vrijdag 6 september 2013



De 
secretaire 
en tips!
















Styling & fotografie: FRIVOLE




Ik verfde de secretaire in de kleur 'Rose White' van Painting the Past, een zacht zalmroze kleur. Voor het mooiste resultaat breng je meerdere lagen verf aan. Kun je niet direct een kleur kiezen en blijf je twijfelen tussen verschillende kleuren, koop dan testpotjes. Het is zo vervelend wanneer je klaar bent en blijkt dat je toch liever voor een andere kleur had gekozen. Dat kost je veel tijd, verf en geld. Om dit te voorkomen is het raadzaam eerst verschillende kleuren aan te brengen op een normaliter niet zichtbare plek. Zo kunnen de kleuren even op je inwerken en is de kans kleiner dat het resultaat je niet bevalt als je een uiteindelijk een kleur hebt gekozen. Vergeet niet vooraf te ontvetten en schuren, een saai klusje maar zeker nodig voor een perfect resultaat. In dit geval liet ik de greepjes origineel, veel te mooi om te verven. Met de klep open is het een beeldig bureautje met allemaal vakjes voor prullaria. Secretaires hebben vaak deurtjes of meerdere lades onderin waardoor het wat massief oogt. De reden dat ik voor deze viel zijn de hoge, smalle pootjes. Als je niet groot behuisd bent is het goed te kiezen voor meubels waar je onderdoor kunt kijken. Hoe meer zichtbare vloeroppervlak hoe ruimtelijker. Deze secretaire staat inmiddels bij mijn ouders en zusje (16jr)  in de woonkamer omdat ook zij er erg van gecharmeerd zijn. Ik wil er niet definitief afscheid van nemen. Zij hebben de secretaire in bruikleen, tot ik iets verander in huis en er weer plaats voor heb. 


L♥VE

3 opmerkingen:

  1. Hij is heel mooi en inderdaad apart door de hoge smalle poten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kamer. Je hebt de vloer gelakt zie ik. Onze vloeren in ons nieuwe huis zijn ook van hout. Ik wilde ze eigen alleen grondverfen wit in verband met de kosten. Denk je dat ik daar verstandig aan doe of denk je dat het dan niet mooi blijft

    liefs Sanne fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige secretaire. Helaas hebben mijn ouders onze oude secretaire een tijd terug weggedaan. Zonde

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!