woensdag 20 maart 2013

DIY wallpaper panel #ikeahack Ektorp, wit wonen met kleur. Zelfmaken wandpaneel behang, vintage behang. Ikea Ektorp



Voorjaar!
Althans, zolang je niet naar buiten kijkt en niet naar buiten hoeft
(^_^)


Ik heb twee weken geleden het voorjaar in huis gehaald.
Ik ben gek op bloemen en planten, er is alleen een heel groot nadeel,
ze blijven niet lang staan, ik kan er gewoon niet mee omgaan.
Gelukkig krijg ik nu en dan geplukte bloemen van Pepijn,
maar kopen doe ik niet meer, ik geef het op.

En dus: behang!





















Omdat wij niet van die prachtige glad gestuukte muren hebben
maar Granol kon ik niet gewoon de muur behangen. In dit geval kwam dat
goed uit, ik was toch niet van plan de hele muur te behangen. Ik wilde een groot 
vlak achter de bank, dat geeft nog steeds een ruimtelijk gevoel en geeft
een beetje schilderij-idee-effect, het is net een aquarel..


En dus kochten we platen mdf, die we op maat lieten zagen.
De platen mdf hebben we wit geverfd en aan de wand bevestigd met 
schroeven. Over de schroeven deden we plamuur zodat het allemaal  glad 
bleef. vervolgens konden we behangen, een leuk klusje en zo klaar.
Mijn man is 2.04m lang, dat scheelt, haha..

Het behang is van Swiet.be























Op de muur naast het behang een koperen wandlampje..
Het zwart witte kussen kocht ik bij Ikea omdat het anders wel heel
zoetsappig is allemaal, het zwart/wit springt er echt uit, leuk!


We zijn nog steeds blij met onze 3,5m lange bank.
Twee Ektorpjes waarvan we de leuningen sloopten en ik alle kussen zo
heb gefabriceerd dat het allemaal weer past. Ik heb kanten gordijnen
van Ikea over de onderkant gedrapeerd, anders is het weer zo
simpel en saai wit, nu is het net even anders, blij mee!
















Ik ben lekker aan het haken, nieuwe kussens voor Frivole
en wie weet wat nog meer allemaal, alles kan..
Zo heerlijk om te doen!















De mand kocht ik bij Tierlantijn.net










17 opmerkingen:

  1. Erg mooi. Vind het juist mooi dat je niet de hele muur hebt behangen, nu is het huist een eye cather! Die zwart-wit kussen van Ikea is gaaf he?! Die hebben wij onlangs ook aangeschaft en het vloerkeed met hetzelfde patroon. Heerlijk dat je kleine man ook zo lekker creatief is. Lekker samen knutselen!
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat staat het lekker vrolijk en veel leuker zo dan een hele muur vol met behang. En zo blijf je altijd lekker bezig en wordt het steeds gezelliger en Pepijn krijgt het met de paplepel ingegoten. X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super!!
    Echt mooi, die bank is ook geweldig!

    Lieve groet, Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke post! Het leukst vind ik nog wel dat je zoontje zo leuk decoreerd. Prachtig die slinger op zijn stoeltje. Hij heeft er feeling voor en het mooie bloemetje. Dat behang idee is wel iets voor bij ons op de slaapkamer die muren zitten vol afgrijselijke structuur!!! Je woonkamer is hartstikke mooi. Zo heerlijk zomers en zacht en fris en het kussentje viel me gelijk op. Dat zou ik nou weer nooit durven en als ik zoiets zou hebben dan zou het weg moeten omdat het er niet bij past... maar als ik het bij jou ziet maakt dat kussentje het nu weer net zo leuk speels en jong.

    liefs sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal leuk zeg! Vooral dat die tegenhanger van zwart wit kussen erbij! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ondanks dat bloemen totaal mijn ding niet zijn vind ik het bij jou ontzettend mooi! Heel leuk idee om een mdf plaat te behangen!

    Fijne middag
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er weer gezellig uit! Fijne dag nog en lieve-groetjes, Verie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Suus,
    wauw!! dat paneel is geweldig ( en je fotografie trouwens ook ) Love het haakwerk. Ik moet maar eens naar je webshop. Zelfs Pepijns slinger is zo mooi. Bedankt weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed idee om het zo te doen! Ziet er supermooi uit zeg! Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, in één woord prachtig jullie zithoek!
    Wat leuk dat Pepijn voor roze kiest, dat is tegenwoordig ook de favoriete kleur van mijn zoontje (hij wisselt regelmatig van lievelingskleur...) Hihi!
    En bedankt voor de info over de lettertang, ik had 'm inderdaad al gezien bij PSikhouvanjou, maar hij is daar uitverkocht. Als 'ie weer op voorraad is, ga ik 'm ook bestellen ;-)
    Geniet van je mooie huis en het haken!
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een ontzettend leuk idee... het behang als een schilderij achter de bank... je hebt er weer een mooi geheel van gemaakt en dat contrasterende kussen van ikea... helemaal leuk!!! Lekker genieten van je mooie huis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. It's beautiful!
    Love it and your styling too! hx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi geworden, geeft inderdaad een lentegevoel dat behang. het past prima bij jullie stijltje.

    Groetjes Sot & Tof

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En op deze manier heb je altijd bloemen in huis ;) Leuke slinger!

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een superleuk idee, het is echt prachtig geworden! Mooi huis heb je trouwens. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind de sfeer in je huis zo mooi. Zo licht, zacht en sfeervol! Lijkt me heerlijk wonen.. Benieuwd naar de publicatie van jullie woning..

    BeantwoordenVerwijderen

Love to hear from you!