maandag 24 februari 2014
















Fotografie: ©FRIVOLE




Vakantie! Pepijn heeft een weekje vrij van school. Zaterdagochtend wekte ik hem vanwege zwemles wat niet door bleek te gaan maar dat ontdekte hij en AR pas na aankomst in het zwembad. Pepijn heeft vier weken zwemles overgeslagen vanwege een oorontsteking en daarop volgend een gehoorgangontsteking, de mededeling dat zwemles afgelopen zaterdag niet doorging is aan ons voorbij gegaan. Gelukkig mochten hij en AR alsnog lekker zwemmen, waardoor Pepijn ontdekte dat gewoon vrij zwemmen veel leuker is dan zwemles. Je behaalt op die manier helaas geen enkel diploma, dus wij opperden nog even vol te houden waarop hij zich weer voornam tot en met het C diploma door te gaan. Onlangs vierden wij zijn vijfde verjaardag, Pepijn is geboren op vrijdag de dertiende van 2009. Gezien zijn niet te stillen honger naar informatie en wetenswaardigheden zit hij boordevol vragen. Lang leven tv programma's als het Klokhuis en Freek in het wild. Vragen omtrent zijn geboorte zijn lastig te beantwoorden. Het was de meest vreselijke week uit mijn en AR zijn leven waarin we van de ene emotie in de andere vlogen met een uiteindelijk geweldig resultaat, ons zoontje. Alles wat fout kon gaan ging fout, ik verkeerde in levensgevaar en AR werd verteld dat ik het waarschijnlijk niet zou overleven en ik miste vanwege de levensreddende operatie die volgde de eerste zeven uren uit het leven van Pepijn. Er is geen mooi verhaal te vertellen. Veel liever vertel ik over de dagen erna. De dagen vol liefde en geluk. Als je uit elkaar zou kunnen knallen van geluk zou ik het weten. De dagen vol waardering. Voor elkaar, voor het leven en voor alles waar we voor hebben gewerkt en ons voor hebben ingezet. Ik zou volgens de artsen minstens een jaar niet kunnen werken en besloot mijn werk op te zeggen en me volledig te richten op het moederschap. Ik ontving veel kritiek over deze keuze en er was weinig begrip. Ik ontdekte dat mijn naderende einde, de ervaring van het bijna dood gaan mij drastisch heeft veranderd. Ik geef niet om de mening van anderen, ik sta achter mijn keuzes en geniet van de mogelijkheden en de vrijheid die het me bied. Het gras is niet groener aan de overkant en als dat wel het geval is dan gun ik dat de overkant van harte zonder dat het mij beïnvloed. Ik vergelijk mij niet met anderen, ik doe wat mijn hart mij ingeeft en waar ik gelukkig van wordt. Wat doe je nou eigenlijk, wordt mij vaak gevraagd. 
Ik geniet..


L♥VE





14 opmerkingen:

  1. Prachtige post, Susan! Doen waar je zelf achter staat, wat de mensen er ook van zeggen! Succes en sterkte met alles hoor!

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, prachtig gezegd !!
    Trots zijn op wat en wie je bent hoor !!!!!!!
    Lieve groet,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En je waardering voor het leven heb je zo mooi beschreven! Mooi dat je geniet! Doe ik ook, ik heb een kind met een beperking...Daardoor leven we van dag tot dag en hoe zijn stemming is. Genieten van al het mooi's in het leven....fijne voorjaarsv

    BeantwoordenVerwijderen
  4. voorjaarsvakantie! Liefs, Debora
    Ps. Dit stukje hoort nog bij het stukje hierboven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt groot gelijk!! Ook ik stopte met werken na de geboorte van mijn oudste (nu 21 jaar geleden). Het commentaar was niet van de lucht, maar het is de beste beslissing die ik ooit heb genomen. Wat heb ik genoten van de kinderjaren van mijn kinderen. En ik geniet nog steeds! Werk inmiddels 1,5 dag per week (veel te weinig volgens velen), maar zo heb ik ook nog tijd voor de leuke dingen van het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt groot gelijk!! Ook ik stopte met werken na de geboorte van mijn oudste (nu 21 jaar geleden). Het commentaar was niet van de lucht, maar het is de beste beslissing die ik ooit heb genomen. Wat heb ik genoten van de kinderjaren van mijn kinderen. En ik geniet nog steeds! Werk inmiddels 1,5 dag per week (veel te weinig volgens velen), maar zo heb ik ook nog tijd voor de leuke dingen van het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geschreven! Een fijne vakantie samen! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie post. Iedereen moet toch zelf weten wat hij doet. Ik denk dat jij de beslissing juist met heel je hart hebt genomen en ik denk dat je er nog nooit een minuut spijt van hebt gehad. Wat wil je nog meer! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi geschreven, genieten van iedere dag! Liefs Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi geschreven!! Ben het helemaal met je eens!
    Mij wordt wel eens gevraagd 'verveel jij je nooit'? Nee, ook ik geniet van mijn gezin!! Hiernaast kan ik me volledig storten op mijn grote passie interieur :-)

    Fijne dag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je verhaal raakt me. Wat een prachtige zoon hebben jullie! En wat anderen ook vinden... Jij leeft het leven zoals het volgens mij ook bedoeld is, je geniet van de écht belangrijke dingen. En dát lieve Susanne, pakt niemand je ooit af. Kus Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi geschreven!
    Ook een hele goede boodschap voor iedereen zonder verschrikkelijke ervaringen.
    Genieten en blij zijn met wat je hebt en hoe het gaat.

    Fijne vakantie!
    Groeten Maartje

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!