vrijdag 7 maart 2014

©FRIVOLE






Styling & fotografie: ©FRIVOLE





Het zonnetje schijnt zo heerlijk! De slaapkamer is zo licht en fris, zonlicht zorgt voor een prachtige gloed waardoor alles er mooier uit ziet. We hebben een eenvoudig bed van blank steigerhout laten maken, heel simpel. Omdat de zolder één grote ruimte is met onze werkplek en het slaapgedeelte plaatste ik het zelfgemaakte hoofdbord aan het hoofdeind. Het gecapitonneerde hoofdbord zorgt voor een afscheiding. Ik heb het gestoffeerd met een poeder roze stof van Tilda. Omdat ik iets anders wilde dan gestoffeerde knopen gebruikte ik grote parelmoer roze knopen voor het capitonneren. Ik zal proberen een uitleg te geven, een werkbeschrijving. Ik maak altijd van alles maar ben zo slecht in uitleggen hoe, vergeef me als het wat onduidelijk is.
Ik gebruikte een plaat MDF, schuimrubber, fiberfill, stof, knopen, touw en nietjes in de tacker. Gebruik een goede dikke plaat MDF voor de stevigheid. Het formaat bepaal je zelf. Het schuimrubber moet dezelfde afmetingen hebben. Voor de fiberfill reken je extra voor alle zijdes. Zorg dat je de stof ruim op maat hebt. Denk na over de verdeling van de knopen, bereken waar ze moeten komen en teken het af op de plaat MDF. Boor gaten op de punten die je hebt afgetekend. Leg eerst de stof neer, vervolgens de fiberfill, dan het schuimrubber en daarop de plaat MDF. Je kunt er eventueel voor kiezen tussen het MDF en de schuimrubber dubbelzijdig tape te plakken zodat het niet zo snel verschuift. Je pakt nu steeds tegenoverliggende punten van de fiberfill en niet dit vast aan de plaat MDF met de tacker. Vervolgens doe je hetzelfde met de stof. Hierna steek je een lange dikke naald met touw door de stof op de plekken waar je de gaten hebt geboord en rijg je hier de knopen aan. Aan de achterkant trek je het touw aan, leg je een knoop in het touw en niet je dit vast aan de plaat MDF. Wil je het echt gecapitonneerd hebben dan moet je de knopen al bevestigen voordat je de stof vast hebt gemaakt aan de plaat MDF. Ik wilde maar een licht effect en koos voor mijn eigen manier, vond ik iets makkelijker. 
Fijn weekend!

L♥VE


2 opmerkingen:

  1. het ziet er allemaal heerlijk licht friss en zoet uit. Heel mooi en knap gemaakt hoor.

    liefs sanne

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!