zondag 1 december 2013




Foutje..

























Styling & Fotografie: FRIVOLE





Ik heb altijd restanten liggen van verschillende projecten, zo ook steigerhouten planken. Omdat wij alleen een huisnummer hebben en geen naambord leek het me wel leuk om zelf iets te maken. Ik wil nu eenmaal graag dingen die een ander niet heeft en wat is er dan beter dan iets zelf maken. Van de planken maakte ik een huis, zo ongeveer 1 meter hoog. Het oorspronkelijke idee was om met spijkers onze namen te vormen en daar draad langs te spannen, een 3D effect. Op papier tekende ik onze namen en plaatste zwarte stipjes daar waar ik een spijker in moest slaan. Toen ik eenmaal begon kwam ik tot de ontdekking dat de spijkers te dicht op elkaar stonden, dat zou een onleesbaar rommeltje worden. Ik besloot gaatjes te boren, XL garen door de gaten te rijgen om daarmee de letters te vormen. Helaas was het hout hier en daar wat ingedeukt omdat ik de spijkers er met lichtelijk geweld uit moest trekken. Niet mooi.. Daarbij vond ik het hele idee van het XL garen rijgen wat knullig en vond ik het effect erg tegenvallen. Gelukkig ontdekte ik dat al bij de eerste letters, haha.. Omdat ik er wel klaar mee was heb ik alles opgeruimd en er niet meer naar omgekeken. Ik heb wel een nieuw idee waarvan ik nu al weet dat dat wel het gewenste resultaat zal geven, ik hoop binnenkort tijd te vinden om het toch af te maken.. 

Bedankt voor al de lieve reacties en mailtjes, ik hoop zo dat ik snel weer eens tijd heb om je persoonlijk te bedanken (althans, zo persoonlijk mogelijk via het web). 


L♥VE



6 opmerkingen:

  1. Jammer dat het mis ging :-(
    Soms heb je van die dagen...als mij zoiets gebeurt ben ik de rest van de dag in een slecht humeur en wil er dan ook niet meer naar omkijken!

    Fijn zondag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het hout onbehandeld? Met water en een strijkbout kun je deuken wegkrijgen of toch verbeteren. Misschien een tip voor een volgend projectje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat jammer is dat als je je erop verheugd en er tijd insteekt, maar gelukkig was e op tijd gestopt. Toch vond ik het er best leuk uit zien... Dat stoere hout en het zachte pastelkoord... heel mooi. Ik vroeg me alleen af als je het buiten hangt of het dan niet vies word? Voor de volgende keer veel sucses.

    liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha het klinkt als een heeel leuk idee! Ook dat XL garen ziet er leuk uit.. maar goed, we hoeven er dus niet aan te beginnen? Wel jammer! Succes met het bedenken van iets anders.. ;) Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zoiets heb ik ook regelmatig! Ik vond eens een leuke quote op Pinterest, volgens mij zoiets als 'It was much cooler in my head!' Je bent vast al met je nieuwe project bezig, ik ben benieuwd! Xx

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!