donderdag 16 mei 2013



De roze kast.. 
Uiteraard gekocht bij de kringloop, in originele staat.
Ik heb de grenen kast ontvet, geschuurd en een lik hele zoete

roze verf gegeven (kleur is niet meer verkrijgbaar). Op de
bovenste lades porseleinen bloemenknopjes, onder
bevestigde ik greepjes die ik ook roze verfde. 



De kast heeft een tijdje in onze woonkamer gestaan.
Zoals op de foto. En, nee, mijn lieftallige echtgenoot heeft daar 

geen enkel probleem mee. Hij voelt zich niet geïntimideerd
door een beetje roze, gelukkig. De kast kocht ik 5 jaar
geleden toen ik zwanger was van Pepijn. Eigenlijk
voor Frivole maar het is een blijvertje geworden.
















Ik verwijderde het glas en bevestigde daarvoor in de plaats
kippengaas. Wat een rot karwei! De latjes waar het gaas aan vast
moest komen zijn heel dun, ik kon er niet zomaar spijkertjes in 
slaan. En dus kocht ik smalle houten latjes, het gaas heb ik tussen
 de latjes van de kast en de gekochte latjes bevestigd. De houten
 latjes verfde ik uiteraard eerst ook roze. Ik ben nogal een
perfectionist. De binnenkant van de kast verfde ik wit.
Dan komt alles wat er in staat beter tot zijn recht.


De pyjama-tas haakte ik zelf, uit mijn hoofd.
Ik heb geen patroon, ik ontvang zoveel mail met de vraag
 naar patronen, vandaar dat ik het direct maar vermeld. 



De slingers maakte ik van restjes behang, een
 snel en simpel knutselwerkje. Ik tekende hartjes, vlinders 
en vogeltjes en maakte daar sjablonen van die ik overtrok op 
het behang en uitknipte. Ik plakte de kanten aan elkaar
 met dubbelzijdig tape en touw er tussen. Ik gebruik
 nooit lijm, daar heb ik altijd ruzie mee..




















De kast is nu van Annabel..















16 opmerkingen:

  1. Wow...speechless ben ik....
    Om je mooie kast en ideetjes en om je prachtige dochter.....

    Een foto om in te lijsten.

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige kinderen heb je toch! echt beauty's hoor! die ogen............

    liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kast is prachtig geworden!
    Wat een knap snoetje heeft ze toch :-)

    Fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kast hoor.
    Echt gaaf als het lukt wat je in gedachten had!!!
    Ha dat lijmprobleem herken ik, verslijt ook rollen dubbelzijdig tape.
    Groetjes,
    Nelleke
    http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wordt Annabel groot!!Prachtige kast ook, leuke knopjes! Geniet ervan. Lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeeetje wat een droppie!!

    De kast ook :)

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is ze al zo 'groot' 8-)
    Wat een schatje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is je kast super mooi geworden zeg!!! en ja die schattige dochter van je... zo lieffff :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! De kast, kamer & je mooie dochtertje!

    www.ellesappellepauline.blogspot.nl

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De kast is geweldig !!! en Annabel ook !!...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, so lovely! And what a gorgeous little girl you have. /Niki

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een prachtige kast!!! Een gigantisch werk verrichtte je, zeg!Maar het resultaat is dan ook wel echt TOP! en wat een dotje is Annabel!
    leuk om je blog via via te ontdekken! Hier kom ik nog's rondsnuisteren!
    fijne dag nog,
    Hilde
    miekemoeche.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!