zondag 11 mei 2014

★ Dubbel



Styling & fotografie: ©FRIVOLE





De tweeëndertigste moederdag als dochter. De vijfde moederdag als mama. De tweede moederdag als mama van twee. De eerste moederdag zonder schoonmoeder. Ik sliep uit, ik kreeg een overheerlijk ontbijtje en twee prachtige cadeaus, zelfgemaakt en zelf gekocht. We hebben veel geknuffeld, gekust en gelachen. Ik ben eigenlijk geen uitslaper, zodra ik wakker word kan ik niet wachten om uit bed te stappen. En ik ben altijd vroeg wakker, soort van pluk de dag gebeuren, te zonde om te lang in bed door te brengen. Op moederdag blijf ik in bed liggen tot ze boven komen met mijn ontbijtje. Gewoon voor het idee, ik ontbijt het liefst lekker met zijn allen aan tafel, het ontbijtje gaat onaangetast weer mee naar beneden alwaar we het verorberen. Het is anders nu, na het overlijden van mijn schoonmoeder. Anne-Roel heeft geen moeder meer. Voorgaande jaren hesen we ons snel in de kleren en vertrokken naar mijn schoonmoeder en vervolgens naar mijn moeder, of andersom. Ditmaal doen we rustig aan, staan stil bij het verdrietige en vieren het mooie van het leven. Een feestelijke dag met een rouw randje. Ik wens alle vrouwen een fijne dag. De moeders, de dochters die hun moeder moeten missen, de bijna moeders met een vurige kinderwens die nooit in vervulling zal gaan, de moeders die een kind zijn verloren en alle aanstaande moeders met bol buikje. Laat je in het zonnetje zetten of zet een ander in het zonnetje. Je verdient het..

L♥VE




4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie post...sterkte vandaag...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief van je om zo ook stil te staan bij "andere" moeders en voor jullie sterkte vandaag !
    Lieve groet,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gesproken. Sommige mensen vinden Moederdag een commercieel gebeuren maar het is juist goed om stil te staan op zo'n dag.
    Hartelijke groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!