maandag 30 september 2013



Verandering..


















Styling & fotografie: FRIVOLE




Ik moet echt dingen weg doen, ik heb gewoon veel te veel spullen liggen. Onze opslagplaats zit vol, ik kan er niet eens meer naar binnen zonder over banken, stoelen, ledikant, kisten en dozen te klimmen. Daar moet ik binnenkort echt eens alles gaan organiseren. Zo ook op zolder, nu de webshop is gesloten wil ik alles wat gaan veranderen. Voorheen inspireerde alle kleurtjes me tot het maken van nieuwe artikelen, nu maakt het me onrustig. Ik heb ongelofelijk veel prullaria, stofjes, garen, knopen, lint, etc. Heel veel zit in glazen olvarit potjes die op mijn bureau staan maar nu ik het niet meer dagelijks nodig heb hoeft het niet meer binnen handbereik te staan. Het was allemaal heel handig net als de stoffen op mijn trolley maar nu is het tijd voor iets anders. Op de laatste foto zie je hoe de ene kant van de zolder met mijn werkplek overloopt in de andere kant van de zolder met onze slaapplek. De eerste hoogglans witte kastdeur is één van de drie kledingkasten van ons. Achteraf ben ik van mening dat we veel beter een enorme kastenwand op maat hadden kunnen laten maken, nu vind ik het veel te veel gedoe om te laten doen. Of misschien ook niet, ik ben er nog niet over uit. In elk geval ga ik het nu helemaal omgooien. Tijd voor iets nieuws, hopelijk krijg ik daar weer wat energie van. Ik heb de laatste tijd een beetje het gevoel dat ik wat achter de feiten aanloop, ik merk dat het afgelopen jaar best veel van me heeft gevergd. Wat was het een vreemde tijd, de geboorte van Annabel met direct daarna het ziektebed van de partner van mijn schoonmoeder, al snel gevolgd door zijn overlijden. Alles wat daaromheen geregeld moest worden, de zorg voor mijn schoonmoeder vanwege de MS, zorgen dat zij een plekje krijgt waar ze de dagelijkse zorg krijgt die ze verdient (waar we nog steeds mee bezig zijn). Mijn opa die besloot dat het mooi was geweest en hij niet meer afhankelijk wilde zijn van de dozen vol medicatie die hem alweer wat jaartjes op de been hielden. Mijn opa, de enige man in mijn leven die mij vanaf mijn geboorte tot enkele maanden geleden bijstond in alles wat ik beleefde. Ik mis mijn opa, vooral nu mijn eerste verjaardag zonder hem er aan komt. Geen telefoontje waarbij hij hard schreeuwt omdat hij de afstand van telefoon tot telefoon moet overbruggen. Nooit meer de fijne woorden vol trots waarbij hij me zegt dat ik zijn pop ben en ik dat nooit moet vergeten.. 
Ik wens je een fijne nieuwe week.


L♥VE

7 opmerkingen:

  1. Tijd om je hoofd leeg te maken en daarom je spullen op te ruimen. Het geeft je vaak weer inzicht op wat belangrijk is en hoe nu verder te gaan. En die kast op maat............jullie zijn er zelf handig genoeg voor.
    En je verdriet om je dierbaren heeft even de tijd nodig. Sterkte en succes met het ordenen van je leven. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Opruimen zorgt voor rust en zo krijg je weer plaats voor nieuwe spullen :-)
    Ik ben een grote fan van opruimen, heb weer heeeel veel op MP gezet!
    Geeft me gelijk ook weer nieuwe energie...
    Heel begrijpelijk dat je je opa erg mist! Sterkte hiermee!!

    Fijne dag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen

  3. ♥Hoi Suzanne, heel herkenbaar wat je schrijft. Het lijkt ook wel eens of ze echt bestaan: goede tijden, slechte tijden, dan komt alles tegelijk samen. Maar na deze 'regen'tijd komt vast weer zonneschijn, en dat gun ik je van ♥ -te ! ♥

    ♥ ♥

    ♥ Groetjes, Annasoer

    ♥ ♥ ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar!
    Zit er zelf ook middenin.
    Succes met opruimen en het ontdekken van nieuwe dingen die weer energie gaan geven.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat lief dat je opa dat altijd tegen je zei. Wat zul je hem vreselijk missen, zelfs ik krijg er een brok van in mijn keel....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo herkenbaar (maar daar hebben we het eerder over gehad ;-)). Mijn papa noemt mij ook zijn pop; ook al ben ik 41, ik blijf 'papa's pop'. Opruimen schept ruimte in je hoofd: goed bezig dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zeg altijd; ruimte in je huis is ruimte in je hoofd. Ik denk niet in hokjes maar in bakjes! Die van de A, zijn erg handig, de langwerpige en zijn stapelbaar. Ik ben ook alles aan het opruimen en reorganiseren.
    Ik schreef van de week nog op fb; ik vind dat ze nesteldrang in een potje zouden moeten verkopen!! Zo een paar keer per jaar zou het erg handig zijn...maakt het ook makkelijker.

    Heel goed dat je voor jezelf kiest. Neem je tijd en denk aan jezelf en je gezin.
    Neem ook de tijd om te rouwen...dat heeft echt tijd nodig! Eroverheen walsen werkt niet.

    Heel veel sterkte en kracht gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!