donderdag 11 april 2013





Aan de andere kant van de eettafel staat een 
Zweedse keukenbank.. Ik ben gek op deze banken!
Je ziet ook weleens andere klepbanken, vaak uit de Oostblok landen

of nieuw nagemaakt. Het verschil met de 'gewone' klepbanken is
dat de Zweedse keukenbanken een heerlijk diep zitvlak
hebben. Veel meer comfort, daar houd ik van!



Dat is niet het enige verschil..
De Zweedse keukenbanken hebben namelijk nog een functie,
vroeger werden de banken tevens gebruikt als bed. Overdag een
zitplek en 's avonds een slaapplek. Je verwijderd de klep, 
trekt de onderkant aan en legt er een matras in.

















Ik kocht de Zweedse keukenbank bij rosarugosa.nl
Mocht je in de buurt zijn, de winkel is zeker een bezoekje waard!
Ze hebben nog veel meer keukenbanken.. en prachtige accessoires.
En, nog een favoriet van mij, Zweedse voddenkleden!


De zitkussens heb ik zelf gemaakt, ik heb 
ze gestoffeerd met linnen, net als de gordijnen..


























Toen ik de bank kocht was hij lichtblauw, daarna verfde ik de
 bank groen en nu heeft hij weer een nieuwe lik verf..
Ik heb de kleur zelf gemengd..



Boven de eettafel een kroonluchter.
Ik kocht de kroonluchter 8 jaar geleden in een brocanterie en 
heb zelf door de jaren heen meer pegels gekocht en er aan gehangen.
Een zachtroze parelketting hangt losjes om de armen..
De grote kanten kap kocht ik er later bij..


























In de kleine raampjes bovenin hangen deurtjes 
met glas-in-lood, deze deurtjes heb ik van een oud kastje gehaald
en aan een ketting in het raam gehangen. Zo past het precies bij het 
glas-in-lood in de erker aan de andere kant van de woonkamer.









Styling & Fotografie: Frivole









Ik vind het een heerlijke plek..
Ik leg altijd een groot kussen tegen de leuning en lig lekker languit.
 De bank is 2.20m lang, genoeg ruimte dus.






3 opmerkingen:

  1. Hey lieve Suus,

    Wat een mooie bank... je zou dat niet zeggen dat hij zo comfortabel is als je hem ziet. Ik vroeg me af als je de bank schilderd... schuur je hem dan eerst helemaal af of brand je hem af??? of ga je er gewoon zo overheen en gebruik je elke keer weer grondverf? Bij mij gaat verf altijd bladeren... en dan hebben we het eerst afgebrand geschuurd gegrond en dan pas gelakt..

    liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie bank! Geweldig dat blauw in de neutrale kleuren. Prachtige kroonluchter, heel mooi aangekleed.
    Weer bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It's beautiful. I love your photos and your children are adorable. hug x

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!