items die naast functioneel ook nog eens zeer decoratief zijn. Niet goedkoop, wel zeker hun geld waard. Een interieur hoeft niet direct af te zijn, het plan ligt er en in de loop der jaren kunnen ze steeds weer iets aanschaffen. Er mag iets te wensen overblijven.. 

*Merci Brooklyn Tins, Lenneke Wsipelwey,  Painting the Past, Hellooow handmade, Elke van den Berg, Fromage la Rue, umlaute Stoer Metaal.


L♥VE







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Love to hear from you!