maandag 7 april 2014

★ kleuradvies #1










Styling & fotografie: ©FRIVOLE




Ik ontvang veel aanvragen voor kleuradvies, kleuren combineren blijkt voor velen een lastig iets. Regelmatig lees ik een mailtje met foto waarbij mij wordt gevraagd welke kleur ik zou adviseren. Zo simpel is het niet. Ik kan niet zomaar een kleur noemen en garanderen dat die kleur het gewenste resultaat zal leveren. Ik kijk naar een ruimte, vloeren, plafonds, zelfs naar deuren en kozijnen en vooral lichtinval. Lichtinval op het noorden is bijvoorbeeld weer heel anders dan op het zuiden. Daarbij geef ik zelden advies waarbij ik maar één kleur gebruik, kleuren versterken elkaar en juist het combineren van kleuren is voor mij een uitdaging die ik iedere keer weer met veel liefde aan ga. Ik zal proberen hier op mijn blog wat duidelijkheid te verschaffen over kleur en wie weet neem ik de twijfel bij je weg, durf je uiteindelijk zelf ook meer kleur toe te voegen in huis. Vaak heb je wel ideeën en heb je alleen een zetje nodig met een klein beetje begeleiding om de juiste kleur in de juiste toon te vinden. Bovenstaande foto's wil ik gebruiken om duidelijk te maken hoe kleur ook misleidend kan zijn. Het kastje is geverfd in de kleur 'Green Tea' van Painting the Past. Hetzelfde kastje in een andere ruimte met verschillend daglicht en een andere achtergrond zorgt er voor dat de kleur heel anders wordt weergegeven. Ik gebruik dit vaak als voorbeeld om aan te geven dat de kleur op de muur in het huis van vrienden ineens heel anders kan zijn thuis op je eigen muur, een onaangename verrassing waar veel mensen vaak raar van staan te kijken. Binnenkort meer kleur weetjes...


L♥VE









4 opmerkingen:

  1. ongelooflijk!!Wat een verschil! En leuk om er meer over te leren/lezen. Ik wil binnenkort 1 muur in de woonkamer verven. Of misschien behangen. In ieder geval een kleur geven. Dus ik ben benieuwd naar tips daarover :-)Groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!