woensdag 28 augustus 2013



De Frivole
Tuinkamer!





















Anne-Roel maakte een overkapping in de tuin. Vanwege mislukte projecten in het verleden was ik aanvankelijk zeer sceptisch en vond ik het daardoor reuze spannend maar al snel moest ik mijn wantrouwen laten varen omdat duidelijk werd dat hij zowaar wist waar hij mee bezig was. Het resultaat was boven verwachting. Omdat ik overkapping een stomme benaming vind heb ik besloten het te bestempelen als onze tuinkamer. We verfden de roodbruine bakstenen muren in zacht blauw/groen en willen het balkenplafond nog wit verven -en de vloer maar dat weet Anne-Roel nog niet, ik heb nog steeds niet het juiste moment gevonden hem dat te vertellen-. Onze tuinkamer behoeft nog enige aanpassingen op styling gebied maar vanwege het mooie weer was ik liever lui dan moe en besloot ik te gaan genieten van de koelte die bleef hangen in de tuinkamer tijdens loei-warme dagen. 















Ik kocht een uitklapbare tafel bij de kringloop, ingeklapt meer dan genoeg ruimte voor ons viertjes, uitgeklapt kan de visite er ook nog bij. Op de tafel ligt een kanten gordijn van Ikea die dienst doet als tafelkleed met daarop een rond kanten kleed van de kringloop en af en toe leg ik er een fuchsia tafelloper met witte broderie afbeelding van PIP Studio op. Bloemen staan vreselijk gezellig maar leveren een hoop troep op als Annabel haar kans schoon ziet en met haar grijpgrage handjes een ruk geeft aan de tafelkleden. Dat was van zeer korte duur en dus werden de bloemen verruilt voor een massief houten kandelaar die kan vallen zonder troep te veroorzaken en te breken -hoop ik-. Wel zo makkelijk. 




















Ik gebruik zomers veel krukjes en dienbladen in de tuin. Als broodplank gebruik ik ook wel een gewone plank waar ik hartjes uitzaagde. Net even anders en erg handig. Onder de tafel ligt een plastic kleed, ideaal. Ik heb nog een ander kleed, zwart wit, waarmee ik een ander sfeertje wilde creëren maar dat is er nog niet van gekomen. Ik krijg ik in mijn eentje de zware tafel niet van zijn plek. De twee meter lange witte bank stond voor ons huis in de voortuin. We verfden de bank jaren geleden wit en sindsdien heeft hij een lekkere verweerde look gekregen. Als extra zitplaatsen gebruik ik de Frivole krukken die ik maakte van oude stoelen door de rugleuning te verwijderen en ze te voorzien van een gestoffeerde zitting met gehaakte hoes. 












Styling & Fotografie: FRIVOLE




L♥VE



7 opmerkingen:

  1. Het ziet er nu al veelbelovend uit! Dus de vloer wordt ook wit? Lijkt me ontzettend mooi!!

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is mooi geworden zeg!! Wat heb je toch een fijne man, dat hij dat allemaal voor je doet!! ;-)

    Hier zullen jullie nog veel mooie uurtjes beleven!

    Groetjes Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! De tafel is ook zo mooi... Herkenbaar hoor, even het juiste moment afwachten om één van je nieuwe ideeën voor te stellen... Haha, werkt hier ook zo. In de eerste instantie reageert mijn vriend altijd geïrriteerd, maar als het even ingewerkt is, vindt hij het vaak ook prima. Fijn!
    Het roze vloerkleed heb ik ook, ik vind 'm zo gezellig buiten :-) Ik zou ook nog foto's maken van onze tuin, we hebben er dit seizoen hard aan gewerkt om 'm mooi te krijgen. Ook een overkapping/tuinkamer ;-) Binnenkort op mijn blog denk ik...
    Fijne dag, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf ziet het er uit. En heel leuk speels aangekleed.

    have a nice day Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer helemaal jouw stijl en wat is de tuinkamer mooi gemaakt! Handig, zo'n handige man! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gemaakt. Ziet er gezellig uit zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zeg! Een heerlijke plek zo:-) liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!